Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Pet jednostavnih trikova koji će ti pomoći izbjeći prejedanje u izolaciji

Pet jednostavnih trikova koji će ti pomoći izbjeći prejedanje u izolaciji© Depositphotos

Ključ za svladavanje zdravih navika u kućnoj izolaciji leži u jednoj jednostavnoj strategiji poznatoj pod imenom 'mindful eating'

Kako bi se zaustavila pandemiju koronavirusa, većina ljudi na svijetu dane provodi u kućnoj izolaciji, međutim - i u sigurnosti našeg doma prisutni su mnogi izazovi, a među njima i pristup kuhinji, hladnjaku i ostavi 24 sata na dan

Ipak, prije nego samu sebe izgrdiš što si nakon ručka pojela cijelu čokolade ili što si jučer navečer pojela cijeli paket čipsa uz TV, trebala bi znati da je normalno da su se tvoji obrasci prehrane u ovom kaotičnom vremenu poremetili.

"Postoji toliko različitih aspekata kolektivne 'borbe s hranom'", objašnjava nutricionistica Sydney Greene za portal Live Strong i dodaje: "Blizina kuhinje i ostave u kombinaciji s poremećenom rutinom savršen je recept za prejedanje." 

Osim toga, živimo u intenzivno stresnom vremenu. "Poznato je da visoka razina stresa i anksioznosti povećava želju za šećerom ili visoko prerađenom hranom", napominje nutricionistica. "Konzumiranje te hrane može kratkoročno pomoći smirivanju negativnih osjećaja, ali dugoročno predstavlja negativne fizičke i psihičke posljedice."

U svakom slučaju, ako su se tvoje prehrambene navike posljednjih tjedana preokrenule na gore, nemoj se čuditi. Međutim, tvoji dani ne bi trebali izgledati kao prehrambeni maratoni u doglednoj budućnosti. Ključ za svladavanje zdravih navika u kućnoj izolaciji leži u jednoj jednostavnoj strategiji poznatoj pod imenom 'mindful eating'.

Što je 'mindful eating'?

Vjerojatno si već više puta čula za pojam 'mindfulness' ili u našem prijevodu 'usredotočena svjesnost'. Naime, u pitanju je obraćanje pažnje isključivo na sadašnji trenutak i ono što u njemu činimo, a vježbanjem usredotočene svjesnosti otkrivamo kako živjeti u sadašnjem trenutku umjesto da stalno razmišljamo o prošlosti ili o budućnosti. 

Kad je u pitanju prakticiranje ovog pristupa u prehrani, radi se o usredotočenom konzumiranju hrane, odnosno ne obraćanju pozornosti ni na što drugo osim na to kako hrana utječe na naše tijelo i naše raspoloženje

Na taj način puna pozornost pridaje se upravo hrani i jedenju, stoga izostaje nepotrebna želja za desertima, slatkišima i grickalicama između obroka. Evo kako 'usredotočenu svjesnost' koristiti u svrhu izbjegavanja prejedanja u kućnoj izolaciji:
 
Odredi vrijeme za obroke

Za većinu ljudi koji imaju klasično radno vrijeme, radni dan obilježen je ručkom, većom pauzom u kojoj predahnu, pojedu konkretan obrok i zadovoljni i siti nastavljaju s daljnjim radom. Problem kod rada od kuće je što nas u osnovi ništa ne sprečava da jedemo od početka do kraja dana. Možda doručkuješ u 8 ujutro, grickaš užinu u 11, ručaš oko 13, ponovno grickaš oko 15 i 16 i onda kasnije večeraš i za kraj uživaš u nekom desertu.  

Stvar je u tome da je mnogo teže prilagoditi se prirodnoj gladi i sitosti kada nešto grickamo tijekom cijelog dana, pogotovo ako to još radimo ispred ekrana: laptopa, mobitela ili televizije

"Kad sjedimo za stolom i jedemo bez ometanja, puno lakše je usporiti i početi prepoznavati razinu sitosti tijekom obroka", objašnjava nutricionistica Greene i dodaje: "Kako biste postali svjesni prave glade i prave sitosti, potrebno je puno vježbanja i strpljenja, ali konzumiranje obroka u određeno vrijeme tijekom dana (i uživanje u njima bez ometanja) pomoći će u reguliranju metabolizma, raspoloženja i razine energije."
 

via Giphy
1/5
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
tikica-
  • 7.4.2020 20:44:02
  • Bodova: 46798
  • Prijavi
Ja nisam,a mislim da i jesam,to ne bi moglo.
oprezna
  • 7.4.2020 20:28:30
  • Bodova: 143278
  • Prijavi
Zalijepila sam cedulju na frižider "Ne , ti nisi gladna !!!!"