Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Znaš li koje je najbolje vrijeme za kavu? Nije odmah ujutro jer te onda može uspavati umjesto razbuditi

Znaš li koje je najbolje vrijeme za kavu? Nije odmah ujutro jer te onda može uspavati umjesto razbuditi© Unsplash

Zaista je poseban osjećaj kada te probudi miris kave, no možda bi ipak trebalo pričekati s ispijanjem prve šalice

Kava je jedan od najpopularnijih napitaka na svijetu, što može zahvaliti kofeinu koji sadrži. Mnogima su jutra, ali i ostatak dana nezamislivi bez kave, bilo da je riječ o turskoj, instant kavi ili espressu. Iako kavu najčešće piješ odmah ujutro nakon što se probudiš, da te razbudi, to ipak nije najbolje vrijeme za šalicu crnog napitka. Naime, imat će suprotni učinak od željenog. Neće te razbuditi, nego uspavati.
 
U čemu je stvar? Kortizol je hormon koji povećava budnost i koncentraciju, a njegova razina u tijelu prirodno je najviša ujutro kada se probudiš. Ovaj, popularno nazvani hormon stresa, također regulira metabolizam i krvni tlak. Ovisi o tvom ritmu spavanja i budnosti pa ga u tijelu ima najviše pola sata do 45 minuta nakon buđenja, a onda kreće padati i što si bliže večeri to ga je sve manje. Naravno, ako nisi pod stresom.


(FOTO: Pixabay)

U skladu s time, najbolje doba za prvu kavu nije odmah nakon buđenja, već sredinom jutra ili u rano prijepodne kada je razina kortizola već snižena. Odnosno, ako se budiš u 6.30, pričekaj s kavom  i uživaj u njoj tek u periodu između 9.30 i 11.30 sati.

Drugi razlog, zbog kojeg nutricionisti i liječnici preporučuju da se ne žuri s kavom je taj što je kofein stimulans i može povećati, već ionako prirodno visoku razinu kortizola, a to na duge staze može našteti zdravlju. Dugoročno povišena razina kortizola u organizmu oslabljuje imunološki sustav. Odgodiš li malo prvu jutarnju kavu, imat ćeš i više energije kroz dan. 


via Tenor

Stimulativni učinak kave traje tri do pet sati, ovisno o osobi koja ju pije. Kako bi izbjegla da ti kava remeti san, nemoj ju piti najmanje šest sati prije odlaska na počinak. Ako si anksiozna, umjesto kave izaberi čaj jer kava može pojačati simptome.

Čajevi te također mogu i razbuditi i zamijeniti jutarnju kavu. Najbolje opcije su zeleni čaj jer sadrži 25-35 mg kofeina koji ti daje energiju, crni čaj koji pruža jači energetski poticaj od zelenog čaja ujutro jer ima više kofeina i mate čaj koji, uz kofein, ima antioksidanse, vitamine i minerale - što je savršena kombinacija za poticanje energije ujutro.

 
 
Komentari
+2
 
mikica61
  • 20.5.2020 13:20:26
  • Bodova: 122964
  • Prijavi
najviše mi odgovara kava u 7 ujutro ,iako se budim u 6.Važno je prije kave doručkovati i prošetati.Popijem jednu oko 13 sati i još jednu u 17.
Reana
  • 20.5.2020 13:16:58
  • Bodova: 19081
  • Prijavi
Ne mogu se ujutro pomaknuti dok ne popijem kavu.
tikica-
  • 20.5.2020 12:34:38
  • Bodova: 41239
  • Prijavi
Meni je uvijek dobro vrijeme.
sneki2
  • 20.5.2020 12:31:56
  • Bodova: 58308
  • Prijavi
Prva jutarnja je odmah nakon buđenja i ne mislim to mijenjati.