Navike „fit“ osoba koje biste trebali usvojiti

Navike „fit“ osoba koje biste trebali usvojiti

Vježbanje i općenito zdrav način života mora postati ono što želite ne samo zbog izgleda, nego i zbog kompletnog zdravlja

Vjerujemo da svaka osoba poznaje barem jednu osobu koja je fizički „fit“, redovito se bavi tjelovježbom, ima lijepo oblikovano tijelo, uvijek je puna energije i nije vam jasno kako joj to uspijeva.

Ponajprije, redovita tjelovježba i općenito zdrav način života u što je uključena i zdrava prehrana stil su života koji se uči tijekom cijelog života, odnosno to je posebni mentalni sklop, koji nije lako u kratkom vremenu steći, pa tako ni promijeniti.

No, kako vas ne bi odmah obeshrabrili, uz dovoljno želje i volje, moguće je i da vi postanete „fit“ osoba. No, prije nego što se upustite u tu životnu avanturu, donosimo vam neke navike koje imaju „fit“ osobe, a koje biste vi trebali usvojiti.

Vježbajte redovito, bez obzira na vremensko ograničenje
Ako ste jednostavno iscrpljeni ili imate 15 minuta slobodnog vremena, vježbajte toliko. Upravo to rade „fit“ osobe, čak i na dnevnoj bazi. Radite sklekove, vježbe za trbušne mišiće, skačite jumping jackove uz omiljenu muziku. Vježbate kod kuće, u uredu, na dvorištu.

Vježbajte kada vam se i neda
Mislite da su „fit“ osobe baš uvijek raspoložene za vježbanje? Važno je ne samo planirati da ćete ići trčati ili u teretanu, nego zaista i otići. Što ćete redovitije vježbati, bit će vam lakše, a tijelo će bolje reagirati na napore. Također, kada ste bezvoljni i umorni, zamislite kako ćete se bolje osjećati nakon tjelovježbe.

Investirajte u dobar fitness-tracker
Kada hodate ili trčite, ne znate koliko ste koraka ili kilometara napravili, kalorija izgubili i tako dalje… U praćenju fizičkih napora može vam pomoći fitness-tracker koji će vam reći sve te podatke, ali i s kojim ćete moći pratiti napredak. On će vam dati i poticaj da svaki put idete dalje.

Promijenite rutinu
Iako je vježbanje stvar navike i rutine, ne znači da se cijelo vrijeme morate baviti istom stvari ili da za određenu tjelovježbu moraju biti predviđeni određeni dani. Jedan dan radite jogu, drugi dan intervalni trening, treći dan lagano džogirajte. Ako vam tjelovježba nije dosadna i zamorna, imat ćete i više volje za nju.

Jedite zdravu hranu
Alkohol, slatkiše i grickalice ostavite za vikend. Tijekom tjedna pokušajte jesti zdravo, pa si onda tijekom vikenda možete dati malo oduška. Hranite se zdravom hranom i tijelo će s vremenom imati manje potrebe za nezdravom hranom.

Vježbajte kod kuće, ako nemate vremena otići do fitness-centra
Ne trebaju vam nikakve velike investicije za sprave. Dovoljna će vam biti prostirka za vježbanje i sama tjelesna težina. Ako baš želite rekvizite, nabavite bučice, utege za noge, gumu za vježbanje, vijaču, te eventualno loptu za pilates. Sve su to jeftini rekviziti koji ne zauzimaju mnogo prostora i dovoljni su za kvalitetno vježbanje.

Vježbajte i kada imate bolove u mišićima
Bol se javlja zbog nakupljanja mliječne kiseline u mišićima. Kako bi se ona čim prije razgradila, mišiće je potrebno ponovno zagrijati. Svakako intenzitet tjelovježbe prilagodite toj boli kako ne bi došlo do ozbiljnijih ozljeda.

Fokusirajte se na to kako se osjećate, a ne kako izgledate
Iako je uvijek lijepo vidjeti fizičke rezultate tjelovježbe, koji mogu biti dodatna motivacija, zdravlje organizma, oslobađanje od stresa i osjećaj sreće i zadovoljstva nakon fizičke aktivnosti svakako su najvažnije stvari o kojima morate razmišljati.

