Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

6 koristi trčanja

6 koristi trčanja

U početku neće biti lako, no trčanje je jedna od najzdravijih aktivnosti čije su koristi za tijelo mnogostruke

Svi znamo kako je trčanje odlična aerobna aktivnost kojom se možemo dovesti u formu i poraditi na vlastitoj kondiciji, ali jeste li znali da trčanje može biti korisno za gotovo svaki dio vašeg tijela, pa čak i za vašu psihu?

Trčanje nas može učiniti puno zdravijima na više načina. I, iako to možda nije najdraži način vježbanja za neke od nas, možda vas koristi koje trčanje daje našem tijelu mogu  potaknuti da ponovo razmislite o ovoj aktivnosti kao dijelu svog života.

Poboljšava zdravlje

Vjerovali ili ne, trčanje je odličan način da sveukupno popravite zdravlje i osjećate se bolje. Istraživanja pokazuju kako trčanje može povisiti razine dobrog kolesterola dok istovremeno pomaže poboljšati rad pluća. Uz to, trčanje jača imunitet i smanjuje rizik od razvoja krvnih ugrušaka.

Sprječava bolesti

Za žene, trčanje pomaže smanjiti rizik do raka dojki. Također može pomoći smanjiti rizik od moždanog udara. Mnogi liječnici preporučuju trčanje osobama u ranom stadiju dijabetesa, visokog krvnog tlaka i osteoporoze, a dokazano je da ono smanjuje i rizik od srčanog udara. Pomažući arterijama da ponovo postanu elastične i jačajući srce, trčanjem se šanse za infarkt značajno smanjuju.

Ubrzava mršavljenje

Trčanje je jedan od najboljih načina vježbanja za gubitak ili održavanje stalne težine. Ono pomaže sagorjeti višak kalorija i ovo je drugi najefikasniji način vježbanja kada su u pitanju potrošene kalorije po minuti. Na prvom je mjestu skijaško trčanje (cross country skijanje).

Podiže samopouzdanje

Nisu sve pozitivne strane trčanja fizičke. Trčanje može itekako poboljšati vaše samopouzdanje i raspoloženje. Bez obzira na to trčite li za vlastiti gušt u kojem ste upravo otrčali zadani broj kilometara ili imate neke druge zacrtane ciljeve, poput treniranja za maraton, istraživanja su pokazala kako postavljanje i postizanje ovakvih ciljeva ima velik utjecaj na razinu osjećaja sreće i podizanja samopouzdanja.Uz to trčanje štiti mozak od preuranjenog starenja i poboljšava vašu memoriju.

Smanjuje stres

Stres je epidemija modernog vremena i može uzrokovati cijeli niz zdravstvenih problema. Također može negativno utjecati na apetit i kvalitetu sna. Kada trčite vi izbacujete negativnu energiju iz tijela, smanjujete anksioznost, a smanjuje se i šansa od razvoja tenzijskih glavobolja. Uz podizanje razine endorfina u tijelu, trčanje na tijelo djeluje kao meditacija u pokretu - koja će vas napuniti energijom i optimizmom te vas opustiti i poboljšati vam kvalitetu spavanja.

Rješava problem depresije

Neaktivnost i depresija idu ruku pod ruku. Zatvorenost u kući bez kretanja može itekako izazvati letargiju i depresiju, a izlazak na zrak i trčanje mogu biti prvi korak prema boljem raspoloženju. Trčanjem se podiže sveopće raspoloženje već i nakon 5 minuta aktivnosti jer već tada vaše tijelo preplavljuju endorfini. U stvari, nema baš puno aktivnosti li stari na svijetu koje vas mogu "trgnuti" iz depresije bolje od aktivnosti poput trčanja.  

Možda ne vjerujete u sve ove koristi trčanja, osobito kada smatrate kako je to veoma teško i naporno. I bit će u početku dok ne steknete naviku. No, nemojte odustajati jer trčanje zaista može biti nevjerojatno korisno za tijelo, um i duh. Vidjet ćete kako već i kratko trčanje može pomoći da se osjećate prepuni energije, fokusiraniji i sretniji.

Da bi vam trčanje bilo što ugodnije i lakše, potrebna vam je i odgovarajuća oprema. Stoga je vrlo važno pažljivo odabrati pravu obuću, odnosno udobne tenisice. UltraBOOST X novi je član kultne Ultra BOOST kolekcije dizajnirane isključivo za žene. Dizajnirana je tako da prati oblik ženskog stopala i potrebe trkačica te da pomogne trkačicama da postanu "Bolje sa svakim korakom/utrkom". Odlikuje je jedinstven dizajn - fleksibilni nožni luk koji je odvojen od potplata tenisice čime se postiže savršeno prianjanje uz stopalo tijekom trčanja. Tenisica prati prirodne pokrete i daje dodatnu potporu, a BOOST tehnologija u potplatu omogućava povrat energije pri svakom koraku.

 
Komentari
+2
 
nataliae
  • 1.6.2017 17:42:30
  • Bodova: 1986
  • Prijavi
Trčanje je za mene bilo nedostižno ali kad sam odlučila krenuti ubrzo sam uspjela u naumu da otrčim jednu dionicu bez stajanja. Osjećaj je bio fenomenalan.
nkontesanera
  • 17.3.2017 15:22:38
  • Bodova: 3659
  • Prijavi
volim trčati, ali s godinama volja sve više otpada, ostala je ona draž i ljepota, ali gubim elan i poticaj
russiangirl
  • 17.3.2017 14:56:36
  • Bodova: 22435
  • Prijavi
Trčim zadnjih mjesec dana po sat vremena dnevno i mogu reći da se fantastično osjećam.
mare1402
  • 17.3.2017 12:07:32
  • Bodova: 13160
  • Prijavi
Trčanje mi je dosadno i nema tih tenisica koje će me natjerati da trčim...