Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Banane: Svi ih volimo, ali postoji razlog zašto ih ne smiješ previše jesti

Banane: Svi ih volimo, ali postoji razlog zašto ih ne smiješ previše jesti© www.profimedia.hr

Praktične i fine, ali ako pretjeraš okrenut će se protiv tebe...

Banane su kao prirodne čokoladice. Fine su i slatke, dolaze savršeno ''upakirane'' i u jednoj porciji. Odlične su sirove, pečene, u desertima ili jutarnjim žitaricama. Imaju odličnu nutritivnu vrijednost i najbolja su hrana kada si u žurbi. No, ipak nije sve s bananama tako savršeno... Postoji ograničenje kada se radi o količini banana koju smiješ pojesti.

Banane mogu biti vrlo teško probavljive ako pretjeramo s njima, a mogu imati posljedice na našu liniju, ali i srce. Nakon što ovo pročitaš, vjerojatno ćeš dobro razmisliti prije nego pojedeš više od jedne banane zaredom.

Nisu baš dijetalna hrana

Banane imaju mnogo odličnih nutrijenata, no u velikim količinama ti neće pomoći u mršavljenju (upravo suprotno). One sadrže mnogo više kalorija nego bilo koje drugo voće (oko 105 kalorija po banani), a istovremeno imaju mnogo manji udio vlakana zbog čega te ne mogu dovoljno dobro zasititi. Iako ti se banana može činiti kao dobar izbor grickalice ili međuobroka, svi koji broje kalorije znaju da postoje mnogo bolji izbori od banana. Uz to imaju srednju vrijednost glikemijskog indeksa pa bi ih dijabetičari morali izbjegavati.

Mogu uzrokovati alergije

Ako si primijetila da nekad imaš alergijsku reakciju na banane, plave sireve ili parmezan, vjerojatno si osjetljiva na tiramin. Ovo je sastojak koji se prirodno nalazi u hrani bogatoj proteinima. Kada jedeš banane, obavezno makni svaku nit koja ostaje na njima s kore jer se u kori nalazi najviše tiramina.

Previše kalija

Banane su zbog visokog udjela kalija odlične za srce, ali u malim dozama. Ako jedeš previše banana mogla i razviti hiperkalijemiju, bolest koja nastaje zbog povišenih razina kalija u krvi. Hiperkalijemija uzrokuje nepravilan ritam srca, slabost u mišićima i privremenu paralizu. 

Nisu baš tako odlične za doručak

Ako se nakon svoje jutarnje banane osjećaš pospano, tada osjećaš posljedice triptofana. Ovaj sastojak koji se nalazi u bananama može usporiti mentalne procese i vrijeme potrebno za reakciju. Osim toga, banane su bogate magnezijem koji opušta mišiće, tako da nakon jedenja banane imaš savršenu podlogu za drijemanje. Zato ih je najbolje jesti predvečer.

Mogu biti loše za želudac

Jesi li ikada osjetila čudan osjećaj, ili čak bolove u želucu nakon što si pojela bananu? Ovo se obično dešava nakon što pojedemo bananu koja nije dovoljno zrela. Nezrele banane (a nekim su baš te najdraže) imaju jako puno škroba koji loše sjeda na želudac. To ti je nešto slično onome kada pojedeš sirovi krumpir. Svi bi se trebali kloniti nezrelih banana i kupovati samo one koje nam često ne izgledaju baš lijepo. Znaš, one vrlo žute sa smeđim točkicama. Nezrele banane mogu uzrokovati nakupljanje plinova u želucu i općenito nisu toliko zdrave kao one koje su dovoljno zrele.

Zaključak?

Kao ni s drugim namirnicama, nije dobro pretjerivati ni s bananama. One su super za tebe i kriju malo bogatstvo nutrijenata, no ako ih pojedeš previše, mogle bi okrenuti te svoje nutrijente protiv tebe. Bolji su međuobrok od neke brze hrane, no možda su među svim ostalim voćem baš one svojevrsna brza hrana. Ni slučajno se nemoj odreći banana, samo pazi da ne pojedeš više od dvije ili maksimalno tri zaredom.

 
Komentari
+2