Trčanje i vježbanje na otvorenom tijekom pandemije? Evo kako zaštititi sebe i druge

Trčanje i vježbanje na otvorenom tijekom pandemije? Evo kako zaštititi sebe i druge© Pixabay

Ako želiš trčati ili vježbati vani vrlo je važno znati sve o maskama za lice, fizičkom distanciranju i o tome kako biti siguran

Izlazak na otvoreno i vježbanje na svježem zraku postalo je vrlo komplicirano tijekom pandemije koronavirusa. Budući da znamo se COVID-19 širi kapljičnim putem, svaki susret može biti izvor zaraze.

Ipak kao što znamo vrlo je važno provoditi vrijeme na otvorenom - šetajući, trčeći ili vozeći bicikl. Boravak u prirodi i zelene površine smanjuju mentalni umor i ublažavaju simptome stresa i depresije. Ali izuzetno je važno paziti na koji način to radimo jer tako čuvamo svoje zdravlje i ljudi oko nas.

1. Drži fizičku distancu tijekom vježbanja

Kada vježbaš vani, rizik od izloženosti ovoj zaraznoj bolesti svedi na minimum. Stručnjaci naglašavaju da moramo održati fizičku distancu. To znači da bi trebalo izbjegavati ljude koji se kreću istim tempom. Iako kratko mimoilaženje pješaka, bicikliste ili trkača vjerojatno neće stvoriti veći rizik, objasnila je Lucy Wilson, predsjednica Oodjela za hitne zdravstvene službe na Sveučilištu Maryland.

"Bliski kontakt definira se kao bliskost s drugom osobom manjom od dva metra kroz dulje vrijeme", rekao je Wilson. "Trčanje ili hodanje pokraj nekoga na otvorenom trebalo bi predstavljati minimalan rizik", dalje je rekla za HuffPost.

2. Maske su neugodne tijekom vježbanja, ali pomažu

To što se osjećaš dovoljno dobro za vježbanje, ne znači da nemaš koronavirus - neki ljudi jednostavno nemaju simptome. "Osoba koja teško diše, zadihana je i iscrpljena mogla bi puno lakše širiti kapljice, kašljanjem i kihanjem. Maska od platna može smanjiti širenje kapljica, ali je puno napornije vježbati", kaže Wilson. Kako objašnjava stručnjakinja za rizike Kelly Reynolds maska smanjuje rizik od širenja virusa, isto kao i povećanje fizičke distance.

Thomas Russo, šef Odjela za zarazne bolesti na Sveučilištu Buffalo objasnio je da je u redu ne nositi masku ako vježbate negdje gdje nema nikoga. "Ako vidite da netko dolazi, stavite masku. Ako je stvarno gužva, nosite masku cijelo vrijeme", dodao je. Mnogi vjeruju da će maske biti dio naše budućnosti i novog normalnog. Neki stručnjaci dalje dodaju da nema potrebne masku imati cijelo vrijeme tijekom trčanja, maska se može držati na vratu i staviti kad prolazimo pored nekog.


(Foto: Pixabay)

3. Pazi gdje i kada vježbaš

Reynolds savjetuje odabir ulica u kojima je manja gužva kad god je to moguće, te izbjegavanje popularnih parkova i javnih mjesta. Walsh je dalje naglasio kako se trkači trebaju prilagoditi. Preporučuje samostalno trčanje i držanje razmaka od dva metra. Također treba biti svjestan kada je više ljudi vani zbog posla te izbjegavati te izbjegavati taj vremenski period.

4. Obavezno peri ruke

I na kraju, nikako nemoj zaboraviti ograničiti stvari koje dodiruješ na otvorenom, uključujući i opremu za vježbanje. "Izbjegavajte dodirivanje lica ili otvarača na boci s potencijalno kontaminiranim rukama", dalje je rekao Reynolds. Ne zaboravi odmah oprati ruke kad se vratiš izvana ili nakon uklanjanja potencijalno kontaminirane maske.

Unatoč novim izazovima koje vježbači moraju uzeti u obzir, Walsh preporučuje redovito vježbanje na otvorenom zbog mentalnog zdravlja, ali i zbog održavanja zadravih navika u životu. Ljudi vole strukturu u životu, a ako je nema, mogu početi problemi"Počnu previše spavati, ostaju do kasno budno, loše jedu. Njihovi životi su okrenuti naglavačke. Mentalni odmor i nešto što mogu nazvati 'normalnim' stvarno je važno u stresnim vremenima", kaže na kraju.
 
Komentari
+2