Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Najvažniji savjeti koje trebaš usvojiti želiš li se početi baviti trčanjem

Najvažniji savjeti koje trebaš usvojiti želiš li se početi baviti trčanjem© Unsplash

Istraživanja su pokazala da je trčanje jedna od najzdravijih tjelesnih aktivnosti jer može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti te produžiti životni vijek.

S dolaskom ljepšeg vremena i toplijih dana, mnogi se sve više okreću boravku na otvorenom te nekoj vrsti rekreacije. Iako su zbog pandemije koronavirusa na snazi posebne mjere i zabranjeni su treninzi te bavljenje rekreativnih sportom u grupama, to ne znači da u potpunosti trebamo zapostaviti fizičku aktivnost.
 
Uz poštivanje svih mjera stručnjaka za javno zdravstvo, možeš se baviti nekom vrstom sporta i to na otvorenom. Jedna od aktivnosti koja je u posljednjih nekoliko godina postala vrlo popularna i kod nas je trčanje, a svi oni koji se bave trčanjem tvrde da je ono poput svojevrsne 'ovisnosti' jer jednom kad kreneš, ne možeš stati.
 
Trčanje je jako zdrava aktivnost – za tijelo i za duh i njime se može baviti gotovo svatko. Ne trebaš nikakve dodatne rekvizite ili opremu osim kvalitetnih tenisica i dobre volje. Istraživanja su pokazala da je trčanje jedna od najzdravijih tjelesnih aktivnosti jer može smanjiti rizik od kardiovaskularnih bolesti te produžiti životni vijek. Osim toga, odličan je izbor za sagorijevanje kalorija i sprečava pretilost.
 
 

via GIPHY

Zanimljivo je spomenuti i da su u posljednje vrijeme sve popularnije škole za trčanje, što je odličan izbor za sve početnike koji ne znaju baš ništa o trčanju ili pak im nedostaje motivacije. Osim toga, grupni treninzi uvijek su nekako zabavniji i odlična su prilika za sklapanje novih poznanstava. Ipak, zbog trenutne situacije izazvane pandemijom koronavirusa, svi grupni treninzi, pa tako i škole trčanja, do daljnjeg su zabranjeni.
 
Zahvaljujući razvijenoj tehnologiji, mnoge takve škole odlučile su treninge održavati online pa tako i na FB stranici Trčaone - najpoznatije i najstarije zagrebačke škole trčanja – gotovo svakodnevno možeš sudjelovati u live treninzima koje održavaju profesionalni treneri.
 
Iz Trčaone su nam javili kako se nadaju da će s popuštanjem mjera doći i dopuštenje za rekreaciju pa će prilagoditi broj ljudi i treninga sukladno uputama. Putem društvenih mreža održavaju virtualne treninge, a otkrili su nam i kakav je interes samih trkača:

"S obzirom da se ne održavaju normalni treninzi trčanja odlučili smo se na online vježbanje snage I jogu. Svaki ponedjeljak, srijedu i petak naši treneri na našoj Trčaona Facebook stranici uživo izvode treninge snage u trajanju od 60 minuta, a sada smo uveli i jogu subotom ujutro također uživo na Facebooku. Znali smo da će ova pauza od trčanja trajati, ali nikako nismo željeli da primarno naši članovi, a onda I svi ostali koji su zainteresirani ostanu bez ikakvog oblika rekreacije. Odlučili smo se za vježbanje uživo zato što imamo osjećaj kao da smo u grupi i direktno se može komentirati trening. Interes nas je sve jako iznenadio jer je uistinu velik I nismo ga očekivali. Prate nas i brojni rekreativni trkači i trkačice koji nisu članovi Trčaone, ali im se sviđa naš način rada i besplatne vježbe. Također na kraju svakog treninga imamo ocjenjivanje i komentiranje kakav je bio trening, što se i kako može prilagoditi. Na ovaj način mi nismo stali raditi u potpunosti, iako ne održavamo grupne treninge, a svi ostali dobili su vođene i dobro promišljene vježbe idealne za ovo vrijeme izolacije", otkrila nam je Tea Gvardijan iz Trčaone.

Sličnu praksu imaju i mnoge druge škole trčanja na čijim profilima na društvenim mrežama, osim virtualnih treninga, možeš pronaći i mnoštvo korisnih i zanimljivih savjeta o trčanju, ali i vježbanju općenito.
 
Ako si tek početnik i želiš uvrstiti trčanje u svoju redovitu rutinu, u nastavku ti donosimo nekoliko odličnih savjeta koje svakako vrijedi imati na umu.  


Foto: Unsplash

Pij puno vode

Bez obzira na to baviš li se nekom vrstom fizičke aktivnosti ili ne, hidratacija je nešto što nikada ne bi trebala zapostaviti. Ipak, odlučiš li se početi baviti trčanjem, vrlo je važno piti puno vode. Svaki put dok ideš na trčanje obavezno sa sobom ponesi i bocu vode. Izbjegavaj sokove, kavu i čaj jer će to potaknuti dehidraciju. Kroz dan možeš piti cijeđene voćne sokove kako bi nadoknadila elektrolite koje tijelo gubi tijekom trčanja.

 
 
1/7
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2
 
irija
  • 25.4.2020 15:35:42
  • Bodova: 46997
  • Prijavi
Trčanje je jako zdrava aktivnost,ali nije za mene zato ja dosta hodam i vježbam.
malikekoserk1
  • 25.4.2020 14:52:05
  • Bodova: 20537
  • Prijavi
Danas je stvarno nevjerojatno , koliko ljudi se bavi trčanjem , I to je stvarno pohvalno. Ja sam od onih koji trče gdje ih niko ne vidi , a to je šuma, To mi je baš gušt. Savijeti su odlični.