Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Ovih 5 ugljikohidrata smiješ jesti bez grižnje savjesti (dok se ovih 5 ne smiješ niti približiti)

Ovih 5 ugljikohidrata smiješ jesti bez grižnje savjesti (dok se ovih 5 ne smiješ niti približiti)

Ugljikohidrati uglavnom su na lošem glasu, ali to je potpuno neopravdano. Oni su jako dobri za tebe, ali moraš znati koje možeš jesti a koje baš i ne

Ugljikohidrati nas često zbunjuju, jako ih volimo jesti ali znamo da su na lošem glasu. Zato sam odlučila istražiti što je to toliko loše u njima i koliko ih smijemo jesti kako bi nam ne bi štetili nego se savršeno uklopili u zdravu prehranu.
Kao prvo, tvrdnja da su svi ugljikohidrati štetni je mit. Oni su općenito vrlo potrebni organizmu jer se pretvaraju u energiju koja ti je potrebna za svakodnevne zadatke. Osim toga, oni čak mogu pomoći kod hormonalne ravnoteže a korisni su i za metabolizam šećera.
Jako je važno znati da nisu svi ugljikohidrati isti, pa će se isto tako različito ponašati u organizmu. Dok su jedni dobri za tebe i pridonose tvom zdravlju, drugi su vrlo nezdravi i narušavaju zdravlje. U nastavku sam ti pripremila 5 vrsta ugljikohidrata koje smiješ jesti, i 5 iz ove druge štetne skupine.

 
''Dobri'' ugljikohidrati

Kruh i tjestenina od cjelovitih žitarica

Proizvodi od cjelovitih žitarica sadrže vlakna i nisu toliko industrijski prerađeni kao proizvodi od bijelog brašna. Također su mnogo zasitniji pa trebaš pojesti manju količinu kako bi se osjećala sito i imala dovoljno energije za cijeli dan. Ovi proizvodi sadrže vitamin B koji je važan za dobro funkcioniranje metabolizma i održavanje energije. Zbog svega toga te proizvodi od cjelovitih žitarica neće debljati kao proizvodi od bijelog brašna.

Mahunarke

Ovo povrće sadrži znatnu količinu ugljikohidrata, ali onih ''dobrih''. Mahunarke su također dobre za zdrav metabolizam, a obiluju folnom kiselinom, kalijem, magnezijem i vlaknima. Zbog toga mogu regulirati razinu šećera u krvi i pomažu u održavanju zdrave probave.
Voće
Iako ti možda voće uopće ne pada na pamet kada netko spomene ugljikohidrate, ono ih isto sadrži zbog svog šećera. Kod jedenja ugljikohidrata je važno da ih okružiš s ostalim nutrijentima, pa je voće savršen izbor jer također sadrži hrpu vitamina, minerala i antioksidansa.

Tikve

Sve vrste tikva bogate su ugljikohidratima, ali i vlaknima te ostalim važnim nutrijentima poput betakarotena, vitamina A i vitamina C. Butternut tikvu možeš čak koristiti kao zdravu zamjenu za špagete od bijelog brašna. Samo je prereži na pola, ispeci u pećnici, te odvoji njeno vlaknasto meso vilicom kako bi dobila ''špagete'' od tikve. 

Cjelovite i proklijale žitarice

Da bi bile zdrave, to jest obilate dobrim ugljikohidratima, žitarice moraju biti ne-prerađene, to jest u velikim smeđim zrncima. Ovo uključuje žitarice poput smeđe i divlje riže, kvinoje, ječma, amaranta, heljde i prosa. Proklijale žitarice još su jedan vrlo zanimljiv izbor zdravih ugljikohidrata. One su najzdraviji oblik žitarica i obiluju svim nutrijentima koji su potrebni tijelu. Proklijale žitarice općenito se smatraju ''super hranom'' i ubrajaju se među najzdraviju hranu na svijetu. Odlične su kao salata a možeš ih dodavati i jelima u woku, juhama i sendvičima.
1/2
 
Komentari
+2
 
Moderator
-nany-
  • 13.5.2019 20:40:46
  • Bodova: 133018
  • Prijavi
Ukratko - ono što je fino, ne jesti. Haha...