Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Jedna mrkva za svaki dan

Jedna mrkva za svaki dan

Na tržnici obavezno kupite u mlade mrkvice

Dugačak bi to popis bio kada bismo počeli nabrajati razloge zbog čega je mrkva tako korisna za naše zdravlje. Od toga da smanjuje rizik od moždanog i srčanog udara, do blagotvornog djelovanja na vid, na izgled kože i snažnog antioksidativnog učinka. Sada kada nam je dostupna,  mlada mrkva trebala bi vam biti nezaobilazno povrće s kojim ćete se vratiti s tržnice, te ju uključiti u svakodnevnu prehranu.

Utjecaj na vid

Mrkva je naročito bogata vitaminima, što je čini posebno blagotvornom za zdravlje, u bilo kojem načinu pripreme. Sirova ili kuhana bogata je vitaminom A, koji vlaži kožu i poboljšava vid. Sok od mrkve također je vrlo bogat vitaminima B1, B2, B6, C i K koji imaju mnogostruka djelovanja na zdravlje. Mrkve su bogate beta-karotenom, koji se pretvara u vitamin A u jetri. U mrežnici, vitamin se pretvara u rodopsin, ljubičasti pigment koji je neophodan za noćni vid. Osim toga, beta-karoten je antioksidant koji pomaže u zaštiti protiv makularne degeneracije i razvoja staračke mrene. Istraživanja su otkrila da su ljudi koji su jeli najviše beta-karotena imali četrdeset posto manji rizik od makularne degeneracije u usporedbi s onima koji konzumiraju najmanje beta-karotena. Upravo je utjecaj na vid jedno od najpoznatijih svojstava mrkve.

Smanjuje rizik od moždanog udara

Mnoge studije su potvrdile učinak mrkve na mozak. Prema rezultatima istraživanja na Sveučilištu Harvard, ljudi koji jedu više od pet mrkvi na tjedan imaju manju vjerojatnost da će zadobiti moždani udar od onih koji jedu samo jednu mrkvu na mjesec.

Jesti mrkvu sirovu ili kuhanu?

Mrkva sadrži bogate količine vlakana koji su vrlo bitni za probavu hrane. Međutim, vlakna u mrkvi mogu zarobiti beta-karoten, čineći njegovo iskorištavanje otežanim. Kuhanjem, oslobodit ćete beta-karoten od vlakana, što omogućuje tijelu da ga bolje apsorbira. Izbjegavajte prekuhavanje kako bi se smanjio što je moguće više gubitak hranjivih tvari. Kuhanje na pari je najbolje.

Potiče zdravlje kože

Mrkva sadrži beta-karoten, koji djeluje kao antioksidans koji pomaže tijelu u borbi protiv oštećenja stanica. On također usporava starenje stanica i razne negativne utjecaje povezane sa starenjem. Vitamin A i antioksidansi iz mrkve štite kožu od štetnog djelovanja sunca. Nedostatak vitamina A uzrokuje suhoću i ljuštenje kože, lomljenje kose i noktiju. Vitamin A sprječava prijevremenu pojavu bora, akne, suhu kožu, crvenilo i nejednak tonus kože.
 
Komentari
+2
 
kuota
  • 12.6.2018 22:02:04
  • Bodova: 19486
  • Prijavi
Volim samo sirovu mrkvu
malikekoserk1
  • 12.6.2018 16:43:24
  • Bodova: 14732
  • Prijavi
Mi doma skoro svaki dan jedemo juhu sa puno mrkve, bez nje ništa.
vmarina
  • 12.6.2018 16:04:42
  • Bodova: 46265
  • Prijavi
Mrkva je obavezna svaki dan.
mcarek
  • 12.6.2018 14:07:55
  • Bodova: 4130
  • Prijavi
Mrkva je svaki dan na meniu,u svim oblicima.
mikica61
  • 12.6.2018 11:59:11
  • Bodova: 119079
  • Prijavi
ja pojedem dvije za svaki slućaj,ne nosim naočale,ima nešto u tome