Vježbate, a ne mršavite?

Vježbate, a ne mršavite?

Pravilno vježbanje i prehrana ključni su da postignete što želite

Iako cilj vježbanja nije uvijek mršavljenje, mnogi se odlučuju na bilo kakvu vrstu vježbi da lakše izgube kilograme te ojačaju mišiće. Međutim, događaju se situacije kada ljudi redovito vježbaju, a ne mršave i jednostavno se ne događa nikakva promjena na tijelu. U takvoj situaciji vrijeme je da se zapitate što radite krivo, što ispravno i na koji način postići čemu težite.


Pravilno izvodite vježbe

Neovisno o tome vježbate li sami kod kuće ili negdje u ovlaštenim fitness centrima, poanta je da se vježbe izvode pravilno i kako treba. Ako sami ne znate u čemu griješite, radije pitajte nekoga nego da radite krivo. Time ćete vježbati puno efikasnije, a tako dolaze i rezultati. Ako je potrebno, gledajte u ogledalu kako izvodite vježbe i tako naučite.

Kod trbušnjaka, ako se želite riješiti viška na trbuhu, dobro pogledajte iskusne trenere (youtube vrvi videima s vježbama). Ciljane vježbe za određeni dio tijela uvijek je najbolje raditi pravilno, zato nemojte oklijevati da potrošite vrijeme na to da ih tako i naučite. Ista stvar je ta da se fokusirate na kvalitetu, ne na količinu. Mnogi ljudi misle da ako rade nešto duže ili više, da je to učinkovitije. Definitivno nije, pogotovo ako nešto radite krivo.

Pravilno disanje

Jako važna stavka! Naučite pravilno disati tijekom vježbanja. Nepravilno disanje će vas izmoriti, pritisnuti trbuh i srce, a vježbe ćete izvoditi puno teže nego inače.

Prehrana

Već i ptice na grani znaju koliko je važna prehrana u svakodnevnom životu i da ima jako veliku ulogu kod zdravlja. Dakle, nema smisla redovito vježbati i truditi se (smršaviti), a istovremeno jesti svu nezdravu hranu, slatkiše, previše ugljikohidrata, masnoća i slično. Nije potrebno odreći se svega. Ali svatko zna najbolje za sebe što smije, a što ne, te kako određena hrana djeluje na njegovo zdravlje.

Kada se radi o prehrani, važno je spomenuti i razne dijete. Uvijek, ako možete, radije birajte zdravu prehranu umjesto raznih dijeta kojima ćete samo postići yo-yo efekt (izgubiti kilograme i vrlo skoro ih dobiti natrag). Odaberite zdravo, kontrolirajte sami sebe oko hrane koju unosite u svoje tijelo. A ono najvažnije, ne zaboravite piti dovoljno vode.

Promjena vježbi

Ako već duže vrijeme radite iste vježbe, možda ne bi bilo loše da razmislite o promjeni. Primjerice, usredotočite se na drugi dio tijela. Redovito mijenjajte vježbe, intervale, trajanje i brzinu. Pri tome obavezno radite pravilno svaku vježbu, a usklađujte ih tako da se fokusirate ravnomjerno na svaki dio tijela. S druge strane, previše vježbanja može izazvati kontraefekt. Kardio vježbe, vježbe s utezima i tijelom su puno bolji izbor i prije će pomoći kod cilja nego aerobne vježbe (koje radite dva do tri puta tjedno).

Stres

Kronični stres može povećati proizvodnju hormona stresa, a to utječe na druge hormone u tijelu što može dovesti do debljanja. Vježbe disanja, joga i meditacija uvelike mogu pomoći u samokontroli i suzbijanju stresa.
 
Izvor: prevention.com
Foto: Photoexpress.com
 
Komentari
+2
 
okorjela
  • 20.2.2015 14:05:23
  • Bodova: 3720
  • Prijavi
najbolje mi je kad pročitam da za rješavanje masnih naslaga sa jednog dijela tijela treba vježbati taj dio tijela. to nema nikakvog smisla. npr. masnoće na trbuhu se ne rješavaju trbušnjacima nijedne vrste. potrošnja kalorija je ključ za micanje masti i uz to jačanje mišića simultano vježbom cijelog tijela. u protivnome će se trbuh povećavati jer vježbe za trbuh trošee jako malo kalorija pošto su to male mišićne skupine, ojaćat ćete mišiće ali bez dodatnog troška kalorija (i pravilnom unosu istih) salo neće otići. najpametnije je vježbati 4 puta tjedno- kombinacija snage i kardia te uvijek nakon treninga pojesti proteina i ugljikohidrata. vježbati cijelo tijelo jednako 2 puta i kardio 2 puta tjedno, srezati kalorije za 200 (i potrošiti dodatnih 300) izmijeniti unos nutrijenata (za kardio dane povećan unos ugljikohidrata a za snagu proteina ili jednostavno malo smanjiti unos ugljića te zamijeniti proteinima da se to kompenzira) masti unositi redovno izbjegavati zasićene osim ujutro. šećer si dozvoliti ili samo ujutro ili neposredno nakon treninga i tijelo iz snova vas čeka, zdravlje i hormoni na nivou, energija organizacija i super životne navike --na dohvat su vam ruke. ovaj savjet je iz mog vlastitog iskustva i uvijek dobronamjeran, samo se treba ufurati i neće vam nikada pasti na pamet vratiti se na staro kada vidite beneficije koje dolaze iz ovakvog životnog "režima". pozdrav!
snow
  • 4.2.2015 12:53:30
  • Bodova: 90944
  • Prijavi
iz iskustva znam:možeš redovito vježbati,ali ako ne smanjiš papanje nećeš spustiti kile,možeš jedino očvrsnuti ono masnoće što imaš
mikica61
  • 4.2.2015 12:50:45
  • Bodova: 125796
  • Prijavi
dovoljno je trčati ili voziti bicikl svaki dan i prepoloviti obroke.potrošiti teba sve što unesete i nema debljanja.
nanitade
  • 4.2.2015 11:52:56
  • Bodova: 42867
  • Prijavi
Najbitnije je biti umjeren u svemu i slušati svoje tijelo te iskušati dosta različitih načina zdravog mršavljenja, a to se ne može postići bez redovitih treninga, barem u mom slučaju. Također, pretjerane dijete mi nisu nikako pomogle. Trenutno sam zadovoljna samo sa brojanjem kalorija i ujutro pijem vodu s limunom. :)
say_ema
  • 4.2.2015 10:44:02
  • Bodova: 10361
  • Prijavi
Naravno ..treba svaki dan vjezbati (osim ako se ne bildate onda treba jedan dan pauze, ali za mrsavljenje svaki dan) ali ne uvijek iste vjezbe ..tijelo se navikne na to i to dozivljava kao rutinu
gogsa
  • 4.2.2015 8:24:29
  • Bodova: 78539
  • Prijavi
Da, kad čovjek ciljano vježba, mora uravnotežit i prehranu i koncentrirat se na disanje, a ne samo mehanički napraviti par vježbi i to je to.
erik
  • 4.2.2015 7:50:56
  • Bodova: 28924
  • Prijavi
vježbanje na kućnoj spravi mi pomaže u održavanju težine,da se ne udebljam previše ,ali morala bih zauvijek prestati jesti kolače i slatkiše i slaniše...jer čim dođu neki praznici sa puno papice evo meni 2,3 kile...