Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

9 zdravih žitarica bez glutena koje će koristiti vašoj probavi

9 zdravih žitarica bez glutena koje će koristiti vašoj probavi

Bez obzira na to jeste li primorani izbjegavati gluten ili naprosto želite u prehranu uključiti nešto novo – ove raznovrsne zdrave žitarice odličan su odabir

O glutenu se puno priča unatrag nekoliko godina. S jedne strane sam zahvalna jer sam konačno otkrila koji je uzrok mojim čestim glavoboljama, probavnim smetnjama, problemima sa štitnjačom i sveopćom malaksalošću organizma – do pojave sve češćih priča o glutenu prije nekoliko godina ja sam mislila da naprosto imam alergiju na laktozu i/ili veoma osjetljiv želudac. Meni s osjetljivošću na gluten (vrsta proteina koja se prirodno nalazi u žitaricama poput pšenice, pira, bulgura, ječma i raži) itekako pomaže izbjegavati ga, no isto tako mi se čini da je gluten postao preveliki "bauk" kojeg se klone i oni koji ne bi morali.

Neki bi čak rekli da je gluten prehrambeni neprijatelj broj jedan u posljednje vrijeme. U pamćenju mi je ostala dobra fora slavnog glumca Ryana Reynoldsa o tome kako se ljudi u Los Angelesu smrtno boje glutena. "Kunem se, mogao bi opljačkati trgovinu s alkoholom u ovom gradu s pecivom u ruci", napisao je Reynolds na Twitter.
 

Ne moramo svi mi izbjegavati gluten, i to je činjenica! No, ako se osjećate loše kada jedete kruh, peciva, tjestenine i slične namirnice, možda patite od preosjetljivosti na gluten. Neki od prije spomenutih simptoma poput glavobolja, proljev su i osip, nadutost, umor i teškoće s koncentracijom. Ne postoji univerzalno prihvaćen test za osjetljivost na gluten (postoji za celijakiju), ali ako mislite da ste ga imate, jedino rješenje je u potpunosti izbjeći gluten i pratiti kako se osjećate.

U tom slučaju dobro će vam doći opcije zdravih žitarica koje sadrže puno vlakana, nutrijenata, minerala i antioksidansa. Ovo su neke od njih:
 
Heljda

Postoji puno razloga zašto jesti više heljde! Prepuna je nutrijenata i snažan antioksidans. Bogata je dijetalnim vlaknima, sadrži osam esencijalnih aminokiselina, a bogata je i mineralima – sadrži fosfor, magnezij, željezo, cink, bakar i mangan. Heljda smanjuje razinu šećera u krvi, povoljna je za dijabetičare, smanjuje visoki tlak i kolesterol te održava zdravlje kardiovaskularnog sistema i smanjuje rizik od raka.
1/9
 
Komentari
+2
 
paloma_22
  • 7.8.2018 14:18:21
  • Bodova: 49673
  • Prijavi
Do preosjetljivosti na gluten najčešće dolazi zbog preopterećenja organizma (svakodnevno jedenje pšeničnog kruha, tjestenine itd). Nemam pojma smeta li mi gluten, ali pšenični proizvodi su mi katastrofa za organizam. Vjerojatno, kad bismo bili umjereni i jeli pšenične proizvode 1-2 puta tjedno, ne bi bilo nikakvih problema (naravno, kad je riječ o zdravim ljudima, u ovo ne ubrajam ljude s celijakijom).
vmarina
  • 7.8.2018 11:55:09
  • Bodova: 43031
  • Prijavi
Bilo bi super da je dodan koji recept uz pojedinu zitaricu.