Kuća i hrana > Gastro
Male bombice zdravlja: Recepti uz koje ćeš napokon zavoljeti prokulice
18.10.2020
Prokulice iliti kelj pupčar dio su moćne obitelji krstašica, zajedno s brokulom, keljom, cvjetačom, kupusom, raštikom i kineskim kupusom. 
Zdrave i niskokalorične prokulice, s manje od 40 kalorija po šalici, također imaju i malo ugljikohidrata, ali puno vlakana. Kao i ostale kupusnjače, prokulice pružaju niz vitamina, od kojih se ističu vitamin A B, C, E i K, minerala poput kalija, mangana, željeza, magnezija, bakra i kalcija te antioksidansa i biljnih bjelančevina.

Uz to sadržavaju značajne količine sumpornih tvari koje povećavaju sposobnost jetre da stvara enzime koji uklanjanju potencijalno otrovne tvari te štite od raka.


(Foto: Unsplash)

Nažalost, prokulice su često na lošem glasu zbog svog intenzivnog mirisa i gnjecaste teksture, međutim, potpuno nepravedno jer najčešće za to uopće nisu krive prokulice nego način pripreme

Prvo, imaj na umu da ih opereš tek neposredno prije pripreme te da ih ne namačeš jer će tako izgubiti hranjive tvari. Drugo, nakon čišćenja, a prije kuhanja, nije ih loše pustiti na sobnoj temperaturi (cca 5 do 10 minuta) jer se na taj način aktiviraju blagotvorni enzimi. I treće i najvažnije, iako ih možeš i skuhati u vodi ili odmah pržiti, preporučuje se da se prvo skuhaju na pari (5 min je dovolljno!) jer će na taj način (kao i sve drugo povrće) najbolje sačuvati svoje hranjive vrijednosti, odnosno izvana će biti mekane, iznutra hrskave, a lako probavljive.

Nakon toga spremne su za jelo ili nastavak pripreme ukoliko i želiš završiti na tavici ili u pećnici uz druge namirnice ili začine. Osim toga, pečenjem i prženjem prokulice dobivaju poseban okus jer otpuštaju prirodan šećer i postaju karamelizirane. 

Ako još uvijek nisi uvjerena, zaviri u galeriju u nastavku i provjeri recepte s prokulicama koji će promijeniti mišljenje i najvećim protivnicima ovog malog, ali moćnog povrća:
 

žena.hr