Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Energija za zimu

Energija za zimu

Kako bi se mogli suočiti sa zimom, treba jesti hranu koja daje energiju

Osjećate li zimi umor, trese vas blaga groznica od hladnoće? Treba jesti hranu koja daje energiju, pića što krijepe i vitamine da vam poprave raspoloženje kako bi se mogli suočiti sa zimom!

Doručak koji potiče

Kakve koristi od debele odjeće ako je želudac prazan? Tijelo crpi toplinu iznutra. Ako mu ujutro ne priuštite pošteni doručak (to ne znači preobilan, samo uravnotežen) izlazak na hladnoću pravi je šok. Ne volite žitarice, jaja? Prilagodite doručak svom ukusu. Ako niste za ništa dok ne popijete vrelu kavu ili čaj, zašto biste se toga odricali? Pogotovo izaberete li ukusan čaj koji nije samo "obojena vodica", kako mnogi nazivaju različite čajeve, nego mješavina ljekovitog bilja i voća, sastojaka koji će ujutro, ali i uvečer, osvježiti organizam.

No, odmah nakon toga popijte čašu obične vode da iznutra navlažite organizam. Ako ne volite žitarice (cerealije), jedite kruh - ali crni. Namažete li krišku kruha sa malo maslaca ili mekanog sira, imat ćete dovoljno kalorija da vas griju na hladnoći i da desetak sati ne osjetite kako vas naglo napušta snaga. Ovo posljednje događa se bilo da ne jedete, bilo da jedete samo slatka jela sa šećerom koji se brzo potroši. Crni kruh to sprječava. Bilo bi dobro ujutro pojesti i neko svježe voće ili suhe šljive, smokve i slično.

Hrana koja ojačava

Dani s manje sunčeve svjetlosti uzrok su što nam padaju snaga i moral. Tu će vam opet prehrana pomoći da ublažite loše posljedice. Ako vaš želudac traži tri obroka dnevno, nemojte mu davati samo jedan. Ako ste u gužvi, imajte pri ruci nešto da gricnete, ali imajte na umu da se protiv umora borimo prvenstveno vitaminima, šećerima koji se polako rastvaraju, te bjelančevinama.

Vitamini kao doping

Vitamini su prethodnica vojske koja se bori protiv umora, a neki od njih ujedno štite zimi organizam od zaraza.
C vitamin je zimska zvijezda. Ima ga u svježim i sirovim namirnicama poput naranči, mandarina, limuna, grejpa i kivija. Najosjetljiviji je od svih vitamina jer se na visokim temperaturama razgrađuje, a štete mu zrak i svjetlost. Najbolje jača tijelo protiv svih boljki zime koje nas toliko iscrpljuju (hunjavice, grlobolje, gripe, bronhitisa). Bilo bi dobro da svako jutro pojedete barem neku namirnicu koja ga sadrži.
Voće najbogatije C vitaminom su kivi i sve južno voće (koje sadrži 40-60 mg u 10 dg). Ako niste ljubitelj agruma, tu je još kupus koji, ako ga jedete sirovog, sadrži 200 mg u 10 dg i špinat (ako ga jedete na salatu, sirovog) sa 80 mg.

Šećer za snagu

Šećeri koji se ne raspadnu brzo, nego polagano (satima) daju energiju tijelu, nalaze se u nekim žitaricama (tjestenini, riži, leći, suhom grašku, pahuljicama za doručak). Šećeri koji se brzo rastvaraju u tijelu (u slatkišima, čokoladi, medu) daju naglo energiju tijelu, no, nažalost, i nestaju brzo pa dolazi do neugodnog pada tonusa.

Bjelančevine su građevni materijal organizma pa ih valja uzimati svakoga dana u mesu, jajima, ribi, mliječnim proizvodima, žitaricama i suhom povrću. Koje je meso najbogatije bjelančevinama? Puretina! A i najmanje je kalorično.

Voće i med - energetska bomba

Suho voće (lješnjaci, bademi, orasi), koje samo po sebi sadrži mnogo cinka, uronjeno u slatki med, s dodatkom vitamina B kompleksa, zaista je prava energetska bomba koja će nakon napora munjevitom brzinom organizmu vratiti izgubljenu snagu. Ova vrlo ukusna hrana pogodna je za djecu, a najbolje je uzimati žlicu nakon obroka (najbolje nakon doručka). Tako će se mališani uz ukusnu poslasticu naviknuti na okus meda, čija će ih hranjivost i ljekovitost pratiti do kraja života.

Pića za jačanje i osvježenje

Hladnoća suši sluznice pa zimi treba više piti. Dakako, topla pića. Koja?

kava oživljava: u kavi i čaju nalazi se kofein koji u mozgu oslobađa supstanciju koja se zove noradrenalin. Ona potiče rad srca, povisuje arterijski pritisak i širi bronhije. Raspršit će pospanost, potaknuti intelektualne sposobnosti. Ujedno potiče djelovanje "depresivne" supstancije adenosina i zato čaj i kava dižu moral. Ako dnevno popijete dvije, najviše tri šalice kave, izbjeći ćete loše djelovanje tog napitka.
kakao obnavlja snagu: to piće naglo vraća energiju jer u šalici sadrži otprilike 530 kalorija. Zagrijava vrlo brzo, a ujedno smiruje. Ako imate vremena, načinite kakao od pravog praha, a ne instant. Ima manje masnoće i probavljiviji je.
medovina brzo vraća energiju: to je zapravo desertno vino i preporučljivo je dnevno popiti 0,3 do 0,5 dl. Morate biti oprezni jer sadrži 12 posto alkohola. Znači ne piti ga naglo niti na prazan želudac. Dobiva se fermentacijom meda, a zanimljivo je da su ga prije vojnici imali uz sebe kao sastavni dio vojničke opreme, dok je američki vojnici nose i danas.

 
Komentari
+2