Dobrobiti vježbanja za metabolizam puno su veće, no što se mislilo

Dobrobiti vježbanja za metabolizam puno su veće, no što se mislilo© Pexels

Nova studija potvrđuje koliko je bitno za zdravlje redovito vježbati, jačati mišiće i znojiti se

Dobro je poznato da je vježbanje odličan pokretač metabolizma, no prema najnovijim saznanjima ima puno veću ulogu u topljenju masti i pretvaranju hrane u energiju, no što se dosad mislilo, stoji u studiji objavljenoj u znanstvenom časopisu Cardiovascular Research
  Stoga, ako ti treba poticaj da se pokreneš, na pravom si mjestu. Ništa nije važnije od zdravlja, a pokazalo se da vježbaneej ima golemi pozitivan utjecaj na njega. Naravno, kao i u svemu ostalom i u treninzima treba biti umjeren. 

 

Znanstvenici su pratili vrijednosti oko 200 metabolita - supstanci koje se rezultat metaboličkog procesa u tijelu, a pokazuju kako metabolizam reagira na tjelovježbu, kod 52 vojnika volontera koji su dobil zadatak 80 dana vježbati. Izmjenjivali su aerobne treninge i treninge snage, a ispitivanjima su bili podvrgnuti prije i nakon vježbanja.

U usporedbi s ostalim studijama, ova je pokazala dramatične razlike u metabolitima. Pokazalo se da mišići koriste puno više energije iz masti, no što se dosad mislilo. Znanstvenici su imali mogućnost to vidjeti zbog profila ispitanika. Kako je već rečeno, u istraživanju su sudjelovali vojnici što znači da je svaki ispitanik bio u vojnom treningu, odnosno pod istim režimom, što znači da su imali jednake prehrambene navike i režim spavanja, bili su sličnih godina, imali gotovo jednak indeks tjelesne mase pa čak i socijalni i ekonomski status. Za znanstvenike je to značilo da su uzorci koje su uzimali vojnicima bili lišeni individualnih razlika koje bi mogle utjecati na rezultate studije.

"Najveća novost nam je 'gorivo' koje koriste mišići, poput ketona i masnih kiselina. No, vidjeli smo i brojne druge prilagodbe organizma poput promjena na žilama i razgradnji proteina", objašnjava za portal Runner's World autor studije, dr. John O'Sullivan sa Sveučilišta Sydney. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Resistance band booty workout ?? . . @zoehappyfit

A post shared by Home Workout ?? (@homeworkoutvideos_) on


Razine ketona, produkta metabolizma masti te zasićenih i nezasićenih masnih kiselina zamjetno su se smanjile u cirkulaciji, a iz razloga što su ih pojačano koristili mišići. To je pomoglo tijelu da puno efikasnije iskoristi proteine, što je dovelo do boljeg stanja krvnih žila i sagorijevanja masnoća. Osim toga, znanstvenici su bili iznenađeni u promjenama na metabolitima povezanima s mikrobiomom crijeva i medjatorima u zgrušavanju krvi. 

"Tjelovježba je ključna stavka u programima prevencije kardiovaskularnih bolesti diljem svijeta, zbog čega je  neophodno shvatiti koliko je veliki utjecaj metaboličkih benefita na lipide u stanicama", zaključuje autor studije za spomenuti portal. 

Redovita tjelovježba ne samo da ubrzava metabolizam, već kroz metaboličke procese regulira krvni tlak, pomaže tijelu da iskoristi inzulin te istopi masnoće. Uz zdravlje, redovita treninzi pomoći će ti da održiš vitku figuru i vitalnost tei učiniti da se osjećaš dobro u svome tijelu. Tko to ne želi?
 
Komentari
+2