Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

5 koraka da pobijedite umor

5 koraka da pobijedite umor

Umorni ste cijelo vrijeme? Potkraj zime mnogo je žena posve iscrpljeno i podložnije bolestima, ali mnogo možete učiniti da biste vratili izgubljenu energiju

Mnoge su od nas već umorne ušle u Novu godinu, a onda je zima još učinila soje. Pa čak i u najboljim godinama u ovo ćete se vrijeme često osjećati umornima. Zapravo, sve je više iscrpljenih žena, što nije čudno kada nosimo teret i posla, obitelji, kućanstva i svih drugih obaveza...

Zanemariti ovaj umor značilo bi dovesti se u opasnost. Umor je crveno svjetlo na upravljačkoj ploči, upozorenje da je zdravlje narušeno ili da je došlo do duševne preopterećenosti.

I alergije, dijabetes, infekcije urinarnog trakta, čirevi na želucu, poremećaj štitnjače i lijekovi poput betablokatora i antihistaminika mogu prouzročiti umor. I anemija može dovesti do umora - kod 49 posto žena u plodnoj dobi razina željeza je ispod normalne. Provjerite sve to s liječnikom kako biste isključili ove bolesti i tjelesne nedostatke.

Umrtvljujući umor ujedno je i simptom potištenosti. Kao što vas tjelesni umor može učiniti nesposobnima da se borite, tako vas i neka emocionalna stanja - tuga, usamljenost ili napetost - mogu iznuriti. Ako vam ni dobar odmor ili druženje s prijateljima ne uklanjaju osjećaj bespomoćnosti i beznađa, posavjetujte se s vašim liječnikom. Mnogo toga možete učiniti kako biste se izvukli iz najdublje močvare utučenosti.

Ča i kada nema vidljivog tjelesnog ili duševnog razloga da budete umorni, pretvaranje problema u pitanje "Kako da skupim više energije?", radije nego "Osjećam se tako umorna i slaba" - pozitivan je korak naprijed!

Evo kako da pobijedite umor u 5 koraka:
1. Pazite što jedete

Tijela, kao i automobili, kreću se na gorivo. Potrebno im je redovito punjenje i bolje će funkcionirati ako to bude prava vrsta hrane. Tri su temeljna pravila zdrave prehrane:
  • Prebacite se na cjelovite ugljikohidrate (smeđa riža, ječam, heljda, quinoa, mahunarke, samo integralno pecivo)
  • Jedite barem pet obroka voća i povrća dnevno
  • Jedite zdrave masnoće (maslinovo ulje, kokosovo ulje, orašasto voće, chia i lanene sjemenke)
Ako ste umorni i pod stresom, prva su stvar na kojoj možete pogriješiti osjetljive prehrambene navike i brzo poslije toga naći ćete se u spiralnoj silaznoj putanji. Protiv tromosti nakon obroka borite se tako da kako vrijeme u danu odmiče jedete sve laganije obroke.

Počnite konzumirati energetske "punjače": kupus, sezamove i suncokretove sjemenke, bosiljak, jetru, ružmarin, ginseng...

I zapamtite, iako je kava stimulans (šalica usred jutra povećava koncentraciju) prevelika količina može prouzročiti nesanicu i umor učiniti još većim.
1/5
 
Komentari
+2
 
ivkica3146
  • 9.3.2018 11:10:03
  • Bodova: 1298
  • Prijavi
Smatram da je vježbanje najvažnije. Od nove godine počela sam svako jutro raditi 5 tibetanaca (vježbe za istezanje i disanje) i pokušavam svaki dan brzo hodati pola sata. I mogu reći da se ovo proljeće baš dobro osjećam. Još nisam počela osjećati proljetni umor, a nadam se da niti neću.