Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Trebaš li svaki dan raditi sklekove? Pet razloga zašto ne smiješ podcjenjivati ovu vježbu

Trebaš li svaki dan raditi sklekove? Pet razloga zašto ne smiješ podcjenjivati ovu vježbu© Pexels

Sklekovi su na glasu kao jako teška vježba i mnogi ih zbog toga izbjegavaju. Ali kad otkriješ koliko su dobri za tijelo, sigurno ćeš ih uvrstiti u trening

Kada razmišljaš o sklekovima, što ti prvo padne na pamet? Vjerojatno neka izazovna vojnička vježba ili trening nekog nogometaša. No unatoč tome što sklekovi jesu zahtjevni važni su u mnogim oblicima vježbanja, od HIIT-a do joge, ali i kod čistog treninga snage. Donosimo razloge zašto je važno uvrstiti sklekove u vježbanje bez obzira na to što treniraš.
 

1. Snaga gornjeg dijela tijela
Posve je jasno da sklekovi jačaju gornji dio tijela. Na kraju krajeva - na savijenim rukama dižeš cijelo tijelo. "Sklekovi su sjajni za učvršćivanje gornjeg dijela tijela", objasnila je trenerica Stephanie Mansur za MBG. To je zato što uglavnom radi gornja polovica tijela uključujući prsa, bicepse i tricepse, ramena i gornji dio leđa. Ako ojačaš gornji dio tijela i dobiješ snagu, mnoge dnevne aktivnost postat će ti lakše poput nošenja vrećica iz dućana i rad po kući. Ono što je važno je da ova vježba odmah djeluje na različite skupine mišića zbog čega je puno efikasnija od pojedinačnih vježbi.

2. Snaga trupa i stabilnost
Skelekovima nećeš ojačati samo gornji dio tijela. Sklekovi su vježba za cijelo tijelo, ako se rade pravilno, jer djeluju na različite zglobove i mišiće istovremeno. Veliki dio te vježbe uključuje čvrstoću i stabilnost srednjeg dijela tijela, ali ne radi se samo o trbušnim mišićima nego i drugima iz tog područja. Pravilno izveden sklek djeluje i na poprečne trbušne mišiće (koji potpomažu kralježnicu) i niz malih mišića koji se protežu duž kralježnice. Trup je u osnovi snaga tijela i najvažnija komponenta za različite pokrete u vježbanju, ali u kretanju u svakodnevnom životu.

via Giphy

3. Kardio izazov 
U određenim scenarijima sklekovi mogu biti dobar kardio trening. Ako napraviš dovoljan broj, srce će raditi brže i možda ćeš čak ostati bez daha. "Može biti skoro kao HIIT", kaže Zetlin, autor knjige "Pushup Progression". Ovisno o snazi vježbača, serija od deset sklekova može biti dovoljna. Mogžeš i ponavljatiserije sklekova uz odmore za kardio.

4. Gustoća kostiju
Sklekovi su dobri za jačavanje mišića i rad srca. Budući da se radi o pokretu s težinom, guranje je također dobro za zdravlje kostiju, prema Mayo klinici. Vježbe s opterećenjem pomažu kod gubitka gustoće kostiju.

5. Poboljšano držanje
Zahvaljujući dughom sjedenju uz računla, mnoge od nas imaju loše držanje, savijena ramena i zaobljenu kralježnicu. Sklekovi pomažu u borbi protiv tog problema jer uče naše tijelo na pravilno držanje. Jačaju mišiće leđa što je izuzetno važno. Dobro držanje definitivno proizlazi iz čvrstog i stabilnog trupa.

 
 
Komentari
+2
 
irija
  • 26.4.2020 15:45:21
  • Bodova: 46997
  • Prijavi
Počela sam redovito svaki dan uz čučnjeve,trbušnjake i ostal korektivne vježbe.
tikica-
  • 26.4.2020 11:15:48
  • Bodova: 40060
  • Prijavi
Kad bih mogla,bilo bi dobro.