Zdravlje > Zdrava hrana
Sezona je mahuna, ne propusti uživati u ovom zdravom povrću. Jesi li znala da se na tanjuru odlično slažu s narančom?
17.6.2020
Mahune obiluju vitaminima  među kojima su u najvećoj mjeri zastupljeni vitamin K, C, A i E te vitamini B skupine. Od minerala, mahune su odličan izvor fosfora, magnezija, kalcija i željeza te silicija. 
 
Ne sadrže kolesterol, imaju jako malo kalorija i masnoća, ali su bogate vlaknima, proteinima i omega-3 masnim kiselinama.  Zahvaljujući vitaminu K koji pomaže tijelu da apsorbira  kalcij, a i siliciju, mahune čuvaju gustoću i zdravlje kostiju, ligamenata i zglobova.  

Zbog toga što obiluju vlaknima, dobre su za probavu. Potiču peristaltiku crijeva i pomažu kod zatvora. Odlična su namirnica za dijabetičare jer imaju nizak glikemijski indeks i pomažu u regulaciji šećera u krvi. Ovo zeleno povrće također čuva i kardiovaskularno zdravlje te pomaže sniziti krvni tlak. 

Uz sve navedeno, mahune obiluju i folnom kiselinom koja je izuzetno važna za zdrav razvoj ploda u prvom tromjesečju trudnoće te se pojačan unos folne kiseline preporučuje trudnicama i ženama koje planiraju trudnoću.  

Mahune potječu iz Južne Amerike gdje se jedu već više od 7000 godina. Zbog svoje hranjivosti, lakog uzgoja i jednostavne pripreme, proširile su se po cijelom svijetu. Danas postoji oko 200 vrsta mahuna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sustainable Sprout (@sustainablesprout) on


Kada kupuješ mahune, biraj one koje pucaju kad se lome, odnosno nisu žilave. To su mlade i svježe mahune koje nemaju onu opnicu te ih vrlo jednostavno čistiš (samo im odstraniš vrhove) i kuhaš. Dovoljno im je 15 minuta u kipućoj vodi ili na pari.

U nastavku pročitaj četiri recepta s mahunama i uvrsti ih u svoju prehranu.  
 

žena.hr