Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Učini više za zdravlje srca i krvnih žila - koje namirnice jesti, a koje izbjegavati?

Učini više za zdravlje srca i krvnih žila - koje namirnice jesti, a koje izbjegavati?© instagram

Kardiovaskularne bolesti među najčešćim su bolestima na svijetu, a pogađaju i mlade i stare. Kako bi održala svoje srce i krvne žile zdravima donosimo listu namirnica koje trebaš izbjegavati, ali i one koje trebaš što češće konzumirati

Mnogo je načina da održavaš svoj organizam zdravim, a prehrana je jedan od najvažnijih faktora kojim možemo doprinijeti pravilnom funkcioniranju našeg tijela, kao i zdravlju svih naših organa. Jedan od najvećih problema suvremenog čovjeka definitivno su kardiovaskularne bolesti koje se pojavljuju u mnogo različitih oblika, a sve su jednako alarmantan znak da je naše zdravlje ugroženo. 

Kako bismo ojačali svoje žile i srce, potrebno je ispravno se hraniti što znači izbjegavanje jednih namirnica i uživanje u drugima. Upravo zbog toga smo pripremile kratki savjetnik o tome koju hranu izbjegavati, a koju ne kako bi tvoje srce i žile bile što zdravije. 

Što da, a što ne?

Trans masne kiseline trebale bi se izbjegavati u širokom luku, a to znači ne konzumiranje margarina, junk fooda, pregrijanog omega 6 biljnog ulja i općenito sve jako procesirane i rafinirane hrane. Uz to, pokušaj ne soliti pretjerano hranu, jer sol može podići krvni tlak, a bilo bi poželjno smanjiti i unos alkohola. Tvom kardiovaskularnom sustavu štete i slatkiši i kolači, kao i bijela peciva napravljena od nekvalitetnih sastojaka. 

Nutricionisti s druge strane preporučuju konzumaciju što više masnih riba poput tune ili lososa. Naime, plava riba sadrži omega 3 masne kiseline koje štite srce. Haringe, losos, skuša, pastrva, srdela, sardine...Izbor je velik, a koju god ribu izabereš, tvoj će organizam na tome biti zahvalan. 

Povrće i voće sastavni su dijelovi svake uravnotežene prehrane, a zdravlju žila posebno će pomoći tamno lisnato povrće špoput špinata ili blitve. Prokulice, brokula i kelj zakođer su odlični izvori minerala i vitamina koji održavaju stijenke krvnih žila zdravima i čvrstima. Iako lisnato povrće općenito jako povoljno djeluje na naš organizam, pripazi da s njime ne pretjeruješ ako imaš povećanu šansu od stvaranja trombova, tj. ako patiš od trombofilije - porećemaja zgrušavanja krvi. Lisnato zeleno povrće sadrži velike količine vitamina K koji zgrušava krv, pa oni koji imaju problema s pretjeranom koagulacijom trebaju pripaziti na količine povrća koje jedu. 

Dobra hidratacija ključ je zdravlja, pa će tako ispijanje najmanje 2 i pol litre tekućine dnevno pomoći kardiovaskularnom sustavu da bude u odličnom stanju. Voda pomaže u snižavanju krvnog tlaka, a poznato je da je upravo visoki tlak jedan od čestih kardiovaskularnih problema. 

Umjesto da grickaš slatkiše i peciva, pokušaj se opskrbiti orašastim plodovima poput lješnjaka, badema i oraha koji sadrže omega 6 masnoće koje sjajno utječu na zdravlje srca i žila. Konzumacija jabuka, mrkvi i zobenih mekinja također će pomoći pravilnom funkcioniranju krvožilnog sustava jer sadrže topla vlakna. 

Uz sve ove naputke, napravili smo i listu namirnica koje najpovoljnije djeluju na krvne žile i srce.

1. Češnjak 

Češnjak sadrži snažne antioksidanse, a time sprječavaju upale i "zastoje" u kardiovaskularnom sustavu. 

2. Citrusi

Citrusni plodovi doprinose ravnoteži krvnog tlaka i masnoća u krvi i to zato što sadrže obilje vitamina C, pektina i kalija koji su poznati kao "specijalci" za zdravlje kardiovaskularnog sustava. 

3. Zeleno lisnato povrće

Blitva, raštika, špinat i druge zelenjave biljke sprječavaju taloženje masnoća na stijenkama krvnih žila. 

4. Riba

Masna plava riba odličan je izvor omega-3 nezasićenih masnih kiselina koje pomažu u razgradnji krvnih ugrušaka. 

5. Maslinovo ulje

Obiluje nezasićenim masnim kiselinama koje povoljno utječu na ravnotežu masnoća u krvi. 

6. Bobičasto voće

Borovnice, brusnice, kupine, maline, jagode. Antocijanin, pigment koji bobičastom voću daje boju, moćan je antoksidans koji štiti srčanožilni sustav od upala i oštećenja.

7. Šipak

Šipak povoljno djeluje na ravnotežu krvnog tlaka i masnoća u žilama, a sadrži i obilje vitamina c i kalija. 

8. Rajčica

Likopen, pigment koji rajčici daje boju, snažan je antioksidans koji održava žile elastičnima. 
 
Komentari
+2