Promijenili smo pravila o zaštiti privatnosti i kolačićima.
Ova stranica koristi kolačiće u svrhe pružanja boljeg korisničkog iskustva, funkcionalnosti naših usluga, mjerenja posjećenosti te prilagodbe sustava oglašavanja.
Ukoliko ste suglasni s tim, kliknite na "Slažem se", no ukoliko želite saznati više o kolačićima te ukoliko želite promijeniti postavke, pogledajte ovdje.

Slažem se

Kako povećati zdravlje jajnih stanica (II. dio)

Kako povećati zdravlje jajnih stanica (II. dio)

Zdravlje jajnih stanica nije samo stvar redovite ovulacije, nego i brojnih drugih faktora…

U prvom tekstu „Kako povećati zdravlje jajnih stanica?“ govorili smo što sve može utjecati na zdravlje jajnih stanica, što može povećati mogućnost njihove oplodnje, pa tako i uspješne trudnoće. Istaknuto je da osim hormonalne ravnoteže, dobre cirkulacije, te smanjenja stresa, zdrava i uravnotežena prehrana može pozitivno djelovati na zdravlje jajnih stanica.

U ovom tekstu više ćemo se orijentirati na dodatke prehrani i takozvanu „super hranu“ koja dokazano svojim djelovanjem isto tako može imati pozitivan utjecaj na zdravlje.

Isto tako potrebno je naglasiti kako dodaci prehrani u obliku raznih pilula i kapsula neće imati možda takav utjecaj kao primjerice vitamini, minerali i drugi hranjivi sastojci koji se nalaze u specifičnim namirnicama, no to ne znači da treba zanemariti multivitaminske pripravke, ali se ne treba niti u potpunosti oslanjati na njihovo djelovanje. Svakako treba naglasiti da jednom kada će trudnoća biti potvrđena, nastavite uzimati samo one pripravke koje će vam preporučiti ginekolog.

Evo, što vam sve treba za zdravlje jajnih stanica…

Antioksidansi

Antioksidansi su jedna od najznačajnijih komponenti za zdravlje jajne stanice. Naime, antioksidansi štite jajnu stanicu od slobodnih radikala koji ju mogu oštetiti, pa tako i njezinu DNK strukturu, što može utjecati na mogućnost trudnoće, pa tako i veću mogućnost nastajanja urođenih mana.

Naime, sve jajne stanice žene imaju od svojeg rođenja i tijekom godina one su izložene slobodnim radikalima na dnevnoj bazi, te zbog toga postaju sve ranjivije. Pobrinite se da konzumirate hranu bogatom vitaminom C, E, CoQ10 (koenzim Q10), B6, folnom kiselinom, selenom, te alfa liponičnom kiselinom.

Koenzim Q10

Koenzim Q10 ili još poznat kao ubikinon možemo pronaći u svim dijelovima tijela, te ima slično djelovanje vitaminu E, ali od njega ima još jače antioksidativno djelovanje. Koenzim Q10 pomaže u cirkulaciji, stimulira imunološki sustav, pomaže u opskrbi stanica kisikom, te naravno pomaže protiv starenja stanica. Istraživanja su pokazala da pomaže u zdravlju jajnih stanica posebno kod žena nakon 35 godine života, te bi ga svakako trebale uzimati planiraju li trudnoću.

Najveće količine koenzima Q10 imaju ribe skuša, losos i srdela, a ima ga i u govedini, kikirikiju i špinatu. Koenzim Q10 se može uzimati i kao dodatak prehrani. Svakako bi ga trebalo početi uzimati barem dva mjeseca prije postupka umjetne oplodnje.

L-arginin

Radi se o aminokiselini koja pomaže u responsivnosti jajnika, spremnosti endometrija za prihvaćanje oplođene jajne stanice, što povećava mogućnost uspješne trudnoće kod postupaka umjetne oplodnje.

„Super hrana“ za plodnost

Maca
Nju svakako treba uvrstiti u svakodnevnu konzumaciju barem tijekom tri mjeseca prije planiranja trudnoće, posebno ako je riječ o postupcima umjetne oplodnje. Naime, ona regulira hormone u organizmu, ali sama ne sadrži niti jedan hormon.
Također, utječe na smanjenje stresa, poboljšava raspoloženje, razine energije, te je bogata brojnim hranjivim sastojcima.

Matična mliječ
Pomaže u kvaliteti i kvantiteti jajnih stanica, što ne čudi jer to je hrana pčelinjih matica, čija je svrha reprodukcija, odnosno proizvodnja jajašaca. Potrebno ga je uzimati barem tri mjeseca prije planiranja prirodnog začeća i postupaka umjetne oplodnje.

Antistres menadžment

Svakako ono što bi žene koje planiraju trudnoću trebale izbjegavati je stres, makar je to s današnjim načinom života lakše reći, a teže zaista postići. Naime, žene koje su cijelo vrijeme pod stresom proizvode hormone prolaktin, kortizol i druge hormone koji mogu omesti, pa čak i spriječiti ovulaciju. 

Naravno, sve ovisi o razinama stresa od traumatičnih razina, do nekih srednjih i nižih razina. Zato svakako se pobrinite da se redovito bavite nekom tjelesnom aktivnošću koja može pomoći u smanjenju stresa, prakticirajte jogu i meditaciju, opustite se u tišini s dobrom knjigom, opuštajućom glazbom, šećite, družite se partnerom i prijateljima, bavite hobijem ili bilo čim što vas opušta.

Prije planirane trudnoće….

Zdravlje jajnih stanica vrlo je važno za žene koje se pripremaju za trudnoću, posebno one koje planiraju se podvrgnuti nekim oblicima umjetne oplodnje.

Još jednom naglašavamo da je potrebne korake poduzeti 90 dana, odnosno po prilici tri ciklusa prije planirane trudnoće.

Evo što svakako bi bilo dobro da radite:
1. Povećanje cirkulacije reproduktivnog sustava
2. Briga o hormonalnoj ravnoteži
3. Zdrava prehrana
4. Redovito konzumiranje „super hrane“ i dodataka prehrani
5. Antistres menadžment
 
Komentari
+2
 
mojac
  • 24.10.2016 12:24:46
  • Bodova: 3788
  • Prijavi
korisni savjeti za žene koje tek planiraju trudnoću
astoria
  • 25.9.2016 9:40:47
  • Bodova: 25750
  • Prijavi
Korisno