Želiš li blistavu preplanulu put, ali i vitko tijelo, jedi rajčicu - i to kuhanu. Imamo nekoliko jednostavnih recepata

Želiš li blistavu preplanulu put, ali i vitko tijelo, jedi rajčicu - i to kuhanu. Imamo nekoliko jednostavnih recepata© Pixabay
  • 2.6.2020
  • Autor: M.M.

Rajčica štiti kožu od starenja, pigmentacijskih mrlja i bora te ju čini blistavom. Želiš li kožu pripremiti za sunce, za ručak pripremi jelo od rajčice, a možeš i koktel

S dolaskom toplijih dana više pažnje posvećuješ svojoj koži. Kako bi ju dodatno zaštitila, učinila zdravijom, blistavom i otpornom na štetni utjecaj sunca, jedi rajčicu. Ovo povrće (botanički gledano voće), obiluje vitaminom C i B, likopenom i antioksidansima koji su potrebni tvojoj koži. 
 
  • Štiti kožu od opeklina

Likopen je karotenoid, prirodni pigment koji određenom voću i povrću, primjerice mrkvi i rajčici, daje crvenu, odnosno narančastu boju. Riječ je o antioksidansu koji štiti stanice od propadanja. Osim toga, koži pruža i foto zaštitu, odnosno štiti ju od ultraljubičastih sunčevih zraka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Organic World (@organic_world12) on


 
  • Smanjuje upale

Osim likopena, rajčica sadrži beta karoten, lutein, vitamin E, K i vitamin C. Svi ovi elementi imaju antupalni učinak. Rajčicu možeš prerezati na pol i njome namazati kožu opečenu suncem. Pomoći će ti ubažiti opekline.

 
  • Usporava starenje kože

Vitamin C sve je popularniji u kremama i serumima za lice jer vraća koži blistavost i mladolik izgled te "briše" s nje pigmentacijske mrlje. Također potiče proizvodnju kolagena u organizmu. Osim što ćeš ju jesti, možeš ju prerezati na polovice, umočiti u šećer i njome nježno trljati kožu lica. To će poboljšati elastičnost kože, zategnuti je i napraviti piling.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Priya Porchezhian (@_magic__skin_) on



  • Pomaže u mršavljenju
Rajčica obiluje vodom i dijetalnim vlaknima, a oskudijeva kalorijama zbog čega je idealna namirnica kada želiš smršavjeti. Nahranit će te i osvježiti te dugo držati sitom i potaknuti probavu. Osim toga, kao što smo već spomenuli, bogata je antioksidansima, vitaminom C i B koji jačaju imunitet i osiguravaju da organizam funkcionira. 

Zanimljivo je da je rajčica zdravija kuhana jer tada tijelo može bolje apsorbirati likopen iz nje. U nastavku pročitaj nekoliko recepata s rajčicom, obogati svoj jelovnik, očuvaj svoje zdravlje te se pripremi za skidanje u kupaći kostim i sunčanje. 


(FOTO: Profimedia.hr)

 
Malo drugačija juha od rajčice

Sigurno ti je mama, kada si bila dijete, pripremala juhu od rajčice. Ako nemaš naviku kuhati je, vrijeme je da ju stekneš. Barem jednom tjedno na tanjuru bi ti se trebala naći ova ukusna i zdrava juha. Evo recepta:

Sastojci:
  • 400 ml umaka ili soka od rajčice. Možeš koristiti i pelate ili svježu rajčicu, no moraš ih usitniti u pire. 
  • glavica luka
  • jedna mrkva
  • komadić celera
  • dva češnja češnjaka
  • malo suhog origana
  • bosiljak
  • kajenski papar
  • sol
  • mljevena crvena paprika
  • žličica brašna (po želji)

Postupak:

Luk nareži na krupnije komade, mrkvu na kolutiće, celer na kockice i češnjak na listiće. Poprži luk na maslinovom ulju, dodaj crvenu papriku i brašno, ako želiš. Smanji vatru i neprestano miješaj oko minuti pa dodaj mrkvu, celer, origano i češnjak te nastavi miješati još minutu. Sada ulij rajčicu i decilitar vode, posoli i popapri, poklopi na pola i pusti da zakuha te kuhaj 20-ak minuta. Na kraju dodaj listiće bosiljka i kajenski papar, ako želiš pikantnu gustu juhu od rajčice.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Amina Yazdani (@aaminahyaz) on




 
1/3
Skoči direktno na: