Što se događa tvome tijelu ako svakodnevno radiš plank?

Što se događa tvome tijelu ako svakodnevno radiš plank?© Pixabay

Kako bi plank bio uspješan, ključno je da tijelo držiš u čvrstom položaju i da se pridržavaš rukama što je dulje moguće

Ako si barem jednom otišla u teretanu ili vježbala kod kuće, onda je plank zasigurno bio dio tvoje rutine. Ali što je zapravo plank i kako on utječe na tvoje tijelo?

Plank je jedna od najjednostavnijih vježbi tijela u kojoj je tvoje tijelo u vodoravnom, ukočenom položaju, poput daske (eng. plank), s rukama na podu.

Postoji mnogo načina za napraviti plank, ovisno o tvom raspoloženju ili o tome koji dio tijela želiš trenirati i jačati.

Kako bi plank bio uspješan, ključno je da tijelo držiš u čvrstom položaju i da se pridržavaš rukama što je dulje moguće Ali zašto je važno raditi ovu vježbu svakodnevno? Znanost ima neke svoje odgovore...

Jačanje mišića

Ova vježba jača tvoje mišiće, uključujući poprečni trbušni mišić, ravne trbušne mišiće, vanjski kosi mišić i gluteus. 

Ti mišići omogućuju ti nošenje teških stvari i poboljšanu snagu pokreta, poput skakanja, pa su stoga jako važni.
 

(Foto: Pixabay)

Bolje držanje tijela

Ova vježba stavlja tvoje tijelo u ravan položaj, što održava zdravo držanje leđa.

Ovo će ti također smanjiti bolove u leđima, i u gornjem i u donjem dijelu. 

(Foto: Pixabay)

Jačanje metabolizma

Iznenadila bi se da plank sagorijeva više kalorija od, primjerice, čučnjeva ili trbušnjaka. 

Ova naizgled 'sjedeća' vježba zapravo je puno bolja od vježbi u kojima ima više dinamike i daje puno bolje rezultate.

Zato je i savršena za one koji nemaju vremena otići van trčati ili nemaju mjesta za vježbe koje uključuju puno pokreta

Povrh svega, ova vježba osim što rasteže tvoje mišiće, također smanjuje napetost u njima. Zahvaljujući tome, tvoj mozak ostaje u mirnom i opuštenom stanju, što na kraju rezultira smanjenim stresom.
 

(Foto: Pixabay)

Za kraj ti donosimo nekoliko važnih savjeta kojih bi se trebala pridržavati kada radiš plank. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Paulina Kopeć (@paulinakopec93) on


1. Ne zaboravi pravilno disati.

2. Održavaj pravilno držanje leđa, od glave do pete.

3. Ne ciljaj predaleko. Za početak ti je sasvim dovoljno da odradiš plank 10 sekundi, a svaku iduću vježbu postupno povećavaj za 5 sekundi. Važno je da se ne forsiraš. 

4. Čak i ako u početku nećeš moći izdržati 10 sekundi, nije kraj svijeta. Ova vježba puno je teža nego što se čini, pa je važno raditi polagane korake.
 
Komentari
+2
 
puzzla
  • 25.11.2019 16:00:35
  • Bodova: 2413
  • Prijavi
Želim, moram opet početi! Pa možda da krenem sa 3 sek. makar nešto! Držite mi fige!
vmarina
  • 3.11.2019 9:00:43
  • Bodova: 50939
  • Prijavi
Volim plank.
nkontesanera
  • 30.10.2019 11:03:48
  • Bodova: 3659
  • Prijavi
Vježbam svako jutro na dekici oko pola sata i s plankom počinjem... prvo 50 na dlanovima a onda još 25 na laktovima....rezultati se baš lijepo vide...
canyon
  • 30.10.2019 9:08:14
  • Bodova: 16744
  • Prijavi
Ovo sam probala i zaista je tesko, od danas ponovo pocinjem!!!!