Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

10 zdravih namirnica koje bi trebala izbjegavati kada si bolesna

10 zdravih namirnica koje bi trebala izbjegavati kada si bolesna© www.profimedia.hr

Bilo da se boriš s prehladom, glavoboljom ili boli u trbuhu - ove zdrave namirnice bi trebala 'preskočiti'

Kad te uhvati prehlada, glavobolja ili viroza, već znaš dobro provjereni postupak: Pij puno tekućine. Dodaj đumbir u jelovnik kada se pojavi mučnina. Unosi u tijelo što više hranjivih sastojaka, čak i ako su u početku samo u tekućem obliku. I kad se konačno vratiš na čvrste namirnice, provjeri da nisu prerađene ili pune šećera, odnosno - hrani se zdravo. 

Međutim, postoje neke inače zdrave namirnice koje na neki način pojačavaju ili produžuju simptome bolesti, a koja zdrava hrana pripada ovoj prestupničkoj kategoriji, pročitaj u nastavku. 

Naravno, imaj na umu da svi na hranu reagiramo drugačije, stoga prvenstveno slušaj svoje tijelo i ako ti neka od ovih namirnica na popisu ne smeta dok si bolesna - nastavi uživati u njoj. 

Kada imaš prehladu, virozu ili gripu

Špinat
 

Histamin je kemikalija proizvedena u tijelu čije oslobađanje izaziva simptome alergije, ali se nalazi i u mnogim namirnicama - a neka hrana, iako sama nije previsoka histaminom, potiče oslobađanje histamina.

Na taj način može dodatno pogoršati zagušenje, umor i druge simptome koji su često povezani sa prehladom ili gripom, a špinat, kao i jagode, rajčice te agrumi potiču oslobađanje histamina.

Orašasti plodovi
 

(Foto: Unsplash)

Orašasti plodovi sadrže važne hranjive sastojke koji pomažu tijelu u borbi protiv infekcije, poput cinka i vitamina E. No, možda ćeš ih htjeti preskočiti u početnim fazama bolesti, pogotovo ako ti je želudac nemiran ili imaš visoku temperaturu. Kako su orašasti plodovi bogati masnoćama, tvoje će tijelo morati napornije raditi da ih probavi. To bi moglo uzrokovati uznemireni želudac i oduzeti tijelu energiju koja mu je potrebna da bi se borila s infekcijom. 

Brokula

"Iako je brokula vrlo korisna, jer sadrži hranjive tvari koje pojačavaju imunitet, poput vitamina A i C, također je bogata vlaknima koja mogu biti teško probavljivi kad ste bolesni", objašnjava Mahmoud Ghannoum, stručnjak za zdravlje crijeva za Huffington Post. 

Kako bi izbjegla iritaciju probavnog sustava, biraj namirnice koje sadrže manje vlakana i lakšu su za probavu, kako bi tvoje tijelo što prije izbacilo infekciju iz sistema. 

Kad imaš glavobolju

Odležani sirevi
 

(Foto: Unsplash)

Što dulje sir dozrijeva, to više histamina proizvodi, a sirevi poput goude, švicarskog ili parmezana definitivno su na vrhu ove liste. Histamin u ovim sirevima može uzrokovati širenje krvnih žila u mozgu, što izaziva glavobolju (ili pogoršanje iste).

Fermentirana hrana
 

Tiramin, aminokiselina koja se nalazi u fermentiranim namirnicama poput kiselog kupusa, može također biti pokretač glavobolje. "Neki ljudi teško razgrađuju tiramin, te su skloniji glavobolji koja je povezana s hranom koja sadrži visoku razinu tiramina", dodaje dr. Renee Wellenstein. Jedenje takve hrane može uzrokovati lančanu reakciju koja rezultira sužavanjem i proširenjem krvnih žila u mozgu, što potiče pulsirajuću i tešku glavobolju.

Kada se boriš s kašljem ili nadraženim grlom

Sirovo povrće

Ovisno o težini tvoje grlobolje, hrana grube teksture (poput sirovog povrća) može se teže progutati i uzrokovati daljnje iritacije, ističe dr. Wellenstein. 

Citrusno voće
 

(Foto: Unsplash)

Jedenje agruma kad si bolesna može biti škakljivo. S jedne strane, to može napuniti tvoje tijelo potrebnim vitaminom C, kao i elektrolitima poput kalija, koji ti mogu nedostajati. S druge strane, 'razina kiselosti koja se nalazi u naranči ili grejpu može dodatno iritirati grlo', naglašava dr. Wellenstein.

Kad osjećaš mučnine, bol u trbuhu ili imaš proljev

Mekinje

Mekinje su bogate netopljivim vlaknima koja se ne otapaju, pa imaju tendenciju bržeg slanja hrane kroz crijeva - što nije idealan ishod kada već imaš problem s proljevom. Isto vrijedi i za granolu, smeđu rižu i tjesteninu od cjelovite pšenice.

Mliječni proizvodi
 

(Foto: Unsplash)

Mliječni proizvodi sadrže laktozu, koju želudac razgrađuje uz pomoć probavnog enzima koji se zove laktaza. "U uvjetima gastroenteritisa s proljevom, enzim laktaza može se privremeno isprazniti zbog upale na sluznici crijeva (gdje se nalazi enzim)", rekla je Rabia De Latour, gastroenterologinja. Konzumiranje mliječnih proizvoda kada tvoj želudac već osjeća slabost može pojačati simptome poput proljeva, nadimanja i bolova u trbuhu.

Mahunarke

"Šećeri prisutni u mahunarkama i grahu, zvani alfa-galaktozidaza, mogu nadražiti želučane probleme, poput proljeva, vjetrova i grčeva", objašnjava dr. Ghannoum. To je zato što tijelo ne sintetizira dovoljno enzima koji smanjuju nadutost i vjetrove da bi u potpunosti probavili ove šećere.
 
Komentari
+2