Cilj nije maraton ni natjecanje u body buildingu
Cilj tjelovježbe nije da se natječete na maratonu ili bilo kojem drugom profesionalnom ili amaterskom sportskom natjecanju, iako to uvijek može poslužiti kao konačni cilj i ostvarenje osobnih potencijala. Cilj je zdravlje organizma i uravnotežena tjelesna težina, te promjena životnih navika na bolje.
 
Komentari
+2
 
ljepotica20
  • 9.9.2016 0:35:45
  • Bodova: 262
  • Prijavi
Zanimljiv članak i što je da je- sve se može kad se hoće
Moderator
casey
  • 26.8.2016 9:28:30
  • Bodova: 54905
  • Prijavi
Slažem se s člankom, a u uvodnom dijelu je sve opisano. Stvar je navike i mentalnog sklopa, a vjerujem da je to dosta teško promijeniti. Spadam u one koji rade iskorake dok kuhaju kavu ili čučnjeve dok držim dijete i igramo se ili plank dok su reklame na tv-u. Ne svaki dan, ali često i to bez puno razmišljanja. Svom mužu djelujem kao luđakinja i umire od smijeha kad me vidi. Zašto to radim, ne znam, mislim da sam od djetinjstva naučila da je vježbanje dio dana i uživam u njemu, posebno u tim vježbicama koje možeš raditi bilo kad i bilo gdje.  Naravno da imam i dana kad se ne pokrenem i kad mi je teško ustati se do wc-a u trenutku kad sam napokon ulovila 5 minuta za sebe. Ali oni su obično ipak u manjini.. 
neposlusnacura
  • 26.8.2016 5:41:59
  • Bodova: 1068
  • Prijavi
Sama se nikada nebi mogla natjerati da vjezbam , pogotovo kod kuce. Zato sada vjezbam u grupi i dobro mi je
matea34
  • 25.8.2016 21:13:55
  • Bodova: 44755
  • Prijavi
Nažalost jako sam lijena za bilo kakve aktivnosti. Izgovor mi je što svaki dan dolazim s posla tek u 17,30 sati pa praktički nemam vremena za ništa, ali da iskreno želim i volim vježbati potrudila bih se pronaći vrijeme za to. Najteže je krenuti, no tko zna, možda jednom uskoro i krenem. Voljela bih, svakako.
erik
  • 25.8.2016 18:01:03
  • Bodova: 28924
  • Prijavi
jako lako za reći malo teže u praksi
anna-herman
  • 24.8.2016 19:10:31
  • Bodova: 56294
  • Prijavi
Kad ujutro krenem od 6.20 - spremanje, posao jedan, posao drugi, po dijete u vrtić, doma ručak / večera, peglanje i ostalo do cca 23 sata, jedino trčanje između na autobuse mogu ubrojiti u tjelovježbu. :)
stiponja79
  • 24.8.2016 10:08:16
  • Bodova: 59953
  • Prijavi
50 čučnjeva stigne svatko napraviti svaki dan, a i daleko više od toga.
snow
  • 24.8.2016 9:19:22
  • Bodova: 90944
  • Prijavi
Pa nisam baš sigurna da je teretana ili trčanje baš neophodno,koja to žena stigne baš sve po kući?Nije li to dovoljno vježbe?Posao i nakon toga kuća,pa na kraju dana trebaš udahnuti malo
irija
  • 24.8.2016 9:06:20
  • Bodova: 49711
  • Prijavi
Redovito vježbam,plivam i šetam,hranim se zdravo koliko god mogu.To mi je več postala navika i normalno.Rijetko koji dan prođe a da ne vježbam.
canyon
  • 24.8.2016 8:50:13
  • Bodova: 16150
  • Prijavi
Sve ste vi to lijepo napisali da nama bar većini poslije toga ne dođe ALI. Uvijek se nađe poneki razlog zašto ne sada . Imam kg za svoju visinu točno po propisima ali vidim da s godinama koje dolaze trebala bih vježbati, ići na neki fitnes,nešto..i imam vremena poslije podne za sebe ali....eto nikako krenuti i otići i početi pa bi mi se možda omililo