Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Riznice slatkoće i zdravlja: Uz ove zdrave zamjene za šećer se ne moraš odreći omiljenih slastica

Riznice slatkoće i zdravlja: Uz ove zdrave zamjene za šećer se ne moraš odreći omiljenih slastica© instagram

Bijeli šećer porok je mnogima, a često nismo ni svjesni u kojim ga količinama konzumiramo. Stvara ovisnost, deblja i uništava nam zube kao i unutarnje organe, pa zašto ga onda ne bismo zamijenili boljim i zdravijim namirnicama?

Svi mi znamo i čuli smo sto puta koliko je bijeli šećer nezdrav te kako bismo ga trebali izbjegavati u širokom luku. Pa ipak, unatoč upozorenjima liječnika i nutricionista, mnogi ga stavljaju u kavu, čaj, kruh, slastice i razne deserte te im je teško zamisliti život bez tog bijelog kristala kojeg toliko volimo.
 
No, osim što je bijeli šećer u suštini samo prazna kalorija bez ikakve nutritivne, vitaminske vrijednosti, on je i opasan po znaše zdravlje, pa bismo se stvarno trebali potruditi zamijeniti ga zdravijim alternativama. Uz odabir drugih zdravijih zaslađivača ne moramo se odreći slatkog okusa, a možemo svoj organizam poštedjeti oštećenja do kojih može dovesti pretjerano konzumiranje bijelog šećera.
 
Bijeli šećer naime dugoročno može dovesti do oštećenja zubiju, jetre, visokog krvnog tlaka, dijabetesa, karcinoma i pretilosti, a remeti i rad hormonalnog sustava. Iako nekoć na policama trgovina nije bilo lako pronaći adekvatne zamjene za šećer, danas to i nije toliko teško pa vrlo lako možemo doći do zdravih sastojaka uz koje ćemo bez straha i grižnje savjesti uživati u svim nam omiljenim jelima.
 
Med

Kada govorimo alternativama šećeru med će mnogima prvo pasti na pamet. Iako je vrlo česta namirnica na našim kuhinjskim policama i ima ga gotovo svako kućanstvo, med je bolja, ali ne i idealna alternativa bijelom šećeru.
 
Naime, ljudi koji loše podnose šećer zbog hiperaktivnosti ili pak alergija, mogli bi slično reagirati i na med. Inače, med ima vrlo visoki glikemijski  indeks i na njega tijelo reagira slično kao i na šećer. Međutim, prednost meda je ta što je on daleko lakše probavljiv.
 
Uz to, med povoljno djeluje na imunitet, ima antibakterijska svojstva te sadrži dosta vitamina, minerala, aminokiselina, enzima i antioksidansa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Objavu dijeli Domaci MED Stanojevic (@domaci_med_stanojevic)

1/8
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2