Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Što možete jesti prije vježbanja?

Što možete jesti prije vježbanja?

Bez hrane tijelo neće imati energije za tjelovježbu. Osjećat ćete se umorno, tromo, razdražljivo…

Jedno od osnovnih pravila za osobe koje se bave bilo kojom vrstom vježbanja je „Ne vježbaj na prazan želudac“. Naravno, to ne znači da pola sata prije treninga trebate najesti pizze, ćevapa ili svinjskog odreska s krumpirima. Ako to učinite, i nakon toga počnete s tjelovježbom, sigurno ćete u najmanju ruku osjećati mučninu. Zato treba znati pronaći prave namirnice, pravo vrijeme i mjeru što pojesti kako bi tijelo imalo dovoljno energije i mogućnosti za kvalitetno vježbanje, bez želučanih problema. Najkasniji obrok prije vježbanja trebao bi biti 45 minuta prije samog početka, jer u suprotnom hrana se neće stići probaviti.

Banane – bogate su ugljikohidratima koji će opskrbiti tijelo potrebnim „gorivom“ za vježbanje. Također, sadrže velike količine kalija koji pomaže u boljem funkcioniraju mišićnog tkiva i živčanog sustava.

Razne vrste žitarica – Cjelovite žitarice bogate su vlaknima, koji pak omogućuju kvalitetnu probavu ugljikohidrata, što pak omogućuje ravnomjernu opskrbu tijela energijom koja je potrebna za vježbanje.

Kofein – Poboljšava razine energije, smanjuje umor i pomaže u sagorijevanju masnoća u organizmu.

Voćni smoothiesi – Ovi voćni pripravci su odlični za konzumaciju prije vježbanja jer su bogati proteinima, lako su probavljivi, te sadrže i jednostavne i složene ugljikohidrate, koji su odlični za vježbanje, jer ne sagorijevaju svi istovremeno, te tijelo duže vrijeme snabdijevaju energijom.

Slanutak – Odličan je za lagani međuobrok prije vježbanja. Dovoljno ga je pojesti ¼ do 1/3 šalice. Možete ga malo začiniti s limunom za bolji okus. S četvrtinom šalice dobit ćete 10 grama proteina, 30 grama ugljikohidrata i devet grama vlakana.

Bjelanjci – Naravno, uvijek možete pojesti cijelo jaje, ali žumanjci se sporo probavljaju te se za vrijeme vježbanja možete osjećati napuhnuto i tromo. Zato je prije vježbanja mnogo bolje pojesti samo bjelanjke. Jedan bjelanjak sadrži oko četiri grama proteina.

Sušeno voće – Ako morate jesti „u hodu“ prije samog vježbanja, jednostavni ugljikohidrati u sušenom voću će vam dati potrebnu energiju, bez da vas na bilo koji način sputavaju u vježbanju. Naravno, odaberite ono koje nije šećereno i to količinu od ¼ šalice.

Kruh ili tost od cjelovitih žitarica – isto kao i same cjelovite žitarice, bogat je proteinima i ugljikohidratima koji će dati energiju za fizičke napore. Možete ga namazati s laganim sirnim namazom, džemom, medom ili pojesti s jogurtom.  

Pileća prsa i smeđa riža - Ako pripremate ručak ili večeru, a koji planirate pojesti prije vježbanja (ne manje od 45 minuta) pečena pileća prsa na maslinovom ulju i smeđa riža idealan su obrok. Riža je bogata složenim ugljikohidratima koji će vam davati snagu za vrijeme cijelog vježbanja, dok će vam piletina pomoći u obnavljanju mišićne mase nakon vježbanja. Smeđu rižu možete zamijeniti kuhanim povrćem.

Grčki jogurt – Ova vrsta jogurta sadrži duplo više proteina nego običan jogurt i upola manje šećera. Osjećaj u želucu za vrijeme vježbanja bit će vam lagan, a dati će vam potrebnu energiju.
 
Foto: © Africa Studio - Fotolia
 
Komentari
+2
 
natkazg
  • 6.4.2016 19:14:22
  • Bodova: 12067
  • Prijavi
Ja pola sata prije treninga pojedem 100g zrantog sira i 8-12 badema ako idem nakon posla na trening, a ako idem ujutro, onda palačinku od zobenih i jaja. I jedno i drugo mi daje energiu, a nema osječaja težine. Poslije treninga prvo whey, a kada dođem kući mesni obrok sa salatom.
okorjela
  • 14.5.2015 16:03:58
  • Bodova: 3720
  • Prijavi
isuse marleen koje gluposti pričaš....ti poslije treninga MORAŠ JESTI....to je čak i bitnije negoli jesti prije!!! ( naravo u slučaju da se tokom dana zdravo hraniš i unosiš dosta ugljikohidrata - koji NE debljaju) ....ako tijelo ne dobije hranu nakon treninga- mišići propadaju jer je tijelo pod velikim stresom pa glođe ono što je potrošeno kao energija tokom vježbe (a to je preostala glukoza u krvi zatim kreće na glukozu pohranjenu u jetri i mišićima). jedite JEDITE I NAJBITNIJE: JEDITE! proteina 1 g/kg za održavanje, 1,5 za mršavljenje i 2 za izgradnju mišićne mase. banana nakon treninga? može ali nije dovoljno. barem smućkajte bananu posni sir i jogurt ako ništa drugo nije pri ruci inaće osobno preporučam teži obrok.
marleen
  • 23.3.2015 12:24:36
  • Bodova: 22401
  • Prijavi
Nisam baš za jelo prije vježbanja. Nekoliko puta sam to napravila i osjećala sam se loše, bolio me želudac i imala sam osjećaj da ću povratiti, a nisam se baš nešto najela. Radije ću pojest samo jednu bananu ma koliko gladna bila. Ionako poslije treninga nikada nisam gladna, što je pozitivno jer lakše mršavim.
poledance
  • 11.3.2015 22:23:16
  • Bodova: 15863
  • Prijavi
meni su banane i kava zakon prije treninga hehehejer dodem malo umorna s posla pa popijem kavu jednu dobru i onda do treninga pojedem bananu za energiju :)A ni nesmim nista drugo pojesti prije treninga jer kad si na sipci naopacke onda nije bas pozeljno da se najedes neke teske hrane
didona
  • 11.3.2015 20:41:21
  • Bodova: 19170
  • Prijavi
Ne volim jesti prije vježbanja...
visnjicanina
  • 11.3.2015 18:31:45
  • Bodova: 62745
  • Prijavi
Treba paziti da e ne jede neposredno prije vježbanja jer sadržaj želuca zbog naprezanja može završiti u jednjaku i izazvati probleme.Treba ipak proći neko vrijeme između vježbanja i obroka.
otilija19
  • 11.3.2015 16:31:32
  • Bodova: 28889
  • Prijavi
prije vježbanja najbolje mi paše kavica i to je to
sanela238
  • 11.3.2015 13:36:52
  • Bodova: 12428
  • Prijavi
I meni je isto muka ako jedem prije vježbanja...bolje je meni na prazan želudac..u jutro ili prije spavanja!!!
slatkica007
  • 11.3.2015 11:48:04
  • Bodova: 29109
  • Prijavi
prije vježbanja ne jedem ništa jer mi bude zlo, eventulano dva-tri sata prije vježbanja, ali zato uvijek nešto poslije vježbanja lagano pojedem
_ines_
  • 11.3.2015 10:24:50
  • Bodova: 34424
  • Prijavi
nisam baš tip osobe koja prije vježbanja nešto jede, jednostavno ne sjeda mi hrana pa stoga radije nakon vježbanja nešto lagano pojedem