Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Provjerile smo zašto ne sanjaš i treba li te to zabrinuti ili ipak ne?

Provjerile smo zašto ne sanjaš i treba li te to zabrinuti ili ipak ne?© Pexels

Neki ljudi imaju vrlo žive i lucidne snove, dok drugi uopće ne sanjaju. U čemu je problem i je li uopće riječ o problemu?

"Po cijele dane bombardirana si mnoštvom informacija, a ono što nas čini sposobnima snaći se i živjeti u ovome svijetu je procesuiranje i iskorištavanje tih informacija. To znači da se nekih stvari trebaš prisjetiti, a neke zaboraviti.

San je stanje u kojem se te dvije radnje - pamćenje i zaboravljanje, odvijaju simultano", objašnjava psihijatar i bihevioralni znanstvenik Rafael Peyalo sa Sveučilišta Stanford za portal Allure. Ono što dr. Peyalo želi reći je da mozak mora biti u mogućnosti dati prioritet određenim informacijama u određenom trenutku.

(FOTO: Pexels)

"Snovi i sanjanje imaju potencijal pomoći ljudima da smanje emocionalnu rekaciju, vjerojatno zbog toga jer je emocionalni sadržaj snova uparen sa smanjivanjem razine noradrenalina u mozgu. Drugim riječima, snovi  ti pomažu da procesuiraš uznemirujuće emocije i smjestiš ih u sigurnije i mirnije okruženje", objašnjava za isti portal Matthew Walker, neuroznanstvenik sa Sveučilišta Berkeley, autor knjige Why We Sleep: Unlocking the Power of Sleep and Dreams.

Stručnjaci za spavanje slažu se da je san nužan za dobro funckioniranje mozga, ako ništa drugo, onda REM faza sna - to je ona u kojoj najdublje spavaš i tijelo se najbolje regenerira. Baš u toj fazi najviše se sanja. Što onda s ljudima koji ne sanjaju?

Ukoliko si i ti među njima, dr. Peyalo savjetuje da provjeriš koliko ti traje REM faza sna - manje dubokog sna znači i manje snova. To možeš vrlo jednostavno provjeriti pomoću pametnog sata ili brojnih aplikacija koje prate kvalitetu spavanja.


(FOTO: Pexels)

No, postoji još jedan bitan detalj, odnosno razlika na koju treba obratiti pažnju - ne sanjanje i nemogućnost da se prisjetiš snova nisu ista stvar. Kaže, većina ljudi se ipak samo ne sjeća što je sanjala.

Ako dovoljno i kvalitetno spavaš i budiš se odmorna, a misliš da ništa nisi sanjala, lako je moguće da se snova ne sjećaš. Ako se budiš umorna i iscrpljena, a imunitet ti je oslabio, vjerojatno ne spavaš dovoljno u REM fazi, tijelo i um su na rubu snaga i patiš od nesanice. Ukoliko ti ovo stanje traje dulji period, posavjetuj se s liječnikom kako biste skupa riješili tvoju nesanicu. 
  • Kako uloviti svoj san?

Pomoću aplikacije za praćenje kvalitete spavanja otkrit ćeš kada u noći najdublje spavaš, odnosno kada se nalaziš u REM fazi. Namjesti budilicu da ti zvoni u tom vremenu i kada se probudiš sjećat ćeš se sna. U REM snu si najčešće pred jutro, odnosno jedno sat vremena prije, no što ćeš se probuditi pa to znači da ti alarm neće zvoniti usred noći, već samo sat vremena prije, no što bi inače ustala. 

Dr. Pelayo dodaje kako te ne mora brinuti to što ne pamtiš snove. To je sasvim normalno kao i sjećati ih se. Najbitnije je da se ujutro ustaneš odmorna i naspavana. 
 
Komentari
+2
 
malikekoserk1
  • 31.3.2020 14:54:11
  • Bodova: 20561
  • Prijavi
Baš zanimljive informacije. Zapravo se ni ne opterečujem sa tim jel sanjam ili ne, ali korisno je i to saznati.