Orašasto voće - novi nutricionistički heroji

Orašasto voće - novi nutricionistički heroji

Svakog dana nove studije dokazuju zdrastvene blagodati orašastog voća

Nakon godina prijezira od strane „masnofobičnih“ nutricionista i zatočenosti na vrhu prehrambene piramide uz popratno upozorenje „samo u malim količinama“, orašasto voće konačno preuzima zasluženu ulogu nutricionističkog heroja. Gotovo svakog dana nove studije dokazuju zdrastvene blagodati orašastog voća, od smanjenja rizika od srčanih oboljenja i raka do moguće uloge u prevenciji Alzheimerove bolesti.

Dokaza ima najviše u slučajevima sa srčanim oboljenjima. Nedavno je izdano istraživanje koje je uključilo preko 21.000 muških liječnika u SAD-u u proteklih 17 godina , a koje je pokazalo da su oni doktori koji su jeli 30 grama orašastog voća dva ili više puta tjedno imali 47 posto manje smrtnih slučajeva uzrokovanih srčanim problemima i 30 posto manje srčanih oboljenja. Još je jedno istraživanje uključilo velik broj medicinskih sestara, čak 86.000 žena, a koje je pokazalo značajno smanjenje opasnosti oboljenja od srčanih bolesti kod 1/3 žena, onih koje su jele orašasto voće.

Ironično, čini se da je upravo udio masnoća taj koji je zaslužan za zdrastvene blagodati. Orašasto voće bogato monozasićenim masnim kiselinama koje pomažu kod sniženja razine kolesterola u krvi. No to nije sve, kada orašasto voće dodate u prehranu koja je osmišljena za snižavanje kolesterola, on će se još osjetnije sniziti.

Većina orašastog voća (orasi, kesteni, bademi, kikiriki, lješnjaci, pistacija, makadamijski orah, brazilski orah, indijski i japanski orasi...) bogati su vlaknima, vitaminom E, magnezijem i folnom kiselinom, svime što se pokazalo uspješno u smanjenju rizika od srčanih oboljenja. Sadrže i važne omega 3 kiseline, vitamine i minerale, kalij, fosfor i pogotovo kalcij koji pomažu jačanju kože, kose i noktiju, jačanju memorije i koncentracije, a utječu i na povećanje libida. Postoje dokazi i da supstance kao što su biljni steroli i aminokiselina arginin pridonose očuvanju kardiovaskularnog sustava.

Većina nutricionista se slaže da je umjerena količina orašastog voća dnevno (oko 30 grama) ili 150 grama tjedno poželjna, osobito ako njome namjeravate i zamijeniti masne grickalice. Grickanje šake badema umjesto čipsa imat će osjetan utjecaj na vaše zdravlje. Ako vas svejedno brine visok udio masnoća u orasima ili drugom sličnom voću, ne brinite jer su to „pozitivne“ masnoće, a i uostalom bogati su vlaknima, pa će se masnoće prije i lakše izlučiti iz tijela.

Kikiriki ima najviše proteina i folata, a slijede ga u stopu bademi. Orasi su bogati linolnom kiselinom, koja pomaže smanjiti kolesterol. Bademi i lješnjaci imaju mnogo E vitamina, poznatog antioksidansa. Lješnjaci su i dobar izvor bakra i magnezija, čuvara zdravlja srca. Brazilski oraščići sadrže mnogo selena i pomažu štititi tijelo od raka.

Zaključak svih istraživanja je da orašasto voće samo pomaže, pa ga uključite u svoju prehranu. Postoji naravno i trik, a to je da treba znati stati u konzumaciji. Znači nemojte premašiti dnevnu „dozu“ od 30 grama (otprilike jedna šaka plodova, ili za one koji vole brojati – 30 badema ili 20 polovica oraha).

