Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Znaš li što je DASH dijeta? Ona ti može pomoći da drastično sniziš visok krvni tlak

Znaš li što je DASH dijeta? Ona ti može pomoći da drastično sniziš visok krvni tlak© pexels.com

Ova dijeta posebno je dizajnirana za ljude koji pate od hipertenzije, a može ti pomoći da u samo dva tjedna sniziš razinu krvnog tlaka

DASH je kratica za Dietary Approaches to Stop Hypertension, što u prijevodu znači Dijetalni pristupi zaustavljanju hipertenzije. Ovu dijetu dizajnirao je američki Nacionalni institut za srce, pluća i krv, kako bi pomogla ljudima da prehranom utječu na razine krvnog tlaka.

Visok krvni tlak postaje jedan od gorućih zdravstvenih problema u cijelom svijetu, a najveći broj ljudi danas umire upravo od srčanih bolesti. U posljednjih četrdeset godina broj oboljelih od hipertenzije se udvostručio, što je vrlo zabrinjavajuće. Ono što pogotovo zabrinjava je činjenica da je glavni krivac za porast oboljelih uglavnom prehrana. Stoga ti savjetujemo da počneš bolje razmišljati o svojim prehrambenim navikama, a ovdje smo ti istražile cijeli plan jednostavne dijete koja ti može pomoći da umanjiš rizik od srčanih, ali i mnogih drugih bolesti.

Dokazano je da DASH dijeta može smanjiti krvni tlak i razine kolesterola, a umanjuje i rizik od nekoliko vrsta raka, srčanih bolesti, srčanog udara, bubrežnog kamenca, razvoja dijabetesa. Ona čak može usporiti napredak bubrežnih bolesti te umanjiti depresiju.



Pokazalo se da DASH dijeta može smanjiti sistolički krvni tlak za 6 mm Hg, i dijastolički za 3 mm Hg kod ljudi kojima je tlak malo iznad normalne razine, to jest koji imaju ''prehipertenziju''. Kod ljudi koji pate od hipertenzije primijećen je pad sistoličkog tlaka za 11 mm Hg, a dijastoličkog za 6 mm Hg. Ako se počneš strogo pridržavati ove dijete, primijetiti ćeš razlike u krvnom tlaku nakon samo 2 tjedna.

Najvažniji cilj DASH dijete je smanjiti unos natrija, to jest soli, te loših masnoća. Preporučeni dnevni unos soli za zdravu odraslu osobu je oko 2.3 grama, ili jedna čajna žličica. Kod oboljelih od hipertenzije, taj unos trebao bi biti smanjen na 1.5 g, što je malo manje od jedne žličice dnevno. S druge strane, dijeta je dizajnirana tako da povećaš unos nutrijenata koji pomažu u snižavanju krvnog tlaka, poput magnezija, kalija i kalcija.

Kod DASH dijete naglasak je na biljnoj hrani, znači mnogo voća, povrća i cjelovitih žitarica. Mliječni proizvodi dozvoljeni su samo ako imaju smanjeni udio masti ili ako su potpuno bezmasni. Od mesa je također dozvoljeno samo nemasno meso, uglavnom perad i riba.
DASH dijeta stavlja veliki naglasak na porcije. To znači da bi trebala jesti više puta dnevno manje porcije. Ova galerija će ti pomoći da se bolje upoznaš s namirnicama koje su najvažnije u DASH dijeti, i da shvatiš koliko bi ih točno trebala jesti.
 
Povrće

Povrće poput rajčica, mrkva, brokule, batata i svog zelenog povrća puno je vlakana vitamina i minerala kao što su kalij i magnezij, koji su vrlo važni za zdravlje srca i održavanje normalnog krvnog tlaka. Kada kreneš na DASH dijetu, trebat ćeš prestati povrće smatrati prilogom i početi ga kombinirati kao glavno jelo. Možeš raditi ukusna rižota, tjestenine ili miješano zapečeno povrće, bilo da je u pećnici ili na tavi. Kod jela u kojima kombiniraš povrće s mesom možeš samo malo smanjiti količinu mesa i povećati onu povrća. Ako ne možeš baš uvijek kupiti sviježe povrće, slobodno se odluči za smrznuto jer se smrzavanjem čuva dobar dio vitamina, minerala, vlakna i ostalih nutrijenata. Samo budi oprezna kod kupnje konzerviranog povrća. Njega probaj izbjegavati, a ako baš ne možeš barem biraj ono na kojem piše da ne sadrži sol.

Jedna porcija povrća jednaka je pola šalice sviježeg ili kuhanog povrća. Na dan bi trebala pojesti 4 do 5 takvih porcija.
 

via GIPHY

1/7
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2