Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Upeklo je, a ovo su najvažnije stvari koje trebaš upamtiti za treninge na visokim temperaturama

Upeklo je, a ovo su najvažnije stvari koje trebaš upamtiti za treninge na visokim temperaturama© Profimedia.hr

Bez obzira bilo vani plus 30 ili minus pet, treninzi na otvorenom su poseban užitak, naravno ako poštuješ određena pravila kojima ćeš čuvati svoje zdravlje

Ljeto se konačno pokazalo u svoj svojoj punini pa je neizdrživo čak i u večernjim satima jer sparina ne popušta. No, to nije izgovor da ipak ne obuješ tenisice i istrčiš na stazu, ali prije, no što to učiniš, liječnica sportske medicine iz New Yorka Heather Milton ima par korisnih savjeta za tebe.
 
"Tijekom tjelovježbe na visokim temperaturama, naša tijela 'uključuju' sjajnu stvar - mehanizam termoregulacije. Riječ je o sposobnosti organizma da održava unutarnju temperaturu u sigurnim granicama", objašnjava dr. Milton za portal Well and Good. Termoregulacija izaziva znojenje. "To zahtijeva dodatni napor zbog kojeg se podižu otkucaji srca kako bi se tijelo prilagodilo uvjetima iz okoline", dodaje.

via GIPHY

Kad vježbaš na velikim vrućinama, a pritom ne slušaš svoje tijelo, povećavaš rizik za sunčanicu, ali i puno ozbiljnije stanje - toplinski udar. Do toplinskog udara dolazi kada zakaže termoregulacija u organizmu i on više nije u stanju sniziti temperaturu koja može dosegnuti preko 40 Celzijevih stupnjeva. Pritom može doći do zatajenja vitalnih organa pa i smrti. Simptomi toplinskog udara su jaka glavobolja, nesvjestica, visoka temperatura, povišeni otkucaji srca, smušenost, plitko i ubrzano disanje, mučnina, izostanak znojenja. Kod ovih simptoma najvažnije je hitno hlađenje i liječnička pomoć

Kako ne bi došlo do ovakvih i sličnih situacija, prilikom treninga na visokim temperaturama poštuj ova pravila. 
 
1. Provjeri vremensku prognozu

"Vježbanje na temperaturama iznad 33 Celzijeva stupnja povećava rizik za toplinski udar", upozorava dr. Milton. Ako je pritom i visoka razina vlage u zraku, uvjeti postaju još gori, odnosno tijelu je teže da se rashladi.

Kad znoj s kože isparava sa sobom odnosi toplinu, kada je u zraku visoki postotak vlage, to se ne događa. "Zbog toga u uvjetima visoke vlage, osjećaš da je puno toplije. Manje je isparavanja u zraku koji je zasićen vlagom", objašnjava dr. Milton.

Poštuj vremenske uvjete. Ako je vani iznad 33 Celzijeva stupnja ili ako je i manje, ali je visoki postotak vlage, odluči se za tjelesnu aktivnost u klimatiziranim uvjetima ili jednostavno pričekaj bolje vrijeme. 
 

via GIPHY

 
1/7
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
dodaa
  • 3.7.2020 16:25:44
  • Bodova: 34492
  • Prijavi
Najbolje je ujutro ili predvečer jer nitko ne bi izdržao da ide trčati po ovim vrućinama popodne.