Humus - jedan od najzdravijih namaza na svijetu kojeg jednostavno možeš napraviti i kod kuće

Humus - jedan od najzdravijih namaza na svijetu kojeg jednostavno možeš napraviti i kod kuće© Pixabay

Humus je bogat zdravim mastima, vitaminima i mineralima. No kako napraviti ili kupiti najboljeg?

Humus je posljednjih godina postao jedan od najomiljenijih namaza. I dok ga recimo starije generacije nekad i oklijevaju probati, za mnoge je postao dio svakodnevice. Dok ga neki jedu mažući ga na kruh, drugi ga obožavaju uz mrkvu, a odličan je u kombinaciji s kiselim krastavcima ili krumpirom. Često se govori da je jako zdrav, ali je li stvarno toliko dobar? 

Humus se tradicionlano radi od slanutka, sezamovih sjemenki ili tahini paste, maslinovog ulja, limuna i češnjaka. Potječe s Bliskog istoka gdje se jede godinama, a danas se može naći gotovo u svakoj trgovini, a osim tradicionalnog odnedavno u ponudi mnogi nude i različite dodatke, poput chillija, sjemenki i sličnog.
 
Humus ima visok udio masnoća zbog sezamovih sjemenki i maslinovog ulja, a jedna žlica humusa sadrži oko 8 g nezasićenih masnoća. Sadrži malo ugljikohidrata, a dobar je izvor biljnih bjelančevina i vlakana. Ovisno o receptu, može biti s manje ili više soli. Također sadrži i omega-3 masne kiseline, kalcij, željezo i cink, kao i većinu vitamina B. Zdrava količina humusa iznosi oko 2-4 žlice dnevno, ali trebaš uzeti u obzir i količinu hrane koju konzumiraš tijekom dana. Lako se čuva u hladnjaku, a izvrstan je uz krumpir i kao namaz na kruh za užinu.

Kad kupuješ humus, nemoj uzimti light verziju jer su masnoće u ovom namazu dobre i ne treba ih izbjegavati, ali naravno važno je paziti na veličinu porcije. Važno je provjeriti sastojke jer neki proizvođači znaju zamijeniti maslinovo ulje sa suncokretovim, a tu si i različiti aditivi i šećeri.

A osim toga, domaći humus je lako napraviti u blenderu, a možeš kontrolirati kvalitetu sastojka. Evo nekoliko recepata za dobar humus koji će možda postati i dio tvoje svakodnevice. 
 
Recept slavnog Jamieja Olivera

Sastojci:
  • 400 g slanutka iz konzerve
  • 1 mali češanj češnjaka
  • 1 žlica tahinija
  • 1 limun
  • ekstra djevičansko maslinovo ulje
Priprema:
  • Ocijedi slanutak i stavi u blender. Oguli i dodaj češnjak, pa zatim tahini, sok od limuna i 1 žlicu ulja.
  • Dodaj malo morske soli, a zatim blendaj.
  • Namaz treba blendati dok ne postane potpuno gladak.
  • Posluži s narezanim hrskavim povrćem poput mrkve, krastavaca, rotkvica ili paprike.

(Foto: Pixabay)
1/3
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
tikica-
  • 22.4.2020 10:09:17
  • Bodova: 52568
  • Prijavi
Ne volim to,pa bio ne znam kako zdrav.
irija
  • 22.4.2020 9:37:20
  • Bodova: 50312
  • Prijavi
Jako fin i zdrav namaz obožavam ga.Puno bolji od paštete.