Staro pretvaraju u novo

Vanja, Ksenija i Darija napustile su posao u vrtiću i posvetile se preuređivanju namještaja

Tri žene, dugogodišnje prijateljice i kolegice, u svojim četrdesetima odlučile su napraviti potpuni zaokret u svom životu, napustiti svoj stari posao i krenuti u nešto novo. Tako je nastao 'Da bar...'

20200919_130209.jpg
Foto: privatni album

Zapušten, s pokojom krhotinom, starog sjaja i izblijedjele boje - stari drveni namještaj često je prva stvar koju ljudi odbacuju kada se prikuplja glomazni otpad. Ništa čudno što prostor u kojem živimo želimo učiniti lijepim, funkcionalnim i oku ugodnim. Uostalom, samo jedan komad namještaja može napraviti takvu razliku i cijeli prostor podići na novu razinu, a i obratno.

I iako je nešto novo i moderno nešto čemu teži velik broj ljudi, mnogi od tih starih komada namještaja imaju posebnu vrijednost - bilo da se radi o ostavštini ili jednostavno kvalitetnom komadu namještaja koji je samo izgubio svoj stari sjaj.

Od starog i zapuštenog do novog, originalnog i autentičnog

Upravo tu uskaču tri prijateljice - Vanja Begović, Ksenija Koščak i Darija Vrtarić Jakoplić koje stoje iza brenda 'Da bar'. One uzimaju stare komade, kvalitetnog drva i izrade, i od njih stvaraju novi komad namještaja koji je originalan i autentičan.

Ove tri žene iz Ivanić Grada dugogodišnje su prijateljice, privatno i poslovno, koje su dugi niz godina radile kao odgajateljice u predškolskom odgoju. One su u svojim četrdesetima odlučile napraviti potpuni zaokret u svom životu, napustiti svoj stari posao i krenuti u nešto novo.

I tako je prije tri godine nastao 'Da bar' - brend koji se bavi umjetničkom restauracijom namještaja. "Prepoznale smo nedostatak usluge na tržištu onoga što danas radimo a to je preuređenje namještaja u nešto potpuno drugačije, novo, prilagođeno današnjim interijerima i unikatno. Želja nam je bila stvarati namještaj kojeg kad ugledaš odmah pomisliš 'da bar ja to imam'", ispričale su nam naše sugovornice i dodale da se već iz same vrste usluga koja je prije svega kreativna i maštovita nametnulo ime 'Da bar…' - riječi koje izgovaramo svaki put kad nešto poželimo.

Iako je svaka od njih o ovom poslu nešto znala i prije pokretanja brenda, prije samog izlaska u javnost i otvaranja obrta, a danas firme, dobro su izbrusile sve vještine i znanja. "Upijale smo informacije s interneta, tražile savjete u specijaliziranim trgovinama bojama, obilazile stolare, kontaktirale restauratore…Sva znanja i informacije objedinile smo i istovremeno primjenjivale kako bi dobile kvalitetan proizvod i uslugu na visokoj razini. Od samog početka jednako nam je bila važna i kvaliteta i estetski izgled."

U to prvo vrijeme, Vanja, Ksenija i Darija radile su po cijele dane, često metodama pokušaja i pogrešaka dok nisu postigle ono što danas nude na tržištu, a to je u potpunosti kvalitetan i prekrasan komad starog namještaja, koji dominira u prostoru i kojeg ni u jednoj trgovini ne možeš pronaći.

"U tim počecima sve je bio izazov i sve smo morale naučiti: od načina kako pokrenuti obrt i firmu i računovodstvenog dijela, pa do fotografiranja, uređivanja fotografija ili društvenih mreža koje su važan dio marketinga. I danas kao i u svakom privatnom poslu, izazovi ne staju."

A kao i svaka dobra priča i njihova je krenula iz male garaže. "Ubrzo nam se pokazala potreba za većim prostorom sa namjmanje tri odvojene prostorije kako bi svaki segment mogle odvojeno raditi. I to je bio izazov pronaći, ali danas smo u prekrasnom prostoru koji nam ubrzava i olakšava rad."

Kako izgleda cijeli proces i postupak - od dogovora do preuređenja namještaja?

