Tijelo ti šalje znakove

Pet neočekivanih znakova da se ne krećeš dovoljno

Ako se ne krećeš dovoljno, tijelo će te obavijestiti, a ovo su znakovi na koje treba obratiti pažnju

Nije samo u tvojoj glavi: posao od devet do pet, bilo da je iz ureda na poslu ili improviziranog kućnog ureda pada teško tvom tijelu, i to na krajnje lijen način.

Bez svakodnevnog kretanja poput jutarnjeg hodanja do posla, šetnje po firmi ili trčanja po kavu do kafića iza ugla, zaposlenici čiji posao uključuje rad isključivo u sjedećoj poziciji bili su znatno manje aktivni u posljednjih godinu dana nego što su bili u prošlosti, i to je definitivno ostavilo utjecaj na to kako se naša tijela osjećaju svaki dan.

Čak i ako se trudiš biti aktivnija, tvoje ti tijelo možda šalje znakove da ti je potrebno više kretanja. Licencirana fizioterapeutkinja, lifestyle trenerica i autorica Lisa N. Folden za portal Eating Well istaknula je pet neočekivanih znakova na koje trebaš obratiti pažnju, a koji ukazuju da ti jednostavno treba više svakodnevnog kretanja.

Patiš od zatvora

"Kada se vaša crijeva zatvore, to je siguran znak da ili ne dobivate dovoljno vlakana i vode…ili da se ne krećete dovoljno", rekla je dr. Folden. Ako želiš izbjeći ovaj problem, trebala bi se redovito kretati. "Ležanje ili sjedenje većim dijelom dana sjajan je način da začepite crijeva", dodaje ona.

Stoga, prošeći u pauzi za ručak ili se ustani i protegni nekoliko puta tijekom dana. Tvoje tijelo (i crijeva) će ti biti zahvalni.

Osjećaš stegnutost mišića

"Vaši su mišići poput gumica", objašnjava dr. Folden. "Što ih više rastežete i pomičete, oni su fleksibilniji. Kad ih prestanete pomicati, oni se smrznu ili zategnu. U osnovi, postaju kraći. Kad se to dogodi, možda će vam redoviti svakodnevni pokreti biti neugodniji i izazovniji."

Ako ti je neugodno kada svakodnevno radite pokrete poput podizanja predmeta s poda, dr. Folden preporučuje da svom tijelu pokažete ljubav provodeći nekoliko minuta tri puta tjedno istežući tijelo. Ne moraju sve tjelovježbe uključivati dizanje visokog intenziteta ili kardio - obično i kratko, ali svakodnevno istezanje može biti jednako korisno.

Zglobovi su ti ukočeni

Dr. Folden kaže da koljena, ramena i gležnjevi imaju mazivo koje se naziva sinovijalna tekućina. "Ta tekućina pomaže vašim zglobovima da se kreću glatko i bez boli. Kad se ne krećete dovoljno i ne vježbate često, ta se proizvodnja tekućine počinje usporavati i vaši zglobovi to primjećuju", objašnjava ona. Rezultat je onaj škripavi osjećaj koji možeš osjećati ujutro. Ako vratiš hodanje u svoju rutinu, sinovijalna tekućina će opet poteći.

Lako ostaješ bez daha

Ako počneš primjećivati da te uspinjanje stepenicama ili hodanje po trgovinama ostavlja zapuhanom i bez daha, to je pokazatelj da u svakodnevnom životu trebaš malo više kardio treninga. "To se događa jer vaša pluća i srce više nisu navikli pumpati i raditi brzinom iznad sjedeće razine", kaže dr. Folden. "Dakle, pretjerano rade kada se bavite 'aktivnostima više razine' poput trčanja do automobila ili hodanja brdovitim područjem. Održavanje tijela aktivnim najbolji je lijek za umorno srce i pluća."

Prati te loše ili tužno raspoloženje

Puno je razloga zbog kojih ti se može pogoršati raspoloženje, pa neka nedostatak vježbanja ne bude jedan od njih. Dr. Folden kaže: "Redovita tjelesna aktivnost uzrokuje da vaše tijelo proizvodi više 'sretnih hormona' poznatih i kao endorfini." Pored mnogih drugih stvari, endorfini u tijelu izazivaju vrlo pozitivan osjećaj (sličan popularnim sredstvima za ublažavaje bolova) koji te općenito čini sretnijom i opuštenijom.

Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.