Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Iako su zdravi, i s orašastim plodovima možeš pretjerati - ovo su iznenađujuće loše stvari do kojih može doći

Iako su zdravi, i s orašastim plodovima možeš pretjerati -  ovo su iznenađujuće loše stvari do kojih može doći© Unsplash

Bademi, orasi i slični plodovi vrlo su zdravi, no mogu izazvati određene nuspojave ako ih prekomjerno konzumiramo

Sve već znamo da su orašasti plodovi jako zdravi jer obiluju mnogim nutrijentima kao što su vitamini, minerali i omega-3 masne kiseline. Odličan su snack i zdrava su zamjena za nezdrave grickalice i slatkiše.
 
Pomažu u održavanju dobrog zdravlja, snižavaju kolesterol, a mogu pomoći čak i kod mršavljenja. Kako otkrivaju nutricionisti, prednosti orašastih plodova daleko su veće od njihovih nedostataka.
 
Orašasti plodovi obiluju proteinima, vlaknima, zdravim masnoćama i antioksidantima. Pozitivno utječu na razinu energije, a pojedina istraživanja su pokazala da imaju određenu ulogu i u dugovječnosti. Mogu se jesti samostalno, ali i u kombinaciji s drugim jelima. Sve to dovoljno su dobri razlozi da ih uvrstimo u svoju prehranu.
 

via GIPHY

Ipak, postoji i druga strana medalje. Naime, orašasti se plodovi smiju konzumirati samo u umjerenim količinama jer u protivnom mogu izazvati određene nuspojave. S obzirom na to da su vrlo ukusni, lako je s njima pretjerati. Nutricionisti otkrivaju da je preporučena dnevna doza oko ¼ šalice, a mnogi se toga ne drže.
 
Dakle, je li uistinu zdravo jesti orahe, bademe i slične plodove baš svaki dan? Ako se držiš preporučenih doza, onda da, no ako s njima pretjeraš, velike su šanse da će se to negativno odraziti na tvoje zdravlje. U nastavku otkrivamo stvari koje svakako trebaš imati na umu ako voliš jesti orašaste plodove.  
 
 
Foto: Unsplash

Mogu izazvati debljanje

Orašasti plodovi su zdravi i vrlo zasitni pa mogu pomoći i kod mršavljenja, no to vrijedi samo ako ih konzumiraš u umjerenim količinama. Budeš li na dnevnoj bazi jela više od šake orašastih plodova, vrlo je vjerojatno da ćeš se početi debljati jer sadrže puno kalorija. Primjerice, 28 grama badema ima čak 160 kalorija. Ako udvostručiš tu količinu, imaš čak 320 kalorija u jednom međuobroku. Voliš li jesti orašaste plodove, svakako ih nastoj uključiti u svoju prehranu, ali ih kombiniraj s ostalim namirnicama za što uravnoteženiju prehranu. Možeš ih dodati u niskokaloričnu salatu.

 
 
1/3
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
cimetimed
  • 7.6.2020 12:56:01
  • Bodova: 49615
  • Prijavi
Orašaste plodove obavezno namakati preko noći u vodi pa neće biti probavih problema. Oni sadrže fitinsku kiselinu koju ljudski organizam ne može probaviti jer nemamo taj enzim za razgradnju