Kupanje ili tuširanje? Otkrivamo ti što je zdravije

Kupanje ili tuširanje? Otkrivamo ti što je zdravije© Profimedia.hr

Za početak ćemo reći - ne brzaj s izbacivanjem kade iz kupaonice i osluškuj što ti govori tvoja koža

Koji si tip osobe? Onaj koji, kad kupuje ili unajmljuje stan uvjetuje da ima kadu ili si pak onaj koji u stan ulazi s majstorima čija je misija izbrisati kadu s lica zemlje i na njezino mjesto staviti tuš kabinu?
  Ili si pak onaj treći, najgori, neodlučni koji ima kadu, ali nikada nije siguran želi li se kupati ili tuširati. Pa se skine, stane pred nju i onako gol, u mislilačkoj pozi (tako bi i Rodinov mislilac stajao da je imao kadu, a ne kamen na koji je sjeo), s jednom nogom podignutom na rub, glave naslonjene na šaku uprtu u koljeno, rješava, u datom trenutku, najveću životnu dilemu - kupka ili gel za tuširanje, začepiti odvod i pustiti mlaz ili povući zastor i istuširati se u pet minuta? Kako se već večeras ne bi našla u ovoj situaciji, otkrivamo ti što je bolje - kupanje ili tuširanje. 


(FOTO: Pexels)

Imaš li zdravstvene probleme s kožom, primjerice ekcem, bolje je tuširati se jer je tijelo, odnosno koža kraće vrijeme izloženo vodi. Što tuširanje ili kupanje duže traje, s ionako vrlo osjetljive kože, ispiru se ulja, odnosno njezina prirodna zaštita i dolazi do pucanja, iritacija i upala. Osim toga, prečesta duga tuširanja i kupke mogu dehidrirati kožu, isprati s nje dobre bakterije i povećati rizike od infekcija. Naime, koža jako dobro sama obavlja svoj posao - čisti se pa nije potrebno pretjerivati s kupanjem, svakodnevno koristiti pilinge i gelove za tuširanje na cijelom tijelu. 

Idealan način za održavanje higijene je kratko, redovito tuširanje mlakom vodom i sapunanje samo "strateških" dijelova tijela, odnosno onih koje se znoje i traže pojačanu higijenu poput pazuha, prepona, intimnog područja i stopala. 

Ako imaš problema s kožom, a ipak se želiš opustiti u kadi, biraj zobenu kupku koja je nježna prema koži. 


(FOTO: Pexels)

Kada ipak izabrati kupku pred tuširanjem?

Ne brzaj s izbacivanjem kade iz svoje kupaonice. Kupke imaju izuzetnu moć opustiti te - i tjelesno i psihički. Nakon stresnog dana ili tjedna, nema boljeg načina da se relaksiraš od uranjanja u toplu kupku, pred spavanje. Neka voda bude topla, ne vruća, kako bi se tijelo opustilo, a ti se pripremila za san. Kupka će sniziti hormon stresa, koritzol, potaknuti lučenje hormona sreće, serotonina, dodaš li u nju soli, dubinski opustiti mišiće, a nakapaš li i omiljeno eterično ulje, priuštiti užitak i tvom osjetilu njuha. Pusti si glazbu i dodat ćeš svom kućnom wellnessu još jednu dimenziju. 

Zaključak bi bio - za održavanje higijene tijela i očuvanje okoliša (manje vode se troši) bolje je svakodnevno se tuširati - kratko i bez pretjeranog korištenja gelova za pranje, a za higijenu psihe, priuštiti si s vremena na vrijeme bogatu, opuštajuću kupku.  
 
Komentari
+2
 
tikica-
  • 28.8.2020 23:33:05
  • Bodova: 54904
  • Prijavi
Nisam se odavno kupala u kadi,samo tuš.
oprezna
  • 28.8.2020 21:32:36
  • Bodova: 146514
  • Prijavi
Podjednako volim i koristim i kadu i tuš ...