Teško ti je pratiti mediteransku prehranu? Prema novim istraživanjima u prehranu možeš unijeti i ovu namirnicu i biti još zdravija

Teško ti je pratiti mediteransku prehranu? Prema novim istraživanjima u prehranu možeš unijeti i ovu namirnicu i biti još zdravija© Pexels

Dobra vijest za ljubitelje sira! Nova verzija mediteranske prehrane omogućuje nekoliko obroka dnevno koji uključuju mliječne proizvode, a pokazalo se da je jednako zdrava

Mliječni su proizvodi još uvijek važan dio prehrane, međutim, ako se pokušavaš pridržavati mediteranske prehrane onako kako je planirano, potrošnja mlijeka smanjuje se na minimum i konzumira se samo u nekoliko oblika, poput sira i jogurta. Odsustvo mliječnih proizvoda iz prehrane ima nekih svojih loših strana. Tako je unos kalcija obično manji ako ne konzumiramo mliječne proizvode
Međutim, obećavajuće novo istraživanje objavljeno u američkom časopisu Clinical NutritionTrusted Source pokazuje da se mediteranska prehrana može nadopuniti dodatnim mliječnim proizvodima kako bi se zadovoljile potrebe za kalcijem, a ipak osigurava značajne zdravstvene prednosti po kojima je ova prehrana poznata.

"Naše istraživanje pokazalo je da mediteranska prehrana dopunjena s tri obroka mliječnih proizvoda dnevno zadovoljava potrebe za kalcijem, poboljšavajući krvni tlak, kolesterol, moždane funkcije i raspoloženje", za portal Healthline rekla je Alexandra Wade, autorica studije i doktorandica Sveučilišta South Australia

"To pokazuje da se mediteranska prehrana može izmijeniti kako bi se poboljšala održivost i izvedivost kod nemediteranskog stanovništva, te da se i dalje smanjuje rizik od kardiovaskularnih bolesti i moguće demencije", dodala je.

(Foto: Pexels)

Istraživanje je usporedilo zdravstvene koristi mediteranske prehrane u koju su uključeni mliječni proizvodi (MedDairy), koja je uključivala 3-4 obroka mliječnih proizvoda dnevno, s tradicionalnijom dijetom s niskim udjelom masti i to na 41 sudioniku starijem od 45 godina. MedDairy dijeta bila je povezana s brojnim zdravstvenim prednostima vezanim za smanjenje rizika od kardiovaskularnih bolesti, uključujući poboljšani krvni tlak, rad srca i kolesterol.

Tradicionalnu mediteransku prehranu karakterizira:

  • visok unos voća, povrća i mahunarki
  • prvenstveno nerafinirana zrna
  • visok unos mono nezasićenih masti (od ekstra djevičanskog maslinovog ulja)
  • umjereno visok unos ribe
  • mala potrošnja crvenog mesa, peradi i šećera
  • umjerena konzumacija mlijeka - tipično sir i jogurt
  • umjereni unos etanola (u obliku vina)
Međutim, ono što ovoj prehrani nedostaje je kalcij. Prema ovom istraživanju, dnevna količina kalcija dobivena mediteranskom prehranom prosječno se kreće između 700-820 miligrama dnevno, što je znatno manje od 1000 miligrama na dan koje preporučuje Nacionalni institut za zdravstvo (NIH) za odrasle muškarce i žene u Sjedinjenim Američkim Državama. Za tinejdžere, preporučeni unos kalcija dnevno penje se i do 1.300 mg.

(Foto: Pexels)
 

Razmisli dvaput o unosu mliječnih proizvoda

Studija također predstavlja neke dodatne probleme za razmatranje.

"Moja glavna briga u čitanju studije je da će ljudi misliti da su mliječni proizvodi jedini izvor kalcija. Mnogo biljnih izvora, poput orašastih sjemenki, sezamovih sjemenki i badema sadrže kalcij", rekla je Kristin Kirkpatrick, licencirana dijetetičarka i voditeljica wellnessa s kliničkog wellness instituta u Clevelandu.

Mnogo namirnica, uključujući sardine, repu, tofu i bezbroj ostalih obogaćenih namirnica, uključujući sok od naranče i žitarice, može također pomoći nadopuniti unos kalcija.

(Foto: Pexels)

Promjena mediteranske prehrane kako bi ona bila privlačnija Amerikancima mogla bi biti važan korak prema dugoročnom zdravlju - čak i ako neki dodavanje mlijeka vide kao nepotreban korak.

"Mediteranska prehrana jedna je od najproučavanijih prehrana s najvišom stopom učinkovitosti za ukupno smanjenje srčanih i drugih kroničnih bolesti. Mliječni proizvodi nisu važan čimbenik u mediteranskoj prehrani i sumnjam da će jedna studija to značajno promijeniti", rekla je Kirkpatrick.
 
Komentari
+2