Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Jesti ili ne jesti prije jutarnjeg trčanja? Što je bolje prema stručnjacima

Jesti ili ne jesti prije jutarnjeg trčanja? Što je bolje prema stručnjacima© Profimedia.hr

Sigurno si iskusila kako je trčati punog želuca i vjerojatno to nisi ponovila. Bitno je jesti dovoljno rano kako bi se hrana probavila, no kako to provesti ujutro?

Jutro je omiljeno vrijeme za trening većini trkača i mnogi zbog toga preskaču doručak, odnosno trče na prazan želudac. "Jesti ili ne jesti prije trčanja ovisi o mnogo čimbenika  - o tome koji su ti ciljevi i kako se osjećaš. No, dokazao je da ćeš s hranom u organizmu biti u mogućnosti podići svoj trening na višu razinu. Sito, tvoje tijelo može idržati veće napore i osjećati se bolje", kaže dijetetičarka Jennifer Sygo za portal Running.
 
No, kaže i da je svjesna činjenice kako nije uvijek izvedivo jesti prije trčanja. Naime, obrok se treba probaviti,  za što je potrebno određeno vrijeme, a njega ujutro nema. "Ako se ustaješ rano kako bi odradila trening prije, no što ti se djeca probude, vrlo vjerojatno nećeš stići doručkovati. Naravno, smiješ i možeš trčati na prazan želudac, no ne bi trebala raditi zahtjevne treninge. Želiš li 'potegnuti' jače, trebala bi jesti. Ako trčiš šest do osam kilometara, hrana ti nije potrebna prije treninga, ako trčiš više, preporučuje se", jasna je Sygo.

Nagrađivana kanadska trkačica Kate Van Buskirk preskače doručak . "Kao i kod mnogih drugih trkača i moj raspored je pretrpan, što označi da se dižem vrlo rano kako bih odradila trening.  Imam osjetljivu probavu i trebala bih pričekati s trčanjem barem 90 minuta nakon jela. To je jednostavno nemoguće pa trčim na prazan želudac", kaže Van Buskirk.   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Kate Van Buskirk (@k8vbeast) on


 
  • Što i kada jesti?

Ako planiraš doručkovati prije jutarnjeg trčanja, dijetetičarka preporučuje bananu i maslac od kikirikija ili badema. Druga opcija su zobene pahuljice s grožđicama. 

"Što imaš manje vremena do početka treninga, obroci bi trebali biti manji i laganiji te sadržavati manje ugljikohidrata. Problem s vlaknima, masti i proteinima je taj što ih tijelo teško probavlja. I mahunarke zaobiđi", objašnjava Sygo.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Camille Herron (@runcamille) on


Ultramaratonka Camille Herron  uvijek jede prije jutarnjeg treninga jer joj, kaže, hrana pomaže suzbiti lučenje kortizola koje se u tijelu događa nakon buđenja. "Uspoređujući one koji doručkuju i one koji ne doručkuju prije trčanja, pokazalo se da oni koji preskaču doručak imaju višu razinu kortizola u krvi, a konstantno visok kortizol nije dobar za zdravlje. Opće je pravilo doručkovati prije treninga, ako imaš vremena. Ako nemaš, ne forsirati se na stazi", zaključuje dijetetičarka. 
 
Komentari
+2