Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Rolanje za kondiciju i snagu

Rolanje za kondiciju i snagu

Rolanje je dobra zabava, ali i izvrsna vježba

Vožnja na osam kotača je zabava, ali i dobra vježba. Poboljšava rad krvožilnog sustava, jača mišiće, poboljšava pokretljivost i ukupnu kondiciju, i to već poslije nekoliko tjedana redovitog rolanja. Zdravstvene studije pokazuju da su onima koji rolaju zglobovi, tetive i kralježnica zdraviji. 

Kako započeti s rolanjem
Ako još nikada niste probali rolati, evo šest početničkih koraka koje trebate svladati:
  1. Ravnoteža: malo savijte koljena i izravnajte leđa.
  2. Kretanje: da biste krenuli, tijelo nagnite prema naprijed i pomaknite jednu nogu kao da ćete zakoračiti.
  3. Vožnja: savijajte naizmjence jedno, pa drugo koljeno, istodobno zakoračujući i odgurujući se jednom, pa drugom nogom.
  4. Zavoj: spojite koljena i nagnite se tijelom u smjeru u kojem želite napraviti zavoj.
  5. Zaustavljanje: savijte koljena pod kutom od 90 stupnjeva (dakle, čučnite malo) i koristite kočnicu na roli.
  6. Ubrzavanje: pomičite ruke naprijed-natrag kako biste promijenili ritam vožnje.
Upute za vožnju:
  • Izaberite neprometnu asfaltiranu cestu ili veliko parkiralište u doba kad nema automobila. Izbjegavajte velike prometnice, pločnike u središtu grada i biciklističke staze.
  • Opskrbite se svim potrebnim, a to su, osim roli, i štitnici za koljena i laktove, rukavice bez prstiju, te udobna odjeća od prirodnog materijala.
  • Provjerite da se svi kotačići na rolama okreću kako treba.
  • Naučite održavati ravnotežu, pokretati se, kružiti i zaustavljati se.
  • Uvijek pažljivo gledajte kamo vozite.
  • Ne vozite po mokrom asfaltu, masnim mrljama, ledu i šljunku.
Pravilan trening:
Priprema

Mjesec dana prije nego što se odlučite za redovitu vožnju rolama, vozite dva do tri puta tjedno bicikl, barem po jedan sat, kako biste ojačali mišiće i pripremili srce za predstojeće napore.
Zagrijavanje
Pet do deset minuta zagrijavajte se vježbama (najbolje stretching), a zatim vozite role umjerenim tempom.
Trening
Da vas drugoga dana ne bi boljeli mišići, postupno pojačavajte napor. Uvijek imajte pod kontrolom otkucaje srca, a to praktično znači da svojoj dobi dodajte 220 i od dobivenog broja izračunajte 65 i 80 posto. To je idealan broj otkucaja srca (gornja i donja granica) pod naporom.
Hlađenje
Smanjujte brzinu vožnje i završite s nekoliko vježbi istezanja.

Ovisno o tome što želite postići rolanjem pripremili smo vam dva programa, koja uključuju 30 minuta naizmjence kroz 12 tjedana

OSNOVNI PROGRAM:
  1. Lagano vozite pet minuta kako biste zagrijali mišiće.
  2. Dvadeset minuta vozite jednoličnom brzinom.
  3. Postupno povećavajte brzinu kako biste u potpunosti zagrijali mišiće posljednjih pet minuta vožnje.
  4. Trening kompletirajte stretching vježbama kako biste produžili i opustili mišiće nogu, stražnjice i leđa. 
Ovaj tridesetminutni program provodite tri, četiri puta tjedno tijekom tri mjeseca pa ćete za 15 do 20 posto povećati svoj aerobni kapacitet i osloboditi se barem 14.000 kalorija. Da biste pojačali trening, dovoljno je produžiti trajanje vožnje ili povećati brzinu.

NAPREDNI PROGRAM:
  1. Lagano vozite 5 minuta da zagrijete mišiće.
  2. Vozite minutu ravnih leđa, umjerenom brzinom, a zatim minutu nagnuti prema naprijed i mnogo brže. Postupno povećavajte brzinu u posljednjih 5 minuta vožnje.
  3. Kompletirajte trening sa stretching vježbama kako biste produžili i opustili mišiće nogu, stražnjice i leđa.
Rolajte se tri do četiri puta tjedno tijekom 12 tjedana i potrošit ćete 20.000 kalorija.
 
Komentari
+2
 
vertitia
  • 1.6.2013 13:56:45
  • Bodova: 346
  • Prijavi
mogla bih živiti na rolama..:)
jubica
  • 25.2.2013 12:44:01
  • Bodova: 13099
  • Prijavi
volim kretanje, sport, trčati vježbati, voziti biciklu ali za rolanje mi nikako ne ide, pokušala par puta naučiti , više puta puta pala i razbila se, i onda sam odustala premda ni je žao što nisam naučila.
buuu
  • 25.2.2013 12:18:05
  • Bodova: 13123
  • Prijavi
Ma, ja sam totalni antitalenat! Cak sam naucila i nogomet, ali rolanje, klizanje, skijanje, nema sanse!
boakill
  • 16.6.2010 0:31:07
  • Bodova: 7888
  • Prijavi
moje role skupljaju prašinu.:) al sad je došlo lijepo vrijeme,pa ću ih izvuć iz ormarića.:)) i zamjenit bicikl rolama...il ću kombinirat i jedno i drugo.. btw,obožavam svoje role,kad ih ugledala u izlogu,zaljubila se u njih.:) onda je slijedilo nagovaranje mame da ih kupi,nije mi dugo trebalo.i sad ih već imam dvije godine.i ponesem ih i na more svaki put,pa se tamo vozikam..
rencica
  • 16.6.2010 0:11:49
  • Bodova: 77
  • Prijavi
drage moje ... ja se jučer išla rolat nakon dugo vremena ...... .. morete zamislit ..... nizbrdica ... ja vozim i dalje .... ne mogu se zaustavit ........ trassssssss .... pala ko kruška .... al ne odustajem .. nekad sam u mjestu bila poznata po akrobacijama .... oooo yeaaaaaaaaaaaaaa ... pozdrawwww .....
marinkusa
  • 6.9.2009 0:53:31
  • Bodova: 2052
  • Prijavi
super mi je rolanje,ali nekako mislim da više nije za mene.Ne da sam prestara ili slično,nego mi bicikl zvuči pitomije!
zaks
  • 3.9.2009 23:12:32
  • Bodova: 902
  • Prijavi
rolanje je stvarno super...jedino imam problema sa zaustavljanjem i kočenjem :( pa često kočim vlastitom stražnjicom :)))
zee
  • 28.8.2009 14:50:00
  • Bodova: 95
  • Prijavi
Obozavam rolanje..... Cure ako ikako mozete probajte...
ivankusa
  • 27.8.2009 17:31:46
  • Bodova: 5083
  • Prijavi
ni to nije sport za mene...
ciciko
  • 27.8.2009 13:54:58
  • Bodova: 3641
  • Prijavi
rolanje.....,super,ali ne za mene(popucali bi kotačići)