Uređenje interijera: megatrendovi današnjice

Uređenje interijera: megatrendovi današnjice

Stvaraju red u svijetu i životu te ga pojednostavljuju

Za razliku od trendova, koji se svake godine mijenjaju, megatrendovi su dogoročni i mogu trajati i desetljećima, a afektiraju se na sva područja našeg života. Megatrendove današnjice možemo povezati sa ekologijom i zdravljem, novim znanjima, urbanizacijom, individualizacijom, ali i globalizacijom.

Svrha megatrendova je stvoriti red u svijetu i životu i pojednostavniti ga. Način na koji ljudi žive znatno utječe na oblikovanje njihovih domova pa se u skladu s tim i događaju određene promjene.

 


Visoke cijene najamnina i kriza su doveli do smanjenja životnog prostora. Posljedično se sve više razvija višefunkcionalni namještaj i smanjuju mu se dimenzije. Ipak, naši domovi postaju i sve „zdraviji“. Povećana je upotreba ekoloških materijala, grijanje i rasvjeta postaju energetski učinkoviti, a ergonomija u namještaju postaje sve važnija. Podesive radne plohe kuhinje, stolovi, kreveti i sofe su sve traženije, a uvođenje sportskih aktivnosti u sami dom znatno doprinosti povećanju zdravlja.
 


Pametnim uređajima se već regulira i kvaliteta kuhanja, a javljaju se i urbani vrtovi za sadnju povrća.

Žene imaju značajnu ulogu u mijenjanju stambenog prostora. Kuhinja je sastavni dio dnevnog trakta, ali nije više odjeljen prostor. Pripremanje hrane postaje obiteljski događaj, a nije rezerviran samo za ženu. Ženski zahtjevi su utjecali i na stvaranje walk in garderoba, umjesto klasičnih ormara te veću fleksibilnost sofa.
 


Nostalgija za prošlim vremenima koja ulijevaju sigurnost je uvela i retro dizajn u modu. U vremenu brzog razvitka i promjena, retro dizajn je onaj koji nas smiruje, opušta i usporava brzi ritam života. Bit će izrazito moderni elementi namještaja iz razdoblja 40-60ih godina prošlog stoljeća, a sami komadi će biti manji od prethodnih zbog teženje ka smanjenju troškova.

Težnja je da se što kvalitetnije koriste vanjski prostori-vrtovi, balkoni, terase. Oprema ovih dijelova doma je sve sličnija dnevnom boravku, uključujući i rasvjetu i dekorativne elemente. Gubi se granica vanjskog i unutarnjeg.
 


Kuhinja i kupaonica postaju sve sličnije. Udobnost, kvalitetamaterijala, ergonomija u korištenju i ljepota su im poveznice. Energetska učinkovitost u oba ova prostora je neizbježna. Kupaonica sve češće postaje i welness oaza.

Dječje sobe su manje i jasna je podjela između zone rada i odmora. Ono što je karakteristično je pojava elemenata namještaja koji svojom fleksibilnošću i dizajnom rastu zajedno sa djetetom.
 


Tkanine imaju vrlo važnu ulogu u domu. Individualizacija je omogućila širok spektar uzoraka i tkanina kojima se može izraziti prostor. Pruge, cvjetni uzorci, apstraktni prikazi, ornamenti, glatke ili hrapave površine.. Sve se može međusobno kombinirati. Sve su češće i 3d površine koje se koriste na svim dijelovima namještaja.

Blagovanica je prostor u kome se sve duže boravi. U skaldu s tim se mijenja i dizajn i ergonomija ovog prostora pa je izbor stolica raznolik. Kod blagovaonskih stolova se javljaju dva trena: sve veća upotreba masiva i nova rješenja za noge stola. Ploče stola su najčešće od hrastovine ili oraha, ali se bojaju u različite boje, mjenjajući izvornost samog drveta. Noge su različitih oblika, izvedene od stakla, metala ili drveta u zanimljivim formama.
 


Potražnja za policama je i dalje velika. Uvode se fleksibilne police koje su prilagodljive svim prostorima i različitim funkcijama.

Dizajn je internacionalan, bez granica. Ne može se odrediti porijeklo samog dizajna, kao što je to prije bilo moguće. Globalizacija je stvorila trendove bez granica. Uz funkcionalnost i ljepotu dizajna sve ostalo postaje manje bitno!
 

Autor: Izabela Galović Ninić, dipl. ing. arh.
Preuzeto s: Interijernet.hr
 
Komentari
+2
 
apavlic
  • 3.3.2016 12:45:26
  • Bodova: 2401
  • Prijavi
Sve je to super sređeno za uhvatiti neku odličnu umjetnićku fotografiju. Ili eventualno za neke samce. To nikako nije za obitelji sa djecom.
bucki
  • 2.3.2016 20:51:15
  • Bodova: 392
  • Prijavi
Na slikama izgleda lijepo ali vise volim da mi u kuci bude opustenije a ne tako strogo. Ti dnevni boravci su ko u apoteci, ocito da tu nema djece i da se ne boravi puno u tim prostorima...
silvacc
  • 1.3.2016 22:41:23
  • Bodova: 1397
  • Prijavi
Lijepo,ali ne toliko da bih taj namještaj željala u svojoj kući..
rozanna
  • 24.2.2016 11:41:08
  • Bodova: 34883
  • Prijavi
Uređenje tako i tako ovisi o prostoru kojim raspolažemo. Minimalistički namještaj i nostalgija za prošlim vremenima djeluje mi kao nedostatak mašte. No neki komadi su stvarno bili lijepi, i pristupačni cjenovno. U što sumnjam da će danas tako biti. Izvukli su iz ropotarnice ideje, malo doradili u stilu i cijene do krova. Tako to danas ide, i oni koji misle da moraju slijediti trendove i u namještaju, dat će velike novce za veliko ništa. Jer nikad više neće biti ništa kvalitetno kako je bilo nekada, da nisi morao namještaj mijenjati nakon dvije godine sjedenja na stolici, sofi i sl.
bigulica
  • 23.2.2016 13:38:00
  • Bodova: 3578
  • Prijavi
Nekako sve nedefinirano..
lovely
  • 23.2.2016 11:54:11
  • Bodova: 19935
  • Prijavi
Koji zbrčkani članak. Puno tog napisano, a ništa novog. Mislim da se za pojam megatrenda? misli na nešto kao malu crnu hajinu u svijetu mode. Ali opet, koliko je onih koji vole šarenilo, boje i hrpu detalja. Za nas minimaliste možda kič, nekome suprotno. Svak si sređuje prostor po guštu. Bitno je da se mi (pod mi mislim na sve uključene ukućane) osjećamo ugodno. 
nimfyca
  • 23.2.2016 11:42:24
  • Bodova: 70333
  • Prijavi
Sta je trebalo bit receno ovim clankom