Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Japansko tajno oružje za dobar imunitet: Istražile smo što je miso pasta i kako ju koristiti

Japansko tajno oružje za dobar imunitet: Istražile smo što je miso pasta i kako ju koristiti© Depositphotos

Miso pasta prepuna je probiotika i minerala, a možemo ju dodati u gotovo svako slano jelo koje pripremamo

Japanci su poznati kao narod s jednim od najdugovječnijih stanovništava na svijetu. Stanovnici Japana, posebice Okinawe, nerijetko proslave i 105 rođendan, a i tada budu zdravi i vitalni da obavljaju svakodnevne poslove i još se uz to druže i zabavljaju. Jedna od namirnica koje svakodnevno konzumiraju je i miso pasta
  
Miso pasta radi se od fermentirane soje, soli i koji enzima. Tradicionalni način pripreme miso paste može trajati od nekoliko tjedana pa čak i do godinu dana. Što duže traje proces fermentacije nastat će tamnija pasta, a time i intenzivniji umami okus. Osim od soje, miso se može pripremiti i od slanutka, riže, heljde, ječma ili mješavine ovih sastojaka.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by @raghda.fakeeh on


Ono zbog čega je miso pasta izrazito zdrava je sam proces fermentacije. Fermentirani proizvodi odlični su za naš imunitet i opće zdravlje organizma jer sadrže zdrave bakterije, odnosno probiotike koji održavaju zdravu crijevnu mikrofloru. Osim probiotika, miso pasta prepuna je esencijalnih minerala i vitamina poput željeza, kalcija i vitamina B, vlakana i antioksidansa.

U trgovinama ćeš najčešće pronaći bijeli ili svijetli miso i tamni ili crveni miso. Sastav je obično identičan, a razlika je samo u dužem procesu fermentacije crvene miso paste. Svijetli miso nešto je slađeg i manje intenzivnog okusa od tamnog pa je zato preporuka da prvi puta isprobaš svjetliji miso kako bi se upoznala s okusom. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Nicole Vranjican (@nikkivegan) on


Jela koja možeš pripremiti s ovom pastom zdravlja su neograničena. Odlično se uklapa u umake, a najpoznatiji recept u kojem se koristi je naravno miso juha. Jedina stvar na koju moraš obratiti pažnju kada pripremaš jela s miso pastom je da ju dodaješ na kraju pripreme i ne zagrijavaš jelo jednom kada si ju dodala. Žive bakterije i enzimi koji se nalaze u pasti na previsokoj temperaturi se uništavaju i tako miso gubi svoja svojstva. 

Miso juha
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by ixora lundia (@ixorajan) on


Potrebno ti je:
  
  • 1 L vode
  • 2 žlice suhih wakame algi
  • 5 svježih shiitake gljiva ili zlatnih šampinjona, nasjeckano
  • 3 žlice miso paste
  • 250 g tofua
  • 1/2 šalice mladog luka, sitno nasjeckanog

Priprema:

1. Na jakoj vatri zagrij vodu do vrenja. U vruću vodu dodaj wakame alge i nasjeckane gljive. 
2. Alge i gljive kuhaj oko pet minuta i za to vrijeme u malo tople vode otopi miso pastu. 
3. U lonac dodaj nasjeckani tofu i kuhaj još koju minutu.
4. Nakon nekoliko minuta ugasi štednjak, dodaj otopljenu miso pastu i mladi luk. 
5. Sve dobro promiješaj i odmah posluži. 

Ako ti se ova jedinstvena namirnici svidi i počneš ju često konzumirati, tko zna, možda i ti pripremiš slavlje za 105. rođendan. 

   
 
Komentari
+2