Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Znaš li koje vrste voća su najzdravije i zašto? I koje voće je tvoj najveći saveznik u mršavljenju?

Znaš li koje vrste voća su najzdravije i zašto? I koje voće je tvoj najveći saveznik u mršavljenju?© Pixabay

Voće je kvalitetnije ako ima više vlakana, ali i manji glikemijski indeks. Neke vrste voća imaju puno više nutrijenata i dobro ih je uvrstiti u prehranu

Gotovo je nemoguće rangirati najzdravije voće i povrće. Svako voće je kvalitetno, a većina nas dnevno ne pojede porcija koliko bismo trebali. Voće je bolje ako ima više vlakana, ali i manji glikemijski indeks, ali i u tom slučaju važno je paziti na veličinu porcije.
Evo još nekoliko savjeta za bolji izbor:
  • Boja je dobra - što intenzivnija boja, to bolje. Antocijanini u borovnicama i karotenoidi u marelicama štite od stresnih utjecaja okoline poput sunčevih UV zraka, a oni također imaju snažna antioksidacijska i protuupalna svojstva.
  • Organsko je bolje - pokazalo se da organsko voće i povrće u prosjeku sadrži 20 do 40 posto više antioksidanasa od konvencionalno uzgojenog povrća.
  • Svježe i smrznuto je dobro - svako voće s vremenom gubi hranjive tvari, tako da je važno jesti dok je svježe. Smrznuto je također dobro jer se odmah nakon branja smrzava.

via Giphy

Naravno bez obzira na listu najzdravijeg voća, vrlo je važno paziti na raznoliku prehranu. Važno je unositi veliki raspon minerala, vitamina i fitonutrijenata. Ova lista može poslužiti kao smjernica i olakšati ti izbor ako si neodlučna.
 
1. Maline

Za ovo voće možemo reći da je ekvivalent lisnatom zelenom u svijetu povrća. Maline su pune vlakana (8 grama po jednoj šalici - to je otprilike trećina dnevnih potreba). Sadrže razne fitonutrijente, a također su i pune antioksidansa. Neka istraživanja ih povezuju s usporavanjem brzine rasta stanica raka, ali potrebne su dodatne potvrde. Ono što se zna da vlakna iz ovog voća hrane dobre bakterije u crijevima koje potom stvaraju organske kiseline koje štite sluznicu debelog crijeva. Maline su također sjajan izvor vitamina C.


(Foto: Pixabay)
1/9
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2