Fitness i dijeta > Vježbanje
Najčešće pogreške koje ljudi čine kod trčanja
14.4.2017
Bez obzira na to jeste li tek početnik u trčanju ili pak se trčanjem bavite već godinama, postoje određene pogreške koji biste svakako trebali izbjegavati. 

Neke od tih pogrešaka mogu dovesti do ozljeda ili pak štetiti vašem zdravlju. Pitate se o kojim je pogreškama riječ i kako ih izbjeći? Doznajte u nastavku...

Zaboravljaju na zagrijavanje prije trčanja

Upravo je ovo najčešća pogreška koju čine ljudi kod trčanja, a dovodi do mnogih ozljeda. Svaki put prije nego počnete trčati, vrlo je važno najprije zagrijati svoje tijelo i pripremiti ga za malo naporniji trening, odnosno za trčanje. Dakle, napravite nekoliko čučnjeva, skačite, istegnite se ili samo lagano trčkarajte na mjestu. I pet minuta laganog zagrijavanja vašem će tijelu biti dovoljno da mišići budu spremni. Preskočite li zagrijavanje, mnogo je veća vjerojatnost za bolove u mišićima, grčeve i još mnogo toga pa nemojte riskirati.  

Biraju pogrešnu obuću

Već smo ranije pisali o tome kako je odabir ispravne opreme za trčanje vrlo bitan faktor pa svakako to uzmite u obzir prije nego se uopće počnete baviti trčanjem. Trčanje je sport a ne modna revija. Nemojte kupovati određeni model tenisica samo zato jer su trendi ili lijepe, investirajte u kvalitetne tenisice koje će vam biti udobne i koje će odgovarati potrebama vašeg stopala. 

Pretjeruju

Nemojte očekivati da ćete odmah na početku kad se počnete baviti trčanjem moći pretrčati maraton. Tijelu je potrebno neko vrijeme da se navikne na trčanje, a i vama je potreban određeni vremenski period da ga uvrstite u svoju rutinu. Budite li pretjerivali i stvarali pritisak sami sebi, mogli biste završiti u krevetu s upalom mišića. Postepeno, kako se budete sve više bavili trčanjem, povećavajte svoju rutu trčanja, ali nemojte zaboraviti osluškivati potrebe svog tijela. 

Ignoriraju bol

Osjetite li bol tijekom trčanja, tijelo vam govori da nešto nije u redu. Nemojte ignorirati signale koje vam tijelo šalje i forsirati sami sebe. intenzivna bol znači da odmah morate stati, u suprotnom biste mogli patiti od ozbiljnijih ozljeda.

Trče prema tuđem tempu

Ako ste se tek počeli baviti trčanjem, onda se ne možete uspoređivati s nekim tko trči već godinama. Svatko ima svoj vlastiti tempo trčanja koji ovisi o mnogo faktora stoga se prestanite uspoređivati s drugima i napravite vlastitu rutinu trčanja koja će vama i vašem tijelu najbolje odgovarati. 

Ne obraćaju pažnju na prehranu

Želite li voditi zdraviji život, prehrana je svakako nešto što ne biste trebali zanemarivati, osobito želite li se ozbiljnije baviti trčanjem. Jednom kad trčanje postane dio vašeg života, tijelo će vam samo od sebe početi tražiti zdraviju i kvalitetniju prehranu. Nutritivno bogate namirnice dati će vam dovoljno snage i energije da prijeđete rutu koju ste si zadali. Industrijski obrađene namirnice i slatkiše trebali biste izbaciti iz svog jelovnika te na njega uvrstiti cjelovite žitarice te voće i povrće. 

Ne piju dovoljno tekućine

Čak i ako niste žedni nakon što ste završili s trčanjem, natjerajte sebe i popijte barem malo vode kako biste tijelu pružali potrebnu hidrataciju. Naime, kod trčanje se tijelo jače znoji pa vaše tijelo gubi tekućinu koju je potrebno nadoknaditi. 

Odustaju

Jedna od najvećih pogrešaka koju osoba koja se bavi trčanje može napraviti je odustati. Čak i ako samo nekoliko puta preskočite svoju rutinu trčanja, vaše će se tijelo odviknuti i biti će teško ponovno započeti. Ipak, nemojte odustajati i budite uporni. O zdravstvenim prednostima trčanja za vaše tijelo pisali smo već mnogo puta. Nedostaje li vam motivacije za trčanje, poduzmite nešto i natjerajte sami sebe da se ponovno posvetite toj višestruko korisnoj aktivnosti. 
  • Prilagodljivost 
Elastična pojačanja u ključnim zonama.
  • Stabilnost
Mreža na rubu za precizno kretanje u svim smjerovima.
  • Precizna amortizacija
Pojačana peta i visokoučinkoviti uložak pružaju stabilnost, bolje prijanjanje i udobnost.
 
 

Foto: Unsplash

žena.hr