 
Komentari
+2
 
--lucijaa--
  • 28.3.2013 14:28:39
  • Bodova: 2527
  • Prijavi
indijski oraščići su prepreprefini :)))
bina
  • 1.11.2009 10:49:51
  • Bodova: 10190
  • Prijavi
obozavam orasaste plodove,orahe pogotovo,kestene,ma sve
balerina_ja
  • 1.11.2009 7:54:27
  • Bodova: 6109
  • Prijavi
kikiriki badem orasi lješnjak ..... sve ih volim .... a kesteni su mi iznad svega
lililala
  • 30.10.2009 14:45:57
  • Bodova: 5085
  • Prijavi
Kesteni mirišu zdravo Objavljeno 13.11.2006 Daju nam snagu i raspoloženje, jedina im je mana visoka energetska vrijednost, ali jedete li ih kuhane, nećete se udebljati. Nitko ne može odoljeti mirisu pečenog kestena koji se širi ulicama još od 16. stoljeća. Riječ je o dragocjenom voću kojeg dvostruki omotač štiti od propadanja. Jedina mu je mana visoka energetska vrijednost, ali je zato odličan za djecu, sportaše, starije i sve izložene većem fizičkom naporu. Škrob: Od ostalih orašastih plodova razlikuje se nižim udjelom masti, visokim udjelom škroba i jedini sadrži vitamin C. Za razliku od plodova oraha, lijeske i bukve, kojima je glavni sastojak masno ulje, glavni sastavni dio kestena je škrob, kojeg u sirovu sjemenu ima oko 44 posto. Zbog visokog sadržaja škroba, od kestena se može dobiti brašno koje se, samo ili pomiješano s brašnom žitarica, koristi za pravljenje kruha i peciva. Brašno od kestena, zbog svoje lake probavljivosti, pogodno je u prehrani starijih i djece. Vitamini i minerali: Kesten također sadrži minerale, vitamine B grupe, vitamin A i C. Od minerala, bogat je kalijem i fosforom, a sadrži i kalcij, magnezij, sumpor, klor, željezo, bakar, mangan. Budući da je bogat kalijem, a siromašan natrijem, preporučuje se u dijeti bolesnika s bubrežnim i krvožilnim oboljenjima. Zašto je bolji kuhani: Pečeni kesten ima veću energetsku vrijednost, veću količinu bjelančevina, masti, vitamina i dvostruko veću količinu ugljikohidrata. Isto tako, sadrži vitamin E i fitokemikalije koji nisu zastupljeni u kuhanom kestenu, dok kuhani kesten sadrži veću količinu mineralnih sastojaka. Divlji kesten: Za razliku od pitomog, divlji kesten nije jestiv zbog izrazito gorkog okusa, ali je zato poznato njegovo ljekovito djelovanje. Flavonidi, kumarini, saponozidi koriste se u proizvodnji farmaceutskih preparata - prvenstveno za liječenje venoznih oboljenja, kao što su proširene vene, hemoroidi, tromboflebitis. preuzeto sa www.fitness.com.hr/prehrana/nutricionizam/Kesteni.aspx   obožavam kesteneeeeee!
zaks
  • 29.10.2009 21:44:40
  • Bodova: 926
  • Prijavi
jedino što bih zaista voljela probati su indijski oraščići..čula sam da imaju jako fin okus
ivanak
  • 16.10.2009 14:30:24
  • Bodova: 890
  • Prijavi
Obožavam sve orašasto voće, jedva čekam da večeras skuham kestene.
piccola
  • 16.10.2009 14:14:25
  • Bodova: 7558
  • Prijavi
nista novo...
eleny
  • 14.10.2009 21:41:06
  • Bodova: 1077
  • Prijavi
ja bademe obožavam...lješnjaci, kikiriki i orasi isto nisu loši kad nema badema
zaks
  • 14.10.2009 18:02:17
  • Bodova: 926
  • Prijavi
volim lješnjake i bademe grickati, ali orase baš i ne jer sadrže dosta masnoće pa su mi "preteški"
marinkusa
  • 14.10.2009 15:52:35
  • Bodova: 2052
  • Prijavi
obožavam bademe zbog njihove gorčine,a ni orasi nisu loši...ma volim sve,ali kad ih počnem jesti ne znam stati,a to baš nije najbolje