Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Zeleni ponedjeljak

Zeleni ponedjeljak

Recepti kojima nećete moći odoljeti

Zeleni ponedjeljak je kampanja grada Zagreba i udruge Prijatelji životinja za pomoć ljudima da poboljšaju svoje zdravlje i zdravlje okoliša prelaskom na prehranu namirnicama biljnoga podrijetla jedan dan u tjednu.
Slične kampanje se već provode u mnogim gradovima u svijetu.
Ovom kampanjom teži se unaprijeđenju standarda kulture prehrane građana kroz održivo življenje, a time se uključujemo u veliku zajednicu svjetskih država i gradova.

PRIJEDLOG JELOVNIKA ZA PONEDJELJAK

DORUČAK


Voćni müsli (uz dodatak lješnjaka i oraha) sa sojinim ili zobenim mlijekom
Kruška
 
RUČAK
 
Juha od batata
Pire od bundeve i krumpira
Pirjane bukovače
Knedle od kestena

 
Juha od batata
Sastojci: 700 g batata, 2 režnja češnjaka, 1 l vode ili temeljca od povrća, 3-4 žlice sojinoga ili zobenog vrhnja, kopar, sol, papar, maslinovo ulje, 1 žlica svježeg peršinovog lista
Priprema: Oguliti batat i narezati na kocke. Dodati vodu ili povrtni temeljac i kuhati poklopljeno na laganoj vatri 20 minuta ili dok batat ne omekša. Potom ga izmiksati. Na maslinovom ulju ispržiti usitnjeni češnjak i dodati u gustu juhu od batata. Zatim dodati sol i kopar i kuhati 3-4 minute. Dodati biljno vrhnje za kuhanje, sol i malo papra i kuhati još 1 minutu. Prije posluživanja ukrasiti peršinovim listom.
 
Pire od bundeve i krumpira
Sastojci: 500 g krumpira, 500 g bundeve, 50 g margarina, 1,5 dl sojinoga mlijeka ili vrhnja, sol, papar, muškatni oraščić
Priprema: Krumpir i bundevu oguliti, ukloniti sjemenke, narezati na komade i kuhati oko 1/2 sata u slanoj vodi. Ocijediti, dodati margarin i mlijeko te pasirati. Po želji, prije posluživanja dodati muškatni oraščić. Poslužiti uz pirjane bukovače.
 
Pirjane bukovače
Sastojci:500 g bukovača, 2 žlice maslinova ulja, 1 srednja glavica luka, 1 dl vina, 2 češnja češnjaka, 500 ml sojinoga vrhnja, 150 g svježeg tofua, sjeckani peršinov list, sol, papar
Priprema: Bukovače očistiti i narezati na rezance. Luk nasjeckati na sitno i pirjati na 2 žlice maslinova ulja. Dodati bukovače. Pirjati dok ne ispari voda. Zaliti vinom i pirjati dok gljive ne omekšaju. Po potrebi dodati i vode. Kad su gljive gotove, dodati sjeckani češnjak, posoliti, popapriti te dodati tofu i sojino vrhnje. Sve dobro promiješati da se poveže i pustite da zavri na laganoj vatri. Ubaciti sjeckani peršinov list i poslužiti.
 
Knedle od kestena
Sastojci: za knedle - 250 g kesten pirea, 100-120 g glatkoga brašna, 2 žlice vanilin šećera, 1/2 naribane korice naranče ili limuna, 4-5 žlica smeđeg šećera, 1 žličica praška za pecivo, 1 žlica ulja, 100 ml vrućeg sojinoga mlijeka; nadjev: pekmez ili šljive ili marelice; za uvaljati - krušne mrvice, cimet, margarin
Priprema: Kesten pire preliti vrućim mlijekom, malo izmiješati, dodati sve sastojke i na kraju brašno s praškom za pecivo. Zamijesiti mekano tijesto. Pobrašnjenim rukama oblikovati loptice, rastanjiti ih među dlanovima, nadjenuti žličicom pekmeza, šljivama ili po želji. Pažljivo zatvoriti i opet oblikovati lopticu. Pustiti da odmaraju par minuta. Vodu zakuhati, malo posoliti, kapnuti ulja i stavljati knedle. Kuhati oko 6-8 minuta. Izvaditi ih i uvaljati u mlaki otopljeni margarin, krušne mrvice i cimet.
 

VEČERA

Lazanje s patlidžanima
Zelena salata s bučinim i suncokretovim sjemenkama
 
Lazanje s patlidžanima
Sastojci:3 patlidžana srednje veličine, 20 dag sojine šunke, gotovo tijesto za lazanje, 20 dag dimljenog tofua, 4 režnja češnjaka, 1/2 kg rajčice, sol, papar, prstohvat bosiljka i ružmarina, sojin umak, ulje
Priprema:Patlidžane narezati na tanke ploške, jednake širine i popržiti nekoliko minuta na ulju. Prokuhati tijesto za lazanje, a zatim sojinu šunku nekoliko minuta u slanoj vodi uz dodatak sojinog umaka, ružmarina i bosiljka. U nauljenu vatrostalnu posudu dodati red tijesta i sojine šunke, zatim red tijesta i patlidžana, potom red tijesta i tofua. Posuti svaki red naribanim tofuom i češnjakom. Lazanje preliti bešamelom i umakom od svježih rajčica ispirjanih na ulju. Peći 30 minuta u prethodno zagrijanoj pećnici na 220 Celzijevih stupnjeva.
 
Bijeli umak (bešamel)
Sastojci:20 g brašna, 20 g margarina, 1 dl sojinoga mlijeka, sol, muškatni oraščić, papar
Priprema:Na zagrijanom margarinu popržiti brašno, pazeći da ostane svijetlo. Dodati hladno sojino mlijeko, stalno miješajući i pustiti da zakuha. Dodati začine.
 
Za međuobroke: kompot od dunja, jabuka, grožđe

Više recepata možete naći na zeleni-ponedjeljak.com
 
Komentari
+2
 
zarulja
  • 6.10.2011 17:48:01
  • Bodova: 136
  • Prijavi
Baš sam vidjela po gradu plakate sa Renatom Sopek i pitala se o tom Zelenom ponedjeljku. Sviđa mi se ideja i nastojat ću je primjeniti. Isto tako smatram da bi trebalo popularizirati i ribu. Većina ljudi je slabo jede i uopće je ne voli, a povrće se kad tad nađe na nečijem meniju.
misonjica
  • 3.10.2011 16:00:27
  • Bodova: 424
  • Prijavi
Mljac za večeru!!! I gljive! I pire! Sad sam gladna! :)
mimi84
  • 3.10.2011 14:13:50
  • Bodova: 5421
  • Prijavi
šteta kaj tu ne možemo staviti smajli, sad bi zaljepila onog slinavca :)))
Moderator
desert_rose
  • 3.10.2011 10:23:54
  • Bodova: 54677
  • Prijavi
Sve mi izgleda odlično, a one knedle od kestena su mi definitivno najprimamljiviji dio cjelodnevnog jelovnika.
Moderator
-nany-
  • 3.10.2011 7:56:02
  • Bodova: 133115
  • Prijavi
Odlično.