Što jesti prije treninga? Koje će ti namirnice pružiti potrebnu energiju?

Što jesti prije treninga? Koje će ti namirnice pružiti potrebnu energiju?© Pexels

Kada je riječ o odabiru najboljeg obroka prije vježbanja, želiš odabrati ono najzdravije, a mi smo izdvojile namirnice koje su zdrave i prepune energije

Ako si ikada vježbala na prazan želudac, tada sigurno znaš koliko je grozan taj osjećaj - kao da ćeš se svaki tren srušiti. S druge strane, ako si ikada jela samo nekoliko trenutaka prije vježbanja, vjerojatno si osjetila jaku mučninu koja se često pojavljuje kao rezultat.

S obzirom na obje krajnosti, često se pitamo treba li jesti prije vježbanja i ako da, koji je vremenski razmak treba proći između jela i vježbanja kako bismo izbjegli mučninu? Odgovor je da - prije vježbanja treba jesti, a sve ovisi o vrsti i vremenu vježbanja te kako tvoje tijelo reagira na vrstu hrane koju planiraš jesti. Uzimanje malog, zdravog zalogaja prije vježbanja može ti pružiti bolju šansu da najbolje iskoristiš svoj trening.
 
"U većini slučajeva trebala bi jesti", za Byrdie je rekla nutricionistica Shana Minei Spence. "Ali ako ideš u laganu šetnju ujutro, neće ti trebati jednaka količina energije kao što bi ti trebala za intenzivan trening poslijepodne."

Jesti je najbolje između 30 minuta i tri sata prije vježbanja, ovisno o tome što jedeš. Ako je lakši obrok, možeš ga konzumirati bliže početku treninga, a ako je obrok teži, moraš ga pojesti najmanje sat-dva prije treninga.


via Giphy


Kakve je obroke najbolje jesti prije treninga?

Ključ za pripremu obroka prije vježbanja jest u hrani koja se lako probavlja i sadrži dovoljnu količinu ugljikohidrata i male količine proteina i masti. Iako se za ugljikohidrate često smatra da su "neprijatelji", oni su zapravo hranjivi sastojci koji nam daju najviše energije - a to je posebno važno prije vježbanja.

Mišići koriste adenozin trifosfat (ATP) kao energetsku valutu za vježbanje - i ugljikohidrati i proteini i masti mogu se pretvoriti u ATP. Međutim, ugljikohidrati su najdostupniji i najlakše se pretvaraju. Što se tiče proteina, korisno ga je konzumirati i prije vježbanja, jer pomaže u popravljanju i izgradnji mišića, a istovremeno nam pomaže da budemo puni.

Kada je riječ o odabiru najboljeg obroka prije vježbanja, želiš odabrati ono najzdravije, a mi smo izdvojile namirnice koje su zdrave i prepune energije.


 
Banana i maslac od kikirikija

Osim što su lako probavljive, banane sadrže i kalij, što je važno za isporuku hranjivih sastojaka i sprečavanje umora, a to je posebno važno za vrijeme treninga.

(Foto: Pexels)
1/6
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2