Boris Pavlin: "Davno sam naučio da ne postoji 'idealna' žena za neku kreaciju, samo idealna kreacija za neku ženu"

Povodom predstavljanja nove kolekcije, popričali smo s Borisom Pavlinom o inspiraciji, idealima u poslu, te o vremenu i procesu izrade koji je potreban za stvaranje ručno rađenih modnih komada

Boris Pavlin: "Davno sam naučio da ne postoji 'idealna' žena za neku kreaciju, samo idealna kreacija za neku ženu"

Jedan od najpoznatijih hrvatskih dizajnera, Boris Pavlin, svojom novom kolekcijom ponovno obara s nogu sve ljubiteljice visoke mode. Unikatan ručni rad i detalji koji oduzimaju dah zaštitni su znak njegovih bajkovitih kolekcija.  Nova Pavlinova kolekcija nosi naziv "Umbra“ koji opisuje područje potpune tame i koje za sobom povlači lajtmotiv mističnosti i posebne čarolije. Povodom predstavljanja, popričali smo ovim vrhunskim umjetnikom.

  • Što vas je inspiriralo za naziv kolekcije?

Reljefnost samih komada koji svojom teksturalnošću stvaraju nevjerojatno animiranu igru sjena pri svakom pokretu. Umbra, područje potpune tame, mjesto je koje traje samo trenutak prije nego se izgubi - i zato posjeduje onu mističnost koja nas i najviše privlači.

Image


(FOTO: Franjo Matković)

  • Elegantno, bajkovito, jedinstveno, čarobno. To je ono kako mi vidimo vaš novi rad. Kako biste vi opisali kolekciju "Umbra“ u nekoliko riječi?

Kao organsku evoluciju dosadašnjeg rada. Moje kolekcije nisu sezonske i ne postoji idejni prekid u dizajnu, haljine se stvaraju čitavu godinu i postoji svojevrsni prirodni prelaz iz jedne priče u drugu, iz jednog niza ideja u onaj povezano sljedeći. Prva haljina iz kolekcije bila je gotova još u lipnju, a nekoliko ih se još uvijek izrađuje i vjerojatno ni neće biti završene prije travnja kad počinjemo s radom na sljedećoj kolekciji.

  • Koja se priča ovaj put krije iza nove kolekcije? Na što želite skrenuti fokus?

Prvenstveno na teksture, suptilnu trodimenzionalnost i taktilni osjećaj koji se nerijetko zanemaruje u suvremenom dizajnu. I na činjenicu da je unikatni ručni rad u modi uvijek superiorniji od industrijske masovne proizvodnje.

  • Po kojem kriteriju odabirete materijale koje ćete koristiti u kolekcijama? 

Zapravo postoje dva kriterija. Onaj bazni - vrhunska kvaliteta tkanine i onaj individualan za svaku kolekciju - estetika materijala koja uključuje paletu boja, vrstu tkanja i prisutne motive. Iako, vrlo je malo premade tkanina vidljivih na gotovim haljinama, uglavnom se tu radi o ručnom radu.

Image


(FOTO: Franjo Matković)

  • Kako biste opisali proces izrade jedne vaše kolekcije? Koliko vam treba vremena i što sve treba poduzeti da stvorite ovakve haljine koje pripadaju u domenu visoke mode?

Sam proces je vrlo dugotrajan. Prve skice nastaju i po godinu dana prije izlaska kolekcije, te se s vremenom i realizacijom prvih modela rafiniraju, evoluiraju i mijenjaju. Ne postoji egzaktan raspored izrade novih haljina. Ponekad će kockice jednostavno sjesti na mjesto i model će biti u potpunosti gotov unutar dva-tri tjedna, ponekad će stajati na lutki mjesecima i proći kroz nebrojene iteracije dok mi ne “sjednu”. Srećom imamo jako puno krojačkih lutaka u showroomu.

  • Postoji li neki ideal koji vam je inspiracija i poticaj u radu? 

Činjenica da uvijek mogu bolje, da sa svakom izrađenom haljinom naučim nešto novo, te da imam još puno toga što trebam dostići.

  • Koji su problemi s kojima se susrećete kao dizajner?

Vjerojatno činjenica da me poslovna strana posla uopće ne zanima. Ekspanzija na druga tržišta ili rad na pret-a-porter liniji, jednostavno nisu nešto o čemu razmišljam jer sam uglavnom pogubljen u mislima o novoj kolekciji.

Image


(FOTO: Franjo Matković)

  • Imate li idealnu ženu koju zamišljate u svojim kreacijama? 

Davno sam naučio da ne postoji “idealna” žena za neku kreaciju, samo idealna kreacija za neku ženu. Individualnost je ključ dobrog odijevanja.

  • Koji je vama osobno najdraži model haljine iz kolekcije "Umbra“?

Vjerojatno pencil-skirt haljina prekrivena čipkanim ljuskicama boje lavande s jednostavnim izvezenim topom, treperi kada se kreće i najbolji je primjer teksturalnog pristupa same kolekcije. Premda su sve haljine moja djeca i uvijek je teško izdvojiti samo jedno najdraže.

  • Koje su vam niti vodilje i najvažniji cilj?

Činjenica da ovo čime se bavim ne smatram poslom. Haljine se ne stvaraju s mišlju kako ih prodati, već kako ih učiniti lijepima. Nema fiksnog budgeta, nema rasporeda kad nešto treba biti gotovo i nema fillera. Kao brand funkcioniramo više poput dizajnerskog laboratorija nego trgovine.

Razgovarala Dalia Mihaljević