I ljeti možeš 'zaraditi' upalu mišića: Saznale smo kako ju spriječiti, ali i liječiti

I ljeti možeš 'zaraditi' upalu mišića: Saznale smo kako ju spriječiti, ali i liječiti© Unsplash

Iako obožavamo cijeli dan plivati u moru ili šetati planinom, upala mišića koja slijedi nešto je manje zabavna

Posljednjih nekoliko mjeseci smo svi bili prisiljeni usporiti tempo života, a svima nam se tako znatno smanjila i količina kretanja. Osim što su se zatvorile sve teretane i fitness centri, jednostavno nismo imale priliku prošetati se ni do posla. 
  
Zbog toga nam se aktivnosti koje smo isplanirale za ljeto mogu činiti posebno zahtjevne te nam čak i jedno kupanje u moru ili kratka šetnja s prijateljicama može uzrokovati upalu mišića. Nauči što možeš napraviti kako bi se pripremila i pokušala zaustaviti bolnu upalu prije nego se pojavi, ali i kako je se riješiti jednom kada dođe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vittoria (@suitty) on


Svaka upala mišića znači da je mišić radio više nego inače i da u tom procesu raste i jača. Prilikom pojačane aktivnosti na koju nismo naviknuti dolazi do stvaranja mliječne kiseline u mišićima koja remeti prirodnu pH vrijednost i uzrokuje mikrooštećenja na stanicama mišića što osjetimo kao bol, peckanje i slabost u mišićima. Iako nam nekada ta bol može biti ugodna jer nam pokazuje da smo nešto i napravili, ponekad zna biti toliko jaka da nas ograničava u svakodnevnom životu, a to je zadnja stvar koju želimo na godišnjem odmoru. 

Zato smo pripremile kratki vodič kako upalu mišića spriječiti, ali i liječiti. 

   
Kako spriječiti upalu mišića

Velike su šanse da većina nas ne poznaje točne granice svoga tijela tako da ne možemo znati koliko plivanja u moru je previše ili koju udaljenost možemo prešetati bez da osjetimo posljedice u nogama. 

Najjednostavnija stvar koju možeš napraviti kako bi smanjila šansu pojave upale mišića je da piješ dovoljno tekućine. Mišićima je potrebna voda kako bi se što efikasnije i brže obnovili nakon tjelovježbe zato uvijek imaj bocu vode kraj sebe. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sipd (@sipdbottles) on


Osim vode, važna je i hrana koju jedeš. Za pravilno funkcioniranje mišića i njihovu obnovu najbolje je pojesti obrok pun proteina, kompleksnih ugljikohidrata i zdravih masti. Osim toga bi bilo dobro da dodaš i namirnice koje djeluju protuupalno, poput rajčica, maslinovog ulja, trešanja ili zelenog povrća

Još jedan način kako možeš pomoći spriječiti pojavu upale mišića je zagrijavanje prije same tjelovježbe. Ne moraš provesti pola sata zagrijavajući cijelo tijelo. Nekoliko jednostavnih poteza pripremit će tvoje mišiće za napor koji ih očekuje. 
 
1/2
Skoči direktno na:
 
Komentari
+2