Sviđa ti se elegancija minimalizma uz dozu seksepila? Upoznaj damu koja stoji iza domaćeg brenda koji će te oboriti s nogu

Ines Šehu dizajnerica je koja stoji iza hrvatskog dizajnerskog brenda FCKBL, a mi smo s njom razgovarale ne bi li nam otkrila kako nastaju njezine kreacije koje nam se toliko sviđaju, odakle crpi inspiraciju i kako se mali poduzetnici nose s teškom situacijom nastalom zbog korona virusa

Sviđa ti se elegancija minimalizma uz dozu seksepila? Upoznaj damu koja stoji iza domaćeg brenda koji će te oboriti s nogu

Ako si među onima koje ponuda high street brendova ne zadovoljava, jer odijevanje ondje znači da ćeš izgledati kao i 80 posto ostalih žena koje sretneš na špici, onda je FCKBL pravi brend za tebe.Spoj klasičnog minimalizma i seksi provokacija trebao bi staviti ovaj mali domaći brend na tvoju listu omiljenih hrvatskih dizajnerskih imena.

Bijele t-shirt majice s izvezenim grafikama i natpisima, crno-bijeli minimalizam, klasične košulje s twistom i obilje sjajnih dizajnerskih rješenja ono su što FCKBL izdvaja iz ostatka konkurencije. Kako bismo saznale čija je to vizija osmislila dizajn koji nam se toliko sviđa, odlučile smo razgovarati s mladom dizajnericom Ines Šehu, koja je cijelu priču sa FCKBL pokrenula prije četiri godine.

„FCKBL priča započela je prije četiri godine, nakon što sam dala otkaz u jednoj privatnoj firmi u kojoj sam radila kao PR i grafički dizajner te odlučila kako želim pokrenuti vlastitu kreativnu priču, svoj mali brend.  Za nastanak ove cijele priče je najzaslužnija moja mama. Ručni vez joj je hobi već dugo godina, a meni je postao inspiracija za poslovnu priču“, započinje Ines te dodaje kako se upravo s mamom posavjetovala oko ideje da obične bijele majice pretvori u efektan odjevni predmet s izvezenim linijskim motivima žena.


„Mama  je izvezla prva dva dizajna na majice (jer ja tada još nisam znala vesti) i imala sam proizvod za svoju priču. Tako su se polako počele slagati stvari, smišljanje imena, u kojem smjeru želim ići, kakvu poruku želim poslati kupcima“, objašnjava nam te dodaje kako je, kao i većina dizajnera, u osmišljanju stila koji želi prezentirati klijentima prvenstveno vukla inspiraciju iz vlastitog stila i ukusa u odijevanju.

 „Volim klasiku s dozom posebnosti, a takav stil je prepoznatljiv i za brend. Sve oko sebe sam koristila za inspiraciju,  najviše su me inspirirale žene jer su one glavni dio priče“,govori nam Ines.

Od tako jednostavnog i skromnog početka, Ines je s vremenom izgradila pravo malo dizajnersko carstvo prepoznatljive estetike koja je uspješno pronašla put do srca klijentica.

FCKBL je brand koji na minimalistički način prikazuje ženu koja je istodobno buntovna i otmjena, ogoljena i privlačna te brend tako šalje poruku kako svaka žena ima svoj faktor x. Proizvodi su namijenjeni ženskoj klijenteli, djevojkama i ženama koje imaju neki svoj prepoznatljiv stil i vole klasične komade odjeće koji mogu podići svaku odjevnu kombinaciju.  Podjednako naručuju djevojke, mlade žene i mame“, otkriva nam Ines te priznaje kako kad je stvaranje novih ilustracija i proizvoda u pitanju – kod nje nema pravila.

„Stvaranje novih proizvoda je kod mene neobičan proces - nekada za novi proizvod prvo nacrtam ilustraciju i osmislim cijelu priču te onda odlučujem na koji proizvod ju želim aplicirati, a nekada bude obrnuto. Nakon što se odlučim za ilustraciju i proizvod u grafičkom programu dizajniram i prilagođavam dizajn proizvodu na koji će biti izvezena. Dio kreativnog procesa je i osmišljavanje nove kolekcije, na koji ju način predstaviti, osmišljavanje scenografije, koji stajling odabrati“, priča nam ova kreativka kojoj je sljedeći veliki cilj da se njezine kreacije i brend pronađu na policama hrvatskih concept i design store-ova.


Nas pak čudi kako se FCKBL kreacije već ne nalaze ne samo u hrvatskim concept storeovima već i u slavnim, svjetski poznatim mekama modernog dizajna kao što su Urban Outfitters ili Anthropologie. Prepoznatljiv stil, klasična elegancija s twistom, provokativnost i dašak hipsterskog šarma – dobitan je to spoj kojim nas je FCKBL osvojio na prvi pogled.  
A osim što inspiraciju crpi iz vlastitog stila, Ines se sviđa i stil koji furaju neke od naših poznatih fashionistica poput Ane Bacinger, Karle Zelić, Zare Hrvatin i Lune Valas, dok priznaje kako joj je skrivena želja u odjevne komade sa svojim potpisom odjenuti poznatu umjetnicu Marinu Mesar-OKO.

Ipak, iako hrvatska dizajnerska scena iz godine u godinu jača te postaje prepoznatljivija, novonastala situacija s pandemijom korona virusa te neizbježnom ekonomskom krizom koja će uslijediti, mogla bi poljuljati temelje uspjeha mnogih uspješnih domaćih brendova. Unatoč tome Ines ne strepi previše iako priznaje da je situacija izazovna.

„Hrvatska je prepuna kvalitetnih i zanimljivih brendova, dizajnera i umjetnika koji traže svoje mjesto pod suncem i sada ih je potrebno podupirati, promovirati te im barem malo olakšati sve kroz što prolaze. Ljudi se pomalo, sve više otvaraju kupnji proizvoda  malih brendova pogotovo u ovo vrijeme pandemije. Nadam se da će tako i ostati, te prepoznati sve ono što se krije iza svakog proizvoda jednog malog brenda“, objašnjava nam te zaključuje kako je autentičnost najuspješniji recept za nositi se sa trenutnom situacijom.

S obzirom na kvalitetu, originalnost i bezvremenski stil FCKBL-a sigurne smo da nema straha za ovaj brend. Ljubiteljica dobrog stila uvijek će se naći.