Facebook vs. Instagram

Razlika između Facebooka i Instagrama

Dominacija društvenih medija dramatično se povećala u posljednjih nekoliko godina, a popularne web stranice za društvene mreže poput Facebooka, Instagrama, Twittera, Snapchata itd. predvodile su utrku.

pexels-tracy-le-blanc-607812.jpg

Korištenje društvenih medija svjedočilo je neviđenom rastu tijekom proteklog desetljeća, zahvaljujući Facebooku i Instagramu koji dominiraju ekosustavom društvenih medija.

Društveni mediji zabilježili su značajan porast broja aktivnih mjesečnih korisnika u posljednje dvije godine, a gledajući brojke, ono se samo povećava bez znakova povratka.

Gotovo je iznenađujuće vidjeti kako su se društveni mediji razvijali tijekom proteklog desetljeća. Danas je dominacija društvenih mreža dosegla takvu mjeru da su i najudaljeniji dijelovi svijeta znali za Facebook i Instagram i najvjerojatnije ih koriste svaki dan.

Facebook nesumnjivo dominira scenom društvenih medija u smislu dosega publike i angažmana, ali Instagram je dobar u stvaranju buke. Ovaj članak proučava dvije popularne web stranice društvenih medija i objašnjava kako se međusobno razlikuju.

Što je Facebook?

Facebook je posljednjih nekoliko godina na čelu scene društvenih mreža. Facebook je div iz društvenih medija sa sjedištem u Kaliforniji koji je evoluirao od jednostavne mrežne stranice do moćne mreže društvenih mreža. Ono što je započelo kao obična web stranica za studente Harvarda, sada je postalo internetska senzacija s milijardama korisnika širom svijeta. Prevalio je dug put od svog debija 2004. godine. Prva velika promjena dizajna Facebooka bila je dodavanje "Vijesti" na početnu stranicu korisnika zajedno s "Mini feedom" koji se počeo pojavljivati ​​na pojedinim stranicama profila. 2011. Facebook je napustio „zid“ da bi predstavio svoju zloglasnu „Vremensku crtu“. To je ideja Marka Zuckerberga koji je sada postao najpopularnija riječ među zajednicom društvenih medija. Facebook je olujno zavladao svijetom društvenih medija kada je 2012. godine kupio popularnu aplikaciju za razmjenu fotografija, Instagram.

Što je Instagram?

Instagram je popularna aplikacija za razmjenu fotografija koja omogućava korisnicima da dijele slike na svoje profile. Ideja je bila stvoriti jedinstvenu platformu za razmjenu fotografija koja je sada postala druga najpopularnija platforma za društvene medije s više od 300 milijuna aktivnih korisnika. U početku je pokrenut 2010. godine isključivo za iOS kao platforma društvenih medija usmjerena na sliku. Danas je Instagram višeznačna platforma koja se etablirala kao popularna modna riječ među mladima. Instagram je također potaknuo revoluciju u brendiranju i oglašavanju pružajući platformu za najistaknutije marke da podržavaju njihove proizvode. Instagram je krenuo dalje od fotografije, a njegova najveća nadogradnja do sada stigla je prošle godine svjetskom dostupnošću Instagram Live - značajke koja vam omogućuje emitiranje videozapisa svojim sljedbenicima u stvarnom vremenu.

Razlika između Facebooka i Instagrama

Uvod u Facebook i Instagram

Facebook je općenito web mjesto za društvene mreže koje korisnicima omogućuje stvaranje internetskih profila, dijeljenje slika i videozapisa, slanje poruka i održavanje kontakta s prijateljima, obitelji ili kolegama putem zajedničke platforme. Instagram je, s druge strane, gotovo poput Facebooka, ali više je usredotočen na fotografije i videozapise. To je više poput aplikacije za dijeljenje fotografija.

Zajednica na Facebooku i Instagramu

Unatoč zajedničkom cilju, to su dvije zasebne platforme društvenih medija s različitim pristupima umrežavanju. Facebook je uglavnom zatvorena zajednica ljudi koji se poznaju. Na primjer, možete se grupirati sa svojim prijateljima s mature, možete se grupirati sa svojim kolegama na radnom mjestu, možete se pridružiti svojoj obiteljskoj grupi itd. Instagram vam omogućuje izgradnju i pridruživanje zajednicama ljudi koji dijele vaše zajedničke interese, poput kućnih ljubimaca, fotografije, moda, filmovi, tehnologija, putovanja itd.

Doseg potrošača za Facebook i Instagram

Facebook postoji mnogo dulje od većine svih platforma za društvene mreže, uključujući Instagram. To Facebook čini očito dominantnim igračem u zajednici društvenih mreža s puno većim dosegom potrošača i aktivnim korisnicima. Instagram, iako brzo raste, ima relativno manje korisničkih baza podataka u pogledu dosega potrošača, ali prilično je popularan među mladima. Facebook je općenito usmjeren na sve dobne skupine.

Ciljanje potrošača za Facebook i Instagram

Svijest o robnoj marki ključ je svake tvrtke koja zahtijeva da razumijete svoju ciljnu publiku na temelju dobi, spola, interesa itd. Instagram je idealan za poslovanje usmjereno na mlađe demografske kategorije, dok je Facebook izvrstan za tvrtke koje ciljaju korisnike starije generacije koji imaju relativno veću potrošnju.

Svijest o brendu Facebooka i Instagrama

Studije sugeriraju da je svijest o robnoj marki s Instagramom mnogo učinkovitija nego s Facebookom. Prosječni angažman po postu veći je od Facebooka, zahvaljujući svim vizualno privlačnim objavama. Instagram je zasigurno bolji u stvaranju svijesti o brendu od Facebooka.

Sažetak: Facebook vs. Instagram

Iako su obje najpopularnije platforme za društvene medije, one imaju svoj prilično velik udio na različitim frontovima. Instagram je sve oko fotografija i videozapisa; to je aplikacija za razmjenu fotografija. Facebook je, s druge strane, višeznačan što vam omogućuje bilo što; možete stvarati i pridružiti se grupama, kupovati, dijeliti fotografije i videozapise, kreirati događaj i još mnogo toga. Instagram je uredna aplikacija bez puno nereda koja vam olakšava navigaciju i zaobilaženje, dok je Facebook, s druge strane, višenamjenska aplikacija s mnoštvom značajki zbog čega je malo teško obraditi sve što se događa oko Facebooka.