Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Patlidžan - povrće dostojno da bude glavno jelo na tanjuru

Patlidžan - povrće dostojno da bude glavno jelo na tanjuru© Pixabay

Sočan je i ukusan, zamijenit će meso u brojnim jelima, svojom bogatom ljubičastom bojom dominirat će na svakom stolu, a dobro će se snaći i na roštilju uz pečena pileća krilca i umak od jogurta

Patlidžan je nutritivna riznica, izuzetno zdravo povrće, odavnina prisutno na bliskoistočnim trpezama. Kultiviran je prije više od 4000 godina. Tamošnjem stanovništvu patlidžan je među najzastupljenijim namirnicama u prehrani, a jedno od najpoularnijih jela je baba ganuš - namaz od patlidžana, poznat i u Europi. Osim na Bliskom Istoku, ovo povrće se tradicionalno jede i u Africi, a već dugo i na Mediteranu. 

Ovo je najzdravije zeleno lisnato povrće koje bi trebala uvrstiti u svoju prehranu

Kinesko jelo gotovo u 15 minuta: Jednostavan recept za Lo Mein

Vrijeme je za šparoge: Produljuju život, ali i užitak za stolom



(FOTO: Pexels)
 
  • Zdravstvene prednosti patlidžana

Patlidžan obiluje vodom, ugljikohidratima, proteinima i vlaknima, dok je siromašan kalorijama te zbog toga spada u idealnu dijetalnu namirnicu. Dugo će te držati sitom, vlakna će potaknuti probavu, a ugljikohidrati dati energiju.

Ovo povrće dobar je izvor vitamina A, B1, B2, C, K, folne kiseline, željeza, kalija, kalcija i fosfora, zbog čega daje značajan doprinos jačanju imuniteta. Ni njegova boja nema samo estetsku vrijednost. Patlidžan je tako zamamno ljubičast zbog izuzetno jakog antioksidansa antocijanina koji pomaže u sanaciji štete na stanicama, nastale utjecajem slobodnih radikala.

Osim što jača imunitet, ubrzava probavu, potiče metabolizam, ovo povrće pomaže u regulaciji šećera u krvi, detoksikaciji jetara, izbacivanju vode iz organizma te radu mozga. 

Kao što vidiš, riječ je o namirnici koja bi trebala biti redovito na tvom tanjuru. Ako ne znaš kako bi ga pripremila, donosimo ti četiri recepta.

Dobar tek!


(FOTO: Pexels)

 
Zapečeni patlidžan s kozjim sirom i orasima

Sastojci
  • 1 veći patlidžan
  • sol, papar
  • svježi timijan
  • maslinovo ulje
  • 70 grama kozjeg sira
  • 40 grama oraha

Postupak
  • Nareži patlidžan na kriške debljine jedan centimetar ili malo deblje, posoli ih i ostavi sat vremena da puste vodu i gorčinu. Nakon toga ih posuši i stavi na zagrijano maslinovo ulje te prži tri minute s jedne pa tri minute s druge strane. 
 
  • Poredaj patlidžan na pleh koji si obložila papirom za pečenje, posoli ga, popapri i pospi timijanom te na svaku krišku dodaj izmrvljeni kozji sir i ugrubo usitnjeni orah.
 
  • Ovako pripremljen patlidžan stavi u prethodno zagrijanu pećnicu na 200 Celzijevh stupnjeva i peci 15 minuta. 
 
  • Posluži toplo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Audrey Le Goff (@pardonyourfrench) on

1/4
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2