Budi najbolja verzija sebe.

Jedete li i vi previše zbog emocija?

Tjeraju li vas osjećaji na pretjerivanje s hranom?

Budi najbolja verzija sebe.

Prejedate li se zbog emocionalnih razloga ? Na sreću, to je vrlo jednostavno saznati. Dr. Roger Gould, autor knjige „Shrink yourself“ kaže kako postoje specifični simptomi i znakovi koji vam to mogu otkriti. Ako se neka od niže navedenih izjava odnosi na vas, tada imate problema s emocionalnom glađu:


1. Glad mi se javi najednom.
Fizička glad se javlja polako. Glad izazvana osjećajima se često javlja brzo i naglo.

2. Jede mi se određena hrana – općenito ne volim grickati mrkvu ili kuhano povrće.
Želja za određenom, u pravilu nezdravom hranom je znak emocionalne gladi. Često se ljudima sviđa sreća koju osjećaju kad zadovolje svoju glad. Taj osjećaj sreće zadovoljava emocionalnu glad.

Budi najbolja verzija sebe.

3. Glad trebam hitno zadovoljiti – odmah trebam pojesti određenu hranu i zbog toga mi nije teško sjesti u auto i odvesti se na drugi kraj grada ili poharati ormarić s dječjim čokoladama.
Fizička glad je obično vrlo strpljiva, osim ako stvarno dugo niste jeli,  može pričekati hranu. Emocionalna glad treba odmah biti zadovoljena.

4. Moju glad obično prati osjećaj uznemirenosti – ako malo bolje razmislim, obično se prije nekoliko sati ili dana dogodilo nešto što me uznemirilo i javili su se osjećaji koji su izazvali moju glad.
Glad koja je povezana s osjećajem uznemirenosti ili nekom neugodnom situacijom je definitivno emocionalna glad. Fizičku glad u pravilu ne izazivaju osjećaji.

5. Moje prehrambene navike uključuju nesvjesno hranjenje – samo odjednom se nađem sa žlicom i kutijom punom sladoleda ispred sebe.
Kad jedete zbog fizičkih razloga, obično razmišljate o tome što ćete jesti. Ako se ulovite da jedete  tek toliko da nešto jedete, vjerojatno je jedete iz emocionalnih razloga.

6. Ne prestajem jesti kad sam sita – želim još malo uživati u okusu hrane.
Ne trebate se pretrpati da bi zadovoljili fizičku glad. S druge strane, emocionalna glad često traži sve više i više hrane kako bi se osjetila zadovoljenom.

Budi najbolja verzija sebe.

7. Moja glad ne dolazi iz želuca – želim osjetiti okus određene hrane u ustima ili ne mogu prestati razmišljati o nekoj hrani.
Ovo je obično znak emocionalne gladi. Fizička glad je sretna da može dobiti što god za jesti, dok je emocionalna glad usredotočena na određeni okus.

8. Nakon što se najedem, ispuni me osjećaj krivnje.
Ne bi trebali osjećati krivnju zato što ste nahranili tijelo. Osjećate li krivnju nakon jela, vjerojatno podsvjesno znate da ne jedete kako bi zadovoljili fizičku glad.

Ako nijedna od gore navedenih izjava ne odgovara vašem iskustvu, najvjerojatnije se kod vas radi o običnoj biološkoj gladi.

Budi najbolja verzija sebe.
Pratite nas
2021. Sva prava pridržana.