"Prekrižimo rak vrata maternice i dojke"

Uključite se u veliku edukativno-humanitarnu kampanju

"Prekrižimo rak vrata maternice i dojke"

Pod sloganom "Učinimo sve za nju" počela je velika edukativno-humanitarna kampanja "Prekrižimo rak vrata maternice i dojke", koju organiziraju Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice i Udruga žena oboljelih od raka dojke "Sve za nju", a partneri kampanje su dm-drogerie markt i GlaxoSmithKline. Pokrovitelji su Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa te Grad Zagreb. Na konferenciji za novinare održanoj u zagrebačkom Oktogonu organizatori su tijekom kampanje, koja traje od 7.listopada do 7.studenog, najavili brojne akcije, predavanja, edukativne i humanitarne sadržaje, a sve kako bi se ukazalo na važnost prevencije i pojačane zdravstvene brige kada su u pitanju te zloćudne bolesti. Konačni je cilj osnutak Centra za psihološku pomoć za žene oboljele od raka koji u Hrvatskoj još ne postoji.

Važnost prevencije
Podmukle bolesti poput raka vrata maternice i dojke ne biraju žrtve, ne poznaju dobne granice. Kampanja podsjeća sve žene da se te bolesti mogu spriječiti i liječiti.  Samopregledom dojke i sistematskim pregledima svaka žena može na vrijeme otkriti promjene na svom tijelu koje mogu upućivati na postojanje bolesti. U Hrvatskoj godišnje od raka dojke oboli 2 250 žena, a 850 umire. "Želimo da broj žena koje uspiju pobijediti bolest bude što veći", istaknula je predsjednica Udruge "Sve za nju" doc.dr.sc. Vesna Andrijević –Matovac. O važnosti redovitih odlazaka ginekologu, te preventivnom cijepljenju protiv HPV virusa, kojeg 80 posto žena ima barem jednom u životu, govorila je doc.dr. Vesna Gašparević, članica Nacionalnog odbora za promicanje prevencije raka vrata maternice. "U Hrvatskoj se prosječno godišnje otkriva 400 slučajeva obolijevanja od raka vrata maternice, kojeg uzrokuje HPV virus, a bolest nažalost odnese do 200 života godišnje," upozorila je dr.Gašparević, ističući važnost odgovornog spolnog ponašanja, upotrebe prezervativa.

Image

Zajedno do plemenitog cilja
Uz Anju Šovagović, Leonardu Boban, Ivu Balaban, Hloverku Novak Srzić, Suzy Josipović, te druge poznate žene iz javnog života, u borbu protiv raka vrata maternice i dojke uključila se mlada pjevačica Lana Jurčević, koja je promotorica kampanje. Najavila je da će idućih tjedana sudjelovati na tribinama u srednjim školama u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci gdje će mladima govoriti o važnosti samopregleda i redovitih odlazaka liječniku. Lanin CD "Volim biti zaljubljena" bit će dostupan u dm-ovim prodavaonicama zajedno s brošurom o tim zloćudnim bolestima i načinima njihove uspješne prevencije. U dm-ovim trgovinama će se također moći za jednu kunu kupiti specijalna vrećica "Sve za nju", i tako dati donacija za osnutak Centra. Kampanja će završiti humanitarnim koncertom Lane Jurčević 7.studenog u dvorani "Dražen Petrović", čiji će prihod također biti namijenjen Centru za psihološku pomoć ženama oboljelim od raka. 

(M.G.)