Sam proces, naravno, kreće od kontakta s klijentima. "Nakon što nas klijenti kontaktiraju, šalju nam fotografije i dimenzije komada koje žele dati na preuređenje. Nakon okvirne ponude sve detalje dogovaramo telefonski i u toku samog procesa uvijek smo s klijentima u kontaktu, a oni nam sami dovoze namještaj ili kontaktiraju privatne prijevoznike."

Kad je u pitanju proces preuređenja, cure naglašavaju da je svaki komad namještaja kojeg dobiju drugačiji i sam po sebi nametne izazove koje rješavaju i pronalaze najbolje moguće rješenje. "U preuređenju starog namještaja rijetko stvari idu "glatko". Tu se ne radi samo o "malo prebojati" i slično. Većina stvari se rastavlja, svi postojeći nanosi boje se bruse, zaglađuju se sve površine, popunjavaju se oštećenja, sve se premazuje sredstvom protiv nametnika. Nakon toga se kreće u bojanje nanošenjem boje kroz tri sloja, a između svakog sloja ponovno se sve brusi i na kraju se namještaj spaja."

Što se tiče cijene, gotovo da ne postoji jedinstvena cijena za određeni komad namještaja. Kako nam objašnjavaju Vanja, Ksenija i Darija, sve ovisi od samog početnog stanja u kojem je komad, do finalnog izgleda kojeg klijent želi. "Za neki komad namještaja poput komode potrebna su nam dva do tri tjedna, ukoliko je komoda novija (jer ne preuređujemo samo stari namještaj nego i noviji) u prosjeku je desetak dana dovoljno."

Kroz njihov kreativni pogon prošao je već velik broj komada, od stolica do komoda, a na pitanje što klijenti najčešće traže, odgovora je mnogo.

"Danas ljudi preuređuju kvalitetne drvene komade namještaja, naprimjer iz osamdesetih godina, i žele ih uklopiti u modernije interijere. Ponekad takve komade imaju kod kuće, ponekad ih pronalaze putem oglasa, a zatim ih nama daju na preuređenje. Jedan dio naših klijenata želi preurediti namještaj koji za njih ima sentimentalnu vrijednost, a također nam se javljaju klijenti koji imaju novi namještaj, ali žele promjenu pa novom bojom ili dizajnom tada prilagođavamo njihovom interijeru i željama."

Ponekad klijenti imaju točno viziju što žele, ponekad im one prema njihovom interijeru sugeriraju što bi najbolje odgovaralo ovisno o stilu kojeg imaju ili onome što bi samom komadu namještaja najbolje odgovaralo, a ponekad imaju klijente koji im u potpunosti daju svoje povjerenje i žele da naprave upravo ono što one misle da bi najbolje određenom komadu namještaja odgovaralo.

Danas im dolaze komadi namještaja iz cijele Hrvatske

Ono najljepše od svega je da posla ne nedostaje. Dio klijenata sve više prepoznaje kvalitetu starog namještaja, dio njih želi nešto drugačije za svoj interijer, a sve više se kod klijenata javlja svijest o smanjenju otpada i održivom razvoju. "Danas nas ljudi već prepoznaju preko medija ili društvenih mreža. Puno ljudi dolazi na preporuku prijatelja koji su kao zadovoljni klijenti proširili dobar glas, a puno klijenata nam se i ponovno vraća i ne ostaju samo na jednom preuređenom komadu."

Iako su u početku klijenti bili uglavnom iz njihove okolice, danas im dolaze komadi namještaja iz cijele Hrvatske i na to su izuzetno ponosne i sretne. "Naravno da smo izuzetno sretne što su nas ljudi prepoznali, što se još uvijek oduševe kad saznaju za nas i uslugu koju pružamo. Presretne smo na podršci i svim lajkovima i komentarima naših pratitelja na društvenim mrežama. Sretne smo na svakom oduševljenom licu kad klijent ugleda svoj preuređeni komad namještaja."

I kao što nam na kraju govore, cijela ova priča otišla je i dalje i više nego što su ikad pomišljale da će otići, ali ono što su Vanja, Ksenija i Darija od samog početka priče stvarale - ostaje, a to je želja za kvalitetnim, unikatnim i drugačijim proizvodom i uslugom za koje je dovoljan samo jedan pogled i sve što pomisliš je: 'Da bar...'