Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Napravi male promjene u prehrani i srce će ti biti zahvalno

Napravi male promjene u prehrani i srce će ti biti zahvalno© www.profimedia.hr

Prevencija visokog krvnog tlaka možda nije nešto o čemu razmišljaš svaki dan. Ali ako želiš zaštititi svoje srce, trebala bi početi

Gotovo polovica svih odraslih osoba s povišenim krvnim tlakom su žene, navodi American Heart Association. Osim toga, to je vodeći uzrok bolesti srca i moždanog udara. 

Zdravi raspon krvnog tlaka može održati tvoje srce jakim, pa čak i pomoći da živiš duže. Tu dolazimo do DASH prehrane,  koja dokazano snižava krvni tlak tijekom vremena i već je nekoliko godina zaredom rangirana među najzdravijim vrstama prehrane. DASH je kratica za Dietary Approaches to Stop Hypertension, što u prijevodu znači Dijetalni pristupi zaustavljanju hipertenzije. Ovu dijetu dizajnirao je američki Nacionalni institut za srce, pluća i krv, kako bi pomogla ljudima da prehranom utječu na razine krvnog tlaka.

U DASH dijeti naglasak je namirnicama biljnog porijekla, niskom unosu natrija i umjerenim obrocima. Za razliku od ostalih planova prehrane, DASH ne zahtijeva namirnice koje je teško pronaći ili post. Umjesto toga, daje dnevne i tjedne prehrambene ciljeve i može se prilagoditi bilo kojim prehrambenim ograničenjima.

Sljedeći put kad kupuješ namirnice i planiraš tjedne obroke, imaj na umu ove DASH savjete i već ćeš biti na putu zdravijeg načina života:
 
1. Povrće, voće i nemasni mliječni proizvodi neka budu okosnica tvoje prehrane

DASH dijeta bazira se na povrću, voću i nemasnim mliječnim namirnicama -  ali i umjerenim količinama cjelovitih žitarica, ribe, peradi i orašastih plodova, prema Mayo klinici. Kada je riječ o hrani na biljnoj bazi, više je bolje. Voće i povrće puni su kalija, minerala koji pomaže u održavanju zdravog krvnog tlaka tako što drži razinu natrija pod kontrolom.

Namirnice boagte kalijem su banane, krumpir, avokado i slatki krumpir ili batat. One su također bogate vlaknima - zajedno s cjelovitim žitaricama – koje su još jedan ključni nutrijent za zdravlje srca. 

1/4
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
mikica61
  • 8.5.2019 16:28:25
  • Bodova: 119074
  • Prijavi
treba jesti dnevno 8 vrsta povrća